Снимки

В гамата на Mercedes-Benz винаги е имало вълнуващи и престижни лимузини, спортни купета и кабриолети, яки всъдеходи и кросоувъри, но пикапите са истинска рядкост. Сега обаче в портфолиото на Mercedes-Benz има изцяло нов пикап, наречен X-Class. Новият модел отваря нови хоризонти за най-старата автомобилна марка в света. Разбира се, трябва да отбележим, че пикапът Mercedes-Benz X-Class не е напълно самостоятелна разработка на германската компания. За създаването му са помогнали специалистите от Nissan, а за основа е използван пикапът Nissan Navara. Връзката с японския модел обаче не се забелязва веднага и е само в профил, благодарение на извитата линия на задния прозорец. Отпред X-Class е типичен Mercedes-Benz с дизайн в стила на всъдехода GLS с масивната предна броня.

Задната броня е изцяло хромирана, а в краищата на каросерията са монтирани тесните светлини.

Пикапът Mercedes-Benz X-Class е малко по-голям от японския му брат, с дължина 5,34 метра, широчина 1,92 метра, височина 1,79 метра и междуосие 3,15 метра. Предлага се само във версия с четири врати, но има чисто работна версия с черни пластмасови брони. Базовата версия на X-класата тежи 2133 кг, полезният товар е 1100 кг, а освен това

пикапът може да тегли ремарке с товар до 3,5 тона.

В оформлението на салона преобладават качествени материали, кожа и мека пластмаса. Вентилационните дефлектори са украсени с хромирани и сребристи вложки. Кормилната колона се регулира само по височина, което не е характерно за премиум модел. Инструментите са поставени в отделни кладенци и са разделени с цветния дисплей на бордовия компютър.

Воланът е типичен за Mercedes-Benz, обшит е с кожа, като в зоните за захващане кожата е перфорирана.

Прикрепеният към централния панел екран на мултимедийната система Comand стандартно е 7,0-инчов, а срещу допълнително заплащане се предлага 8,4-инчов дисплей. Предните седалки са широки и меки, оборудвани са електрическо регулиране и отопление в две степени. Високата позиция на седене и големите огледала за обратно виждане допринасят за отличната видимост напред и настрани. Нищо не може да се сравни с

360-градусовия обзор от птичи поглед, който дават четирите камери,

помагащи и при най-сложните маневри. В широкия подлакътник се крие в кутия за малки предмети. На втория ред има прилично място за краката, а пространството за главите е много щедро. На задната седалка удобно ще се настанят трима пътници.

В стандартното оборудване на Mercedes-Benz X-Class има климатик, аудиосистема, електрически прозорци и огледала за обратно виждане, електронна стабилизираща система ESP и 7 въздушни възглавници. В най-високото ниво на оборудване е добавена система за безключов достъп, двузонов климатроник, сензори за дъжд и светлина, Bluetooth връзка, круиз контрол, навигационна система и др. Списъкът с опции включва Wi-Fi, система за автоматично спиране, система за запазване на лентата за движение и система за разпознаване на знаците.

Товарният леген има най-голямата дължина в класа от 1,58 метра, а широчината достига до 1,56 метра.

На първо време новият Mercedes-Benz X-Class се предлага само с 2,3-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател, с два варианта на мощност от 163 или 190 к.с. По-мощният вариант е с две турбини и развива приличен въртящ момент от 450 Нм още при 1500 об/мин. Двигателят е съчетан със 7-степенна автоматична скоростна кутия. Предавките се сменят плавно, макар и не прекалено бързо. Разходът на гориво е 10,5 л/100 км в градски цикъл, а при плавно шофиране на междуселищен път пада до 7 л/100 км. Когато пикапът е празен и с двама пасажера на борда, тягата е повече от достатъчно, но когато е натоварен с около 800 кг, се усеща, че се затруднява при изкачване на баири. В сравнение с Nissan Navara, шумоизолацията е по-добра и моторът звучи значително по-меко.

На пътя новият пикап е стабилен, чувства се уверен в завоите, без да се наклонява прекалено много.

Задвижването на четирите колела се включва от въртящ се селектор. За най-добра икономия и управление по асфалта е режимът 2WD, при който предаването е на задните колела. Извън пътя можете да превключите в режим 4H при движение със скорост до 100 км/ч. Сериозните офроуд способности изпъкват в режим 4L, в който се активира понижаваща предавки и се блокират централния и задния диференциали, което дава възможност на пикапа да атакува кални коловози и хлъзгави терени. На стръмен склон има помощна система за контролирано спускане със скорост от 6 км/ч, както и асистент за потегляне по нагорнище, който предотвратява движението назад. Пътният просвет стандартно е 202 мм, с офроуд пакет се увеличава до 222 мм, ъгълът на заход отпред достига 30 градуса, а на отход – 25 градуса. Пикапът не се затруднява на офроуд и е в състояние да преодолее река с дълбочина до 60 см.

