Снимки

Японската марка Infiniti има успешен опит с купетата, като първият спортен модел с две врати G35 Coupe беше представен през 2002 година. Шест години по-късно дебютира Infiniti G37, който е познат и у нас. През миналата година Infiniti показа третото поколение на модела с две врати, наречен Q60, в съответствие с новата система на имената на японската марка. Новото купе Infiniti Q60 не се различава от прототипа Q60 Concept, който изглеждаше зашеметяващо. Моделът е шокиращо привлекателен, способен да инжектира на водача си свръхдоза адреналин веднага след потеглянето. Купето с две врати Infiniti Q60 е построено на платформата на седана Q50 с дължина 4,69 м, широчина 1,85 м и междуосие 2,85 м. Теглото на базовата версия е 1688 кг, а коефициентът на челно съпротивление от 0,28 свидетелства за чудесната аеродинамика.

Задницата завършва с елегантен спойлер, а капковидните светлини подчертават широчината на купето.

За да привлекат вниманието към модела, дизайнерите са изваяли страхотен външен вид на Infiniti Q60. В дизайна се преплитат елегантни и вълнообразни повърхности, напомнящи бурно море. В предната част доминира широка хромирана радиаторна решетка, а тесните светодиодни фарове от двете страни наподобяват присвити очи на хищник. В профила правят впечатление мускулестите калници, в които има големи отвори за вентилация. Спортният облик на купето е подсилен от големите 19-инчови джанти с нископрофилни гуми. В профил впечатляват изящните извивки на стойките на покрива. Задницата завършва с елегантна извивка и спойлер, под който са разположени капковидните светлини, подчертаващи широчината на модела, а двете големи тръби на ауспуховата система издават спортния му характер.

На централната конзола са позиционирани два сензорни дисплея с размер 8 инча отгоре и 7-инчов отдолу.

В салона на Infiniti Q60 продължава тенденцията на вълнообразните форми и извивки. Седалките и таблото са тапицирани от висококачествена кожа, а салонът е декориран с карбонови детайли. Педалите са типични за спортен автомобил и са покрити с метални скари. Циферблатите са осветени в син цвят и са покрити от масивна козирка, а между тях е цветният екран на бордовия компютър. Централната конзола се състои от два сензорни дисплея. Горният е 8-инчов и изобразява картите от навигационната система и картината от камерата за задно виждане. Под него се намира 7-инчов екран, който е заменил бутоните за управление на аудиосистемата и климатика. Водачът може да конфигурира менюто според предпочитанията си. Все пак, ако не ви допада да управлявате функциите от сензорния дисплей, от двете страни на панела са запазени и традиционните бутони, а за да влезете в менюто, трябва да използвате кръглият джойстик на централния тунел.

Предните седалки с подгряване се придвижват изцяло електрически и отлично придържат тялото на водача.

Предните седалки в Infiniti Q60 се придвижват изцяло електрически, като имат и подгряване. Те са специално проектирани да намаляват натоварването върху гърба, за да могат да намаляват умората след дълго пътуване. Спортните седалки във версията Sport Tech отлично придържат тялото на водача, благодарение на страничните опори, но в същото време са доста удобни. Водачът и пътникът до него са разделени от високия асиметричен тунел на трансмисията, на който са предвидени поставки за чаши и подлакътник с кутия вътре в него. Макар влизането и излизането да не е много лесно, на втория ред седалки могат да седнат двама пътници с ръст до 1,75 метра, които ще имат малко пространство над главите си. Обемът на багажника е 342 литра, което е напълно достатъчно да събере четири сака или два големи куфара и една чанта.

На втория ред седалки има място за двама пътници, но за да седнат удобно, трябва да са с ръст до 1,75 метра.

Под завладяващата визия и спортния интериор на Infiniti Q60S се крие и много динамичен двигател, създаден от инженерите, работили по мотора на Nissan GT-R. Под предния капак е поместен 3,0-литров V-образен 6-цилиндров бензинов двигател с два турбокомпресора и интеркулер с мощност от 405 к.с. Благодарение на спортния си характер, колата реагира със скок напред при натискането на газта. От място до 100 км/ч Infiniti Q60 ускорява за 5 секунди. Максималният въртящ момент от 475 Нм е наличен в огромния интервал от 1600 до 5200 оборота в минута, което дава силна тяга във всеки един момент на ускорение. Двигателят предава задвижващата си сила на четирите колела чрез 7-степенна автоматична скоростна кутия, която превключва плавно. За по-рязко ускорение има и ръчен режим на трансмисията, който дава възможност на водача да свали поне три предавки и да се наслади максимално на сочния звук от мощния мотор и приятните пукотевици от изпускателната система.

