Снимки

Всеки десети пътник на авиокомпаниите е с повреден или загубен багаж, а един от всеки четири полета се забавя. Това сочат данните от международно проучване в осем държави.. В разгара на лятото проблеми с полетите могат да вгорчат всяка отпуска,.а жалбите срещу авиокомпании са се увеличили, съобщи Людмила Тренкова, началник отдел „Международно сътрудничество“, в Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“

Ако в срок от 6 седмици до 2 месеца въздушният превозвач не отговори или отговорът, който е изпратил на пътника, не е удовлетворителен, тогава той може да се обърне към нашата въздухоплавателна администрация, когато събитието се е случило на летище на територията на България, добави Тренкова пред БНТ

Въпреки че все повече потърпевши търсят правата си, все пак остава голям процентът на тези, които не знаят в какви ситуации могат да настояват за обезщетение, сочи статистиката.

75% от пътниците, чиито полети са закъснели повече от 3 часа, не са получили обезщетение, сочат още данните от проучването. Първото, което пътникът трябва да направи, е да подаде жалба към превозвача. При закъснение повече от 5 часа всеки има право да се откаже от пътуването и да настоява за възстановяване на парите за билета.

Анулирането и отмяната на полет води след себе си още цял куп загуби - изпускане на влакове и автобуси, резервации в хотели, предплатени услуги. За тях компенсация няма. Пътуващият има право само на обезщетение от 125 до 600 евро.

При анулиран полет нямаме право на обезщетение, ако предупреждение за анулирането е направено 14 дни по-рано, има предложение за друг маршрут; анулирането се дължи на извънредни обстоятелства. Два месеца е срокът, в който от авиокомпанията трябва да отговори на жалбата на своя клиент. В противен случай има риск от глоба или съдебен иск, припомниха от въздухоплавателната администрация.

 

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

От следващото лято всеки касов бон с QR код (ОБНОВЕНА)

От 30 юни догодина всички касови бележки, издавани от търговците ще трябва да имат уникален QR код, който съдържа цялата информация изписана върху тях и да се отчитат на една по една на всеки 5 минути през Интернет в Националната агенция по приходите (НАП), а не както е досега веднъж месечно за всеки ден общо.

С А1 Europe&Balkan българите в Сърбия и Македония говорят с 60% повече

Клиентите на А1, които пътуват до Сърбия и Македония, провеждат с 60% повече разговори в роуминг на месечна база след въвеждането на тарифния план A1 Europe&Balkan. Средното месечно потреблението на мобилен трафик в двете ни съседни държави пък се е повишило над 7 пъти.

Евростат: Младите фермери у нас и в Европа са малцинство

Близо 36 процента или повече от една трета от българските фермери са на възраст 65 и повече години, показват данни от анализ на Евростат за земеделската професия "фермер" през 2016 г., в която младите хора в почти целия ЕС, са малцинство.