Снимки

Известният британски пилот и инженер Джон Купър видял потенциал в скромното Mini още в началото на 60-те години на ХХ век. Именно той превърнал този малък автомобил в страхотно състезателно оръжие. Специално създаденият от него Mini Cooper спечелил три пъти рали „Монте Карло”. Знаменитият конструктор е увековечен в името на няколко версии на съвременното MINI, а най-екстремната от тях е версията John Cooper Works (JCW). След дебютира на новото поколение на MINI, традиционно сега дойде време и за неговата най-мощна модификация John Cooper Works.

В основата на новото MINI John Cooper Works е версията с три врати на модела. Колата веднага привлича вниманието с яркия си външен вид.

 

Във визията са запазени чертите на оригиналното MINI, като характерния профил с малък ъгъл на наклон на черните стойки на покрива, късите надвеси на каросерията и защитните черни облицовки. Отличителен белег на новото поколение са големите овални фарове, които в John Cooper Works на напълно светодиодни. Нова е и широката радиаторна решетка, а в предната броня на мястото на фаровете за мъгла вече са инсталирани допълнителни въздухозаборници. На предния капак се вижда характерния вентилационен отвор.

 

Праговете са по-големи и по-ниски. В края на покрива изпъква новия извит спойлер, а от новата задна броня се подават двойните ауспуси. Фаровете са с хромирани рамки. Стандартни са 17-цоловите лети джанти, а 18-инчовите се предлагат срещу доплащане.

Интериорът на MINI John Cooper Works е изпълнен с типичните за марката кръгли уреди, като сега те са допълнително подчертани с яркочервени вложки и изображения на състезателен кариран флаг, а педалите и праговете са стоманени. Салонът на хечбека е декориран с кожа и алкантара.

 

 

Воланът с три спици е малък и удобен за захващане. Централно място на приборния панел заема кръглият скоростомер, в който са вградени екранът на бордовия компютър, а отляво в полукръг е добавен оборотомерът. Като опция се предлага система за проектиране на данните на малък екран точно пред погледа на водача. Централният панел е украсен с 8,8-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система, разположен в светодиоден пръстен с променящи се цветове на светлината. Под него са поставени превключвателите, напомнящи на авиационни прекъсвачи. Те са големи и са подредени рационално.

 

 

Новото MINI John Cooper Works е оборудвано със спортни седалки с интегрирани в тях подглавници, които осигуряват добра странична опора, но са комфортни. Позицията зад волана е достатъчно ниска. Тънките стойки на покрива осигуряват чудесен обзор. На втория ред има две места, като пространството за краката е повече, отколкото в предшественика и салонът е малко по-широк в областта на раменете. Багажният обем е увеличен до 211 л в стандартно състояние и 735 литра със сгънати задни облегалки.

 

Новото MINI John Cooper Works се задвижва от 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с директно впръскване на горивото, познат от MINI Cooper S. Новите бутала, турбина и изпускателна система са позволили мощността да се увеличи до 231 к.с. при 5200 об./мин. Двигателят е изключително пъргав и колата се изстрелва напред още с потеглянето, благодарение на големия максимален въртящ момент от 320 Нм, наличен в широкия диапазон от 1250 до 4800 об/мин. Двигателят издава страховит гърлен звук и радва слуха с „музиката” от специално настроената изпускателна система. За първи път MINI JCW се оборудва и с 6-степенна автоматична скоростна кутия. В съчетание с мощния мотор тя работи много бързо, предавайки тягата към предните колела. С тази трансмисия спринтът от място до 100 км/ч става за 6,1 секунди, което е по-бързо от механичната. Двигателят е много еластичен и колата ускорява от 80 до 120 км/ч за 5,6 секунди. Максималната скорост е 246 км/ч. Разходът на гориво също е намален до 5,7 л/100 км.

 

 

На пътя или на пистата, с новото MINI John Cooper Works няма да скучаете нито за миг. Спортният автомобил пленява с типичното усещане за управление на картинг, станало пословично за марката MINI. В комбинация с високата мощност и относително леката конструкция, новият модел на JCW се превръща в закрит картинг за четирима. За директното управление и отличния контрол са допринесли многораменното задно окачване, широките следи и пониженият център на тежестта. Малката спортна кола следва стриктно движенията на волана и е много стабилна в завоите, като кормилното управление е по-остро и точно, в сравнение със стандартното MINI. Сцеплението с пътя е отлично, а недозавиване на практика не се усеща чрез електронното заключване на диференциала. Новото MINI JCW е получило и нови пружини в окачването, нови амортисьори и стабилизатори за напречна устойчивост, благодарение на които страничните наклонявания в завоите са минимални. Като опция се предлагат адаптивни амортисьори и настройка на шасито със спортен, комфортен и икономичен режим. Новото MINI John Cooper Works намалява скоростта и спира отлично благодарение на увеличените до 330 мм предни спирачни дискове Brembo.

 

Технически характеристики:

MINI John Cooper Works

2,0-литров 4-цил. турбобензинов мотор

231 к.с. макс. мощност при 5200-6000 об/мин

320 Нм въртящ момент при 1250-4800 об/мин

6,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

246 км/ч максимална скорост

5,7 л/100 км среден разход на гориво

133 г/км емисии на СО2

60 200 лева базова цена на модела

 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Спортният хечбек доставя удоволствие с яростно ускорение и втрещяващ звук

Peugeot 308 GTi е най-бързият лъв на пътя

Спортният хечбек доставя удоволствие с яростно ускорение и втрещяващ звук

Обозначението GTi е от особено значение за Peugeot, тъй като именно него носят най-бързите модели на френската марка. Първият модел в спортното семейство е легендарното Peugeot 205 GTi от 1983 г., а за последвалите 35 години са произведени почти 1 милион спортни модели, носещи логото GTi. През 2015 г. беше представен най-новият спортист в гамата - Peugeot 308 GTi, а неотдавна моделът беше обновен.

Новият флагман беше представен зрелищно в София с театрални постановки

Volkswagen Тouareg дебютира у нас със стил на лидер

Новият флагман беше представен зрелищно в София с театрални постановки

Новият Volkswagen Тouareg дебютира зрелищно у нас с театрални постановки, които предефинираха от различни гледни точки какво означава да си лидер. Флагманът в моделната гама на германците беше представен със спектакъл в София с участието на известните актьори Ованес Торосян, Иван Бърнев, Деян Донков, танцьори, музиканти и визуални артисти. Те създадоха два паралелни свята в две отделни помещения, които в кулминацията на представлението се събраха заедно за разкриването на първите два автомобила.

Спортният хечбек беше представен у нас със светлинно шоу и интерактивен тест

Renault Megane R.S. тръгна по симулирана писта

Спортният хечбек беше представен у нас със светлинно шоу и интерактивен тест

Новото Renault Megane R.S. беше представено в София с интерактивен тест по симулирана писта. Зад волана на новия спортен модел беше осемкратният рали шампион у нас Димитър Илиев, а трасетата по които да премине колата по време на теста, бяха създадени от зрителите и гостите на мястото на събитието.