Снимки
Винаги съм харесвал емблематичния роудстър Mazda MX-5 от първото поколение с вдигащи се фарове до третото, което изглежда най-привлекателно, но никога не съм предполагал, че тази кола ще промени толкова много представите ми за автомобилите. Преди 5 години за първи път седнах зад волана на MX-5 и малко след като потеглих разбрах, че това е уникална кола. Усмивката не слизаше от лицето ми през цялото време и тогава осъзнах, че MX-5 е машина за щастие. Динамичните характеристики на MX-5 никога не са били впечатляващи на хартия, но се усещат съвсем различно зад волана и превръщат автомобила в синоним на удоволствието от шофирането. Не случайно колата е записана в Книгата на рекордите на Гинес като най-популярния роудстър в света.
Преди премиерата на четвъртото поколение на Mazda MX-5 много от автомобилните издания спекулираха с външния вид на бъдещия модел. За щастие повечето рисунки и компютърни изображения се оказаха далеч от истината. Когато през септември миналата година покривалото беше вдигнато – едновременно в Япония, САЩ и Испания, с радост видях, че японците са успели да направят MX-5 още по-емоционална кола. Новата Mazda MX-5 с индекс ND се оказа най-късата за повече от 25-годишната история на роудстъра с дължина едва 3915 мм, което е със 105 мм по-малко от предшественика. Междуосието е съкратено с 15 мм и сега е 2315 мм, а височината е намалена с 10 мм в сравнение с предходната MX-5 - ако сравняваме версията с мек покрив, и е 1235 мм. Новият модел е пораснал единствено на широчина - с 10 мм до 1730 мм. Капакът е свален с 28 мм за по-добър обзор, а предните и задните надвеси са намалени с 45 мм.
Съществени промени е претърпял и дизайнът. Външността на новата Mazda MX-5 се отличава с дълъг, но нисък преден капак с релефни линии, къси надвеси на каросерията и изместен назад пътнически салон. Широката „уста” на радиаторната решетка е комбинирана с тесни стреловидни фарове. Стандартно джантите са лети, 16-цолови. Зад облегалките на седалките има защитни дъги за безопасност, спасяващи при преобръщане. Подвижен защитен щит спасява от силен вятър. Аеродинамиката е направена така, че при сгънат покрив въздушните потоци да преминават отстрани на колата, а до водача и пътника да
достига тънка разхлаждаща струя вятър.
Спортният дух е пренесен и в салона на роудстъра. Интериорът е разведрен с ярки шевове. Компактният волан е обшит с кожа във всички версии, а в областите за захващане има издутини. Централно място на приборния панел заема голям оборотомер. На върха на централния панел е закрепен 7-инчов дисплей на мултимедийната система във вид на таблет. Управлението на менюто се осъществява с помощта на кръгъл джойстик. Бутоните за аудиосистемата и електронния климатик са големи и удобни за употреба. Интересното е, че в MX-5 няма жабка, но има кутия в подлакътника и нишата зад седалките. Кормилната колона се регулира само по височина. Седалките с интегрирани подглавници предлагат добра странична опора и са удобни за хора с едро телосложение, за разлика от повечето спортни автомобили. В облегалките са поставени допълнителни говорители на аудиосистемата. Позицията на седене е с 20 мм по-ниско. Водачът и пътникът са разделени от високия тунел на трансмисията, а мястото за педалите е разширено. Обемът на багажника е 130 литра.
Най-напред скачам зад волана на Mazda MX-5 с 1,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател с директно впръскване. Трудно ми е да повярвам, че това е мотор с работен обем литър и половина. Двигателят развива мощност 131 к.с. при 7000 об/мин, но се отличава с високата степен на компресия за бензинов двигател от 14:1. Агрегатът бързо се развърта и с лекота стрелката на оборотомера достига червената зона. Пикът на въртящия момент от 150 Нм се достига при 4800 об/мин, а
90% от него е наличен още от 2000 об/мин.
Благодарение на това двигателят тегли мощно лекия роудстър. При плавно подаване на газ моторът работи тихо, а при рязко ускорение издава приятен басов тембър. Роудстърът спринтира от място до 100 км/ч за 8,3 секунди и развива максимална скорост от 204 км/ч, а в смесен цикъл харчи не повече от 6 л/100 км. Субективно динамиката не отстъпва на предишната Mazda MX-5 с 2,0-литровия двигател. Ако все пак искате повече мощност, Mazda предлага нов 2,0-литров бензинов двигател с мощност 160 к.с. Максималният въртящ момент от 200 Нм се достига при 4600 об/мин, но и от по-ниските обороти двигателят тегли отлично. Ускорението от 0 до 100 км/ч е по-бързо със секунда (7,3 сек.). Работата с новата 6-степенна механична скоростна кутия е истинско удоволствие, тъй като тя дава възможност на водача да превключва предавките с образцова точност, защото ходът на лоста е изключително кратък, а педалът на съединителя е много информативен. Дори и по-скромната версия с 1,5-литров двигател върви много динамично, особено ако превключвате навреме скоростите. Двигателят тегли отлично колата, ако не пада под 4000 об/мин. Стрелката на оборотомера лесно се приближава към червената зона и новата Mazda MX-5 се превръща в машина за ендорфин, а широката усмивка не слиза от лицето на шофьора.
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новата KIA Niro EV зарежда 80% от капацитета на батерията си за 54 минути

Електрически кросоувър изминава 450 км на ток

Новата KIA Niro EV зарежда 80% от капацитета на батерията си за 54 минути

KIA представи новия изцяло електрически автомобил Niro EV. Новият модел съчетава атрактивен дизайн, удобства на кросоувър и задвижване, което не генерира вредни емисии. Продажбите на KIA Niro EV ще стартират в Корея през втората половина 2018 г., а по-късно и в Европа. Niro EV ще бъде оборудван с голяма батерия с капацитет 64 кВтч, която гарантира автономен пробег от 450 км. Свързан към бързо зарядно на 100 кВт, Niro EV зарежда 80% от капацитета на батерията си за 54 минути.

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic Type R бие свръхдоза адреналин

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic се произвежда от 1972 г., а спортната версия на модела с означение Type R се появи през 1997 г. Петата генерация на Civic Type R се доказа като най-бързият сериен модел с предно предаване на планетата, след като постигна най-доброто време от 7 минути и 43,8 секунди на „Северната дъга” на пистата „Нюрбургринг”. Сега горещият японски хечбек вече се предлага и у нас, а цената му започва от 70 990 лева.

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Peugeot 508 SW се вдъхнови от Shooting Break

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Само няколко месеца след лансирането на изцяло новото Peugeot 508, французите представиха и версията комби. Новото Peugeot 508 SW черпи вдъхновение от света на моделите с каросерия Shooting Break – комби с три врати. Дизайнът впечатлява със снижения спортен силует и съчетава елегантна външност и функционален интериор с щедро пространство за пътниците и голям леснодостъпен багажник. Новото Peugeot 508 SW ще бъде представено на автомобилния салон в Париж през тази есен и ще бъде пуснато в продажба в Европа през януари 2019 година.