Извън пътя водачът може да превключи в режим 4H при движение на пикапа със скорост до 100 км/ч.

На пътя Mercedes-Benz X-Class е стабилен, според стандартите за пикапите. Това се дължи на многоточковото задно окачване, благодарение на което пикапът вози комфортно и дупките са почти забележими. В същото време новият пикап се чувства уверен в завоите и не се наклонява прекалено много. Кормилното управление е приятно, но не особено информативно. При високи скорости в салона става шумно.

За новия пикап X-Class е налична широка гама от аксесоари, специално разработени от Mercedes-Benz, което позволява допълнителна индивидуализация на автомобила. Така пикапът

X-Class намира много приложения за употреба –

от як пикап за офроуд до семеен автомобил. Новият X-Class на Mercedes-Benz се предлага и с допълнително оборудване, както и пакет Style за моделните линии Progressive и Power, които позволяват надграждане в индивидуализацията. За пикапа се предлагат странични степенки и електрически отварящо се задно стъкло. Предлага се избор от рол бар, твърд покрив, ролетна щора, както и хардтоп, който помага на пикапа да изглежда като SUV. Налични са и вана, разделител на товарния отсек, лайсни за укрепване на товари и предпазител за двигателя.

За пикапа Mercedes-Benz се предлагат странични степенки, рол бар, твърд покрив и ролетна щора.

На българския пазар новият X-Class дебютира с начална цена 63 780 лева с ДДС. От средата на 2018 година пикапът X-Class ще се предлага с 3,0-литров 6-цилиндров дизелов двигател на Mercedes-Benz с мощност 258 к.с. и 550 Нм въртящ момент. Постоянното задвижване на четирите колела 4Matic ще се предлага с новия двигател и по този начин автомобилът ще постига максимално сцепление, дори при най-високата скорост на пътя. Неотдавна новият Mercedes-Benz X-Class беше отличен с 5 звезди на краштестовете на Euro NCAP – най-високото отличие на независимия тест за сигурност. Пикапът се представи най-добре в категориите безопасност за пътници, за деца, предпазване на пешеходци и асистиращи системи.

За предпазване на товара се предлага хардтоп, който помага на пикапа да изглежда като SUV.

Mercedes-Benz X 250 d 4Matic

2,3-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия

190 к.с. максимална мощност при 3750 об/мин

450 Нм въртящ момент при 1500-2500 об/мин

11,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

176 км/ч максимална скорост

7,9 л/100 км среден разход на дизел

107 г/км емисии на СО2

74 987 лева цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Suzuki Jimny е като малко братче на G-класата

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Японската марка Suzuki представи изцяло новото четвърто поколение на своя компактен всъдеход Jimny. Култовият японски SUV остава верен на философията си да бъде интелигентен и маневрен в града, и ненадминат извън пътя. Дизайнерите на новото Suzuki Jimny не само запазват, но дори подчертават ръбестите му форми, като по този начин японският всъдеход прилича на малко братче на легендарната G-класа на Mercedes-Benz.

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Практична алтернатива на кабриолета

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Един от най-успешните роудстъри в света безспорно е Mazda MX-5. От появата на модела през 1989 г. са продадени над 1 милион автомобила. Повечето от тях са класически кабриолети със задно предаване и мек сгъваем покрив. От 2006 г. насам в гамата на MX-5 има и купе-кабриолет. Той беше много успешен и затова развитието му продължи и след дебюта на четвъртото поколение на модела. Новата Mazda MX-5 с твърд покрив се казва RF (Retractable Fastback) и вече не е купе-кабриолет, а тарга.

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

Opel Corsa GSi спринтира с мощен турбомотор

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

В разгара на лятото Opel ще пусне на пазара новата спортна версия на малката Corsa, която ще носи легендарното за марката от Рюселсхайм обозначение GSi. Новият модел ще бъде задвижван от впечатляващия 1,4-литров бензинов турбодвигател на марката с максимална мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 220 Нм, наличен в интервала между 3000 и 4500 об/мин. Новият задвижващ агрегат осигурява литрова мощност от над 100 к.с. на литър работен обем.