Снимки

В гамата на BMW може би никога няма да има дизелова версия на спортния седан М5, но новото поколение на BMW M550d xDrive има всички качества да застане на върха при дизеловите модели с комбинацията от спортна динамика, ежедневна пригодност за ползване и умерен разход на гориво. Единственото уязвимо място на спортния седан е високата му цена, която започва от 172 400 лева, а с опционалното оборудване е над 231 000 лева, но си струва.

Новият седан BMW M550d xDrive от гамата на M Performance е най-съвременното BMW и едно от най-бързите въобще. В момента моделът е най-бързият дизелов седан в света. Рецептата за получаването на този супер седан не е тайна за никого. За основа е послужил фантастичният 3,0-литров 6-цилиндров редови дизелов двигател,

като тук са му добавени не три, а цели четири турбокомпресора.

Двигателят е свързан с пословично добрата 8-степенна спортна автоматична скоростна кутия на ZF и система xDrive за двойно предаване с електронно управляван съединител за задвижването на предните колела. Всичко това е интегрирано във фантастичното шаси на BMW Серия 5.

В предната част изпъква аеродинамичният М-пакет със сиви корпуси на огледалата и бъбрековидната решетка.

Резултатът е чудовищна мощност от 400 к.с. и максимален въртящ момент от 760 Нм, които теглят неудържимо последното поколение на красивата Серия 5. Седанът ускорява от място до 100 км/ч за феноменалните 4,4 секунди, а максималната му скорост е ограничена до 250 км/ч. Иначе със сигурност може и много повече. За по-голяма пригодност през четирите сезона на годината, спортният седан е оборудван със задвижване на четирите колела от системата xDrive. За да има отлично пътно поведение, новото BMW M550d xDrive е оборудвано и с по-твърди пружини, адаптивно окачване M Professional с активни стабилизатори на задната ос, както и с по-големи спирачни дискове. Настройките на интегралната система за активно кормилно управление също могат да бъдат леко променени с цел още по-директен контрол.

С натискането на бутона за стартиране на двигателя, звярът се събужда и дори звучи като голям бензинов V8.

С натискането на бутона за стартиране на двигателя, звярът се събужда, а звукът дори на празен ход не издава своята дизелова натура, а при ускорение дори звучи като голям бензинов V8. Благодарение на каскадното пълнене с 4 турбокомпресора тягата е непрекъсната от най-ниските обороти. Даже на празен ход и най-лекото натискане на газта предизвиква мощен тласък напред. На магистралата ускорението до 140 км/ч става за един миг и доставя неописуемо удоволствие. На правата на едно изоставено летище

се убедих, че и с над 200 км/ч колата е все така стабилна,

в салона почти не се долавят външни шумове, а двигателят реве като разярен хищник и звукът му засенчва и най-хубавата музика.

Салонът е разкошен с М-спортен кожен волан и седалки с тапицерия от фина кожа и контрастни шевове.

Спортната 8-степенна автоматична скоростна кутия превключва неусетно при равномерно ускорение, но при скок върху газта е способна да свали няколко предавки и мощно да засили BMW M550d напред. Скоростите могат да се превключват и ръчно с пластини зад волана, при което се усеща мощен прилив на тяга, която катапултира напред колата и засилва радостта от шофирането. В същото време най-мощната дизелова „петица” харчи колкото семеен седан.

В града разходът е в рамките на 7-8 л на 100 км, в зависимост от трафика.

При лежерно каране по междуселищен път пада до 6 л/100 км. На магистралата и при спортен стил на шофиране, таванът е около 12 на сто.

Предните седалки са удобни, снабдени с електрическо регулиране, отопление, вентилация и функция за масаж.

Високата мощност и тяга от двигателя се развихрят на пътя благодарение на перфектните настройки на окачването и директното кормилно управление. Инженерите са постигнали перфектен баланс между директен контрол с волана и комфорта на возене. Окачването се справя отлично с по-голямата част от неравностите на пътя. Най-голяма е радостта от шофирането в режим Sport+, при който окачването се втвърдява, двигателят работи на по-високи обороти, педалът на газта е най-отзивчив, а

кормилното управление е максимално остро и прецизно.

На пътя BMW M550d се държи като автомобил със задно задвижване, защото по-голямата част от въртящия момент се предава към задните колела. Благодарение на активния заден диференциал и системата за векторно разпределение на тягата между лявото и дясното колело, сцеплението е отлично, а шофирането по планински пътища доставя неописуемо удоволствие.

Отзад има малък спойлер на ръба на багажника и два трапецовидни ауспухови накрайника в тъмен хром.

Освен това най-мощният дизелов седан на света е оборудван серийно със системата за задвижване на четирите колела xDrive, която подобрява сцеплението на мокри и заснежени пътища. Благодарение на нея колата може да се използва целогодишно, а през зимата не се налага да се поставят вериги на колелата.

Без съмнение BMW M550d xDrive заставя между по-скромните модификации на „петицата” и най-мощната версия М5 като един

чудесен баланс между спортна динамика и умерен разход на гориво.

Със сигурност моделът ще намери своите клиенти между тези, които искат бърз и икономичен автомобил, но в същото време обичат динамичния стил, вълнуващото усещане от управлението на спортна кола и мощен двигател, с който ще могат понякога да хулиганстват на пътя.

Под предния капак е скрит 3,0-литровият 6-цилиндров редови дизелов двигател с цели 4 турбокомпресора.

BMW М550d xDrive

3,0-литров 6-цилиндров дизелов двигател с 4 турбокомпресора

8-степенна спортна автоматична скоростна кутия

400 к.с. максимална мощност при 4000-4400 об/мин

760 Нм максимален въртящ момент при 2000-3000 об/мин

4,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

5,9 л/100 км среден разход на дизел

154 г/км емисии на СО2

172 400 лева цена на серийния модел

231 492 лева цена на тествания модел

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Практична алтернатива на кабриолета

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Един от най-успешните роудстъри в света безспорно е Mazda MX-5. От появата на модела през 1989 г. са продадени над 1 милион автомобила. Повечето от тях са класически кабриолети със задно предаване и мек сгъваем покрив. От 2006 г. насам в гамата на MX-5 има и купе-кабриолет. Той беше много успешен и затова развитието му продължи и след дебюта на четвъртото поколение на модела. Новата Mazda MX-5 с твърд покрив се казва RF (Retractable Fastback) и вече не е купе-кабриолет, а тарга.

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

Opel Corsa GSi спринтира с мощен турбомотор

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

В разгара на лятото Opel ще пусне на пазара новата спортна версия на малката Corsa, която ще носи легендарното за марката от Рюселсхайм обозначение GSi. Новият модел ще бъде задвижван от впечатляващия 1,4-литров бензинов турбодвигател на марката с максимална мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 220 Нм, наличен в интервала между 3000 и 4500 об/мин. Новият задвижващ агрегат осигурява литрова мощност от над 100 к.с. на литър работен обем.

Най-бързият сериен автомобил с предно предаване подобри постижението от 2016 година

Honda Civic Type R постави рекорд на пистата „Силвърстоун”

Най-бързият сериен автомобил с предно предаване подобри постижението от 2016 година

След като постави два рекорда - на френската писта „Маникур” и на белгийската „Спа-Франкоршамп”, най-бързият хечбек с предно предаване Honda Civic Type R Challenge 2018 записа още едно рекордно постижение, този път на британската писта „Силвърстоун”. С време 2 минути 31 секунди и 32 стотни, новият Civic Type R стана най-бързият сериен автомобил със задвижване на предните колела на пистата, като подобри постижението на предишното поколение на модела в същото изпитание през 2016 г.