Снимки

Икономичният 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател 1.0 EcoBoost на Ford беше избран за „Световен двигател на 2017 година” в категорията „Най-добър двигател до 1,0 литър” за шести пореден път, което означава, че малкият и мощен мотор остава ненадминат в категорията си от представянето му през 2012 г. Моторът беше избран за „Най-добър двигател до 1,0 литър“ от жури, съставено от 58 автомобилни журналиста от 31 страни. Журито похвали комбинацията от динамика, икономичност и технологии. Агрегатът EcoBoost вече притежава общо 10 награди за „Световен двигател на годината”, включително три пъти за цялостен победител и веднъж за най-добър нов двигател. 1,0-литровият бензинов турбомотор EcoBoost постави нов стандарт за компактните и ефективни двигатели с високотехнологичния си турбокомпресор, директното впръскване на горивото и независими фази на газоразпределение. 1,0-литровият турбомотор EcoBoost на Ford е наличен с мощност 100, 125 и 140 к.с. Двигателят задвижва един от пет нови автомобила Ford, продадени в Европа, както и две от пет коли Fiesta.

Двигателят 1.0 EcoBoost ще разполага с технология за изключване на единия от цилиндрите за да пести гориво.

1,0-литровият 3-цилиндров двигател EcoBoost беше представен за първи път във Ford Focus през 2012 г. и продължава да господства в сегмента си, въпреки растящата конкуренция в категорията, популярна сред потребителите и важна за автомобилните производители. Тази година в категорията до 1,0 литър се състезаваха 35 двигателя – 9 повече от дебютната 2012 година за 1,0-литровия мотор EcoBoost. Това е и първият двигател, който взима титлата всяка година, в която е номиниран. От началото на 2018 г. този агрегат ще разполага с иновативна технология за изключване на единия от цилиндрите и ще осигурява намалени експлоатационни разходи за клиентите. Когато пълната мощност не е необходима, например при движение по инерция или с постоянна скорост, единият от трите цилиндъра ще се изключва и ще пести гориво.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Практична алтернатива на кабриолета

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Един от най-успешните роудстъри в света безспорно е Mazda MX-5. От появата на модела през 1989 г. са продадени над 1 милион автомобила. Повечето от тях са класически кабриолети със задно предаване и мек сгъваем покрив. От 2006 г. насам в гамата на MX-5 има и купе-кабриолет. Той беше много успешен и затова развитието му продължи и след дебюта на четвъртото поколение на модела. Новата Mazda MX-5 с твърд покрив се казва RF (Retractable Fastback) и вече не е купе-кабриолет, а тарга.

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

Opel Corsa GSi спринтира с мощен турбомотор

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

В разгара на лятото Opel ще пусне на пазара новата спортна версия на малката Corsa, която ще носи легендарното за марката от Рюселсхайм обозначение GSi. Новият модел ще бъде задвижван от впечатляващия 1,4-литров бензинов турбодвигател на марката с максимална мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 220 Нм, наличен в интервала между 3000 и 4500 об/мин. Новият задвижващ агрегат осигурява литрова мощност от над 100 к.с. на литър работен обем.

Най-бързият сериен автомобил с предно предаване подобри постижението от 2016 година

Honda Civic Type R постави рекорд на пистата „Силвърстоун”

Най-бързият сериен автомобил с предно предаване подобри постижението от 2016 година

След като постави два рекорда - на френската писта „Маникур” и на белгийската „Спа-Франкоршамп”, най-бързият хечбек с предно предаване Honda Civic Type R Challenge 2018 записа още едно рекордно постижение, този път на британската писта „Силвърстоун”. С време 2 минути 31 секунди и 32 стотни, новият Civic Type R стана най-бързият сериен автомобил със задвижване на предните колела на пистата, като подобри постижението на предишното поколение на модела в същото изпитание през 2016 г.