Снимки

Всеки десети пътник на авиокомпаниите е с повреден или загубен багаж, а един от всеки четири полета се забавя. Това сочат данните от международно проучване в осем държави.. В разгара на лятото проблеми с полетите могат да вгорчат всяка отпуска,.а жалбите срещу авиокомпании са се увеличили, съобщи Людмила Тренкова, началник отдел „Международно сътрудничество“, в Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“

Ако в срок от 6 седмици до 2 месеца въздушният превозвач не отговори или отговорът, който е изпратил на пътника, не е удовлетворителен, тогава той може да се обърне към нашата въздухоплавателна администрация, когато събитието се е случило на летище на територията на България, добави Тренкова пред БНТ

Въпреки че все повече потърпевши търсят правата си, все пак остава голям процентът на тези, които не знаят в какви ситуации могат да настояват за обезщетение, сочи статистиката.

75% от пътниците, чиито полети са закъснели повече от 3 часа, не са получили обезщетение, сочат още данните от проучването. Първото, което пътникът трябва да направи, е да подаде жалба към превозвача. При закъснение повече от 5 часа всеки има право да се откаже от пътуването и да настоява за възстановяване на парите за билета.

Анулирането и отмяната на полет води след себе си още цял куп загуби - изпускане на влакове и автобуси, резервации в хотели, предплатени услуги. За тях компенсация няма. Пътуващият има право само на обезщетение от 125 до 600 евро.

При анулиран полет нямаме право на обезщетение, ако предупреждение за анулирането е направено 14 дни по-рано, има предложение за друг маршрут; анулирането се дължи на извънредни обстоятелства. Два месеца е срокът, в който от авиокомпанията трябва да отговори на жалбата на своя клиент. В противен случай има риск от глоба или съдебен иск, припомниха от въздухоплавателната администрация.

 

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

ЕК поиска Airbnb да работи по европейските правила

Европейската комисия и органите за защита на потребителите от ЕС призовават Airbnb да приведе общите си условия в съответствие с правилата на ЕС за защита на потребителите и да осигури прозрачност при представянето на цените, съобщиха от ЕК.

6 455 684 лева постъпиха по набирателната сметка на агенцията

Близо 6,5 млн. лева от просрочени задължения събра НАП Добрич

6 455 684 лева постъпиха по набирателната сметка на агенцията

6 455 684 лева просрочени данъчни и осигурителни задължения постъпиха по набирателната сметка на НАП Добрич до средата на юли, след предприети действия от публичните изпълнители в местния офис на приходната агенция.

Теглим от 5 до 15 бона за летни ремонти

От 5000 до 15 000 лв. потребителски кредит най-често теглим от банка за да направим летен ремонт на дома. Това съобщи за „Монитор” финансовият консултант Тихомир Тошев.