Близо половин тон веществени доказателства по разследването за взрива на гара Хитрино ще бъдат закарани в Шумен в началото на следващата седмица, научи „Монитор“ от директора на Националната следствена служба (НСлС) Евгени Диков.

„Разследването приключва. Колегите пишат обвинителните заключения. Големите веществени доказателства – буферът на катастрофиралата цистерна и отрязана част от нея от мястото, където се е пробила и е станал течът, ще бъдат закарани в Шумен“, обясни Диков. Буферът тежи 120 кг, а парчето от цистерната – около 300 кг. „Нали имаше съмнения дали пробивът е от парче релса или от буфера. Там на място беше отрязана точно тази част от цистерната. Всички експертизи приключиха и веществените доказателства ще бъдат закарани в Шумен с голям бус на Националната следствена служба. Къде ще ги съхраняват колегите от Шумен, нямам представа. Но това е принципът –веществените доказателства следват делото. То е там, някой може да оспори експертизата, макар че в нея участваха и специалисти от БАН. Експертите установиха какво точно е станало“, допълни Диков.

При всички случаи тази есен обвинителният акт ще бъде внесен в съда, категорични са следователите. Наблюдаващ прокурор по делото е шефът на Окръжната прокуратура в Шумен Маргарита Георгиева.

Двама са обвиняемите за инцидента през декември 2016 г., при който избухна вагон-цистерна и това уби 7 души, а 30 бяха ранени. В съда ще бъдат изправени само машинистите, които са управлявали първия локомотив на влака - Димитър Михнев и Радослав Петков. Експертизата и доклад на транспортното министерство са категорични, че причина за дерайлирането на влака е почти два пъти по-високата скорост от разрешената. Последвалата експлозия е следствие от това. Установено е и че фирмата собственик на влаковата композиция е осигурявала време за почивка на машинистите и им създала нормални условия на труд. Заради остарялата жп инфраструктура е имало ограничение на скоростта до 40 км, което машинистите от първия локомотив са нарушили. Именно затова пътуват по двама машинисти в първия локомотив. Ако единият не забележи сигнала на светофара или другите светлинни сигнали, вторият е длъжен да реагира. Предполага се, че и рутината може да им е изиграла лоша шега, защото обикновено са минавали транзит през тази гара. Няколко седмици преди инцидента те получили указания, че на гара Хитрино трябва да спрат и да изчакат пътническия влак.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Леки катастрофи, напрежение и размяна на обиди и ругатни в колоните

Втори ден десетки водачи са блокирани на АМ „Струма“ край Дупница

Леки катастрофи, напрежение и размяна на обиди и ругатни в колоните

Втори ден десетки водачи останаха блокирани на АМ „Струма“ край дупнишкото село Дяково. Опашката е над 3 километра, като в нея има както леки коли, така и тирове.

Обновяват пътната маркировка до началото на учебната година

Столична община, наред с ремонтите в училищата, работи и по освежаване на пътната маркировка. Това заяви заместник-кметът на София Дончо Барбалов, който се включи в инициативата на Института за пътна безопасност „Мисия Нула".

Шефът на фирмата Иван Тодоров стои и зад фирмата майка в САЩ, но се изкарва чуждестранен инвеститор

Обвиняемите за атаката срещу НАП плашат с дела срещу държавата

Шефът на фирмата Иван Тодоров стои и зад фирмата майка в САЩ, но се изкарва чуждестранен инвеститор

Обвиняемите за хакерската атака срещу НАП, при която бяха източени и впоследствие публикувани в различни форуми данните на 5 млн. български и чужди граждани, предприеха нова защитна стратегия, заплашвайки държавата, че ще я съдят.