Обемът на багажника е 342 литра, което е напълно достатъчно за четири сака или два големи куфара и чанта.

При динамично шофиране Infiniti Q60S 3,0t AWD не се притеснява да „гълта” по 20 литра на 100 км, но в града разходът е около 14 л/100 км, а извън него пада наполовина, което е много приятна изненада за спортна кола с такава чудовищна мощност.

Подобно но седана Infiniti Q50, новото Q60 е оборудвано с директно адаптивно кормилно управление, при което няма механична връзка между волана и колелата. Тази модерна система за завиване на колелата се управлява от два електромотора на кормилната рейка, които получават команди от три електронни блока за управление.

Infiniti Q60S реагира със скок напред при натискането на газта и ускорява от място до 100 км/ч за 5 секунди.

В Infiniti Q60 кормилната система не предава на волана вибрациите от неравната настилка, а в режим Sport управлението е прецизно и директно, като подтиква към динамично шофиране. През по-голяма част от времето тягата се предава само към задните колела, но за по-добро сцепление се намесва системата за задвижване на четирите колела AWD. Системата за векторно разпределение на тягата подобрява пътното поведение в завоите и предотвратява недозавиването. На пътя Infiniti Q60 вози комфортно за спортно купе, дори когато преминава през неравности, дупки и легнали полицаи. Адаптивните амортисьори свеждат до минимум страничното наклоняване на каросерията. Шумоизолацията на салона е на много високо ниво.

Q60S вози комфортно за спортно купе, дори когато преминава през неравности, дупки и легнали полицаи.

Новото Infiniti Q60 може да се разгледа и изпробва в шоурума на официалния представител у нас „Витоша Ауто”. Базовият вариант струва 84 990 лева, което е доста конкурентна цена за елегантно и бързо купе с богато оборудване, на фона на съперниците му. Топверсията Infiniti Q60S Sport Tech е оборудвана разкошно, като водачът разполага с комфортен достъп без ключ, пълен електрически пакет, двузонов климатроник, автоматични фарове и чистачки, камера за движение на заден ход, навигация, Bluetooth, електрическо регулиране на волана с подгряване и мултимедия с аудиосистема BOSE. Безопасното пътуване е подпомогнато от адаптивен круиз контрол, електронна система за стабилизация, електронно следене на налягането в гумите, адаптивни фарове, четири камери за 360-градусов обзор от птичи поглед, система за автоматично намаляване на скоростта и спиране, система за активно поддържане на платното на движение и система за наблюдение на слепите зони.

Под капака на Infiniti Q60S се крие 3,0-литров V6 бензинов двигател с два турбокомпресора.

Infiniti Q60S 3.0t AT AWD Sport Tech

3,7-литров 6-цилиндров бензинов турбодвигател

7-степенна автоматична скоростна кутия

405 к.с. максимална мощност при 6400 об/мин

475 Нм максимален въртящ момент при 1600-5200 об/мин

5,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

9,4 л/100 км среден разход на бензин

210 г/км емисии на СО2

127 700 лева цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Suzuki Jimny е като малко братче на G-класата

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Японската марка Suzuki представи изцяло новото четвърто поколение на своя компактен всъдеход Jimny. Култовият японски SUV остава верен на философията си да бъде интелигентен и маневрен в града, и ненадминат извън пътя. Дизайнерите на новото Suzuki Jimny не само запазват, но дори подчертават ръбестите му форми, като по този начин японският всъдеход прилича на малко братче на легендарната G-класа на Mercedes-Benz.

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Практична алтернатива на кабриолета

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Един от най-успешните роудстъри в света безспорно е Mazda MX-5. От появата на модела през 1989 г. са продадени над 1 милион автомобила. Повечето от тях са класически кабриолети със задно предаване и мек сгъваем покрив. От 2006 г. насам в гамата на MX-5 има и купе-кабриолет. Той беше много успешен и затова развитието му продължи и след дебюта на четвъртото поколение на модела. Новата Mazda MX-5 с твърд покрив се казва RF (Retractable Fastback) и вече не е купе-кабриолет, а тарга.

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

Opel Corsa GSi спринтира с мощен турбомотор

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

В разгара на лятото Opel ще пусне на пазара новата спортна версия на малката Corsa, която ще носи легендарното за марката от Рюселсхайм обозначение GSi. Новият модел ще бъде задвижван от впечатляващия 1,4-литров бензинов турбодвигател на марката с максимална мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 220 Нм, наличен в интервала между 3000 и 4500 об/мин. Новият задвижващ агрегат осигурява литрова мощност от над 100 к.с. на литър работен обем.