Снимки

Стокообменът между България и Япония е на стойност 151 млн. щ.д., което е най-високото постигано ниво на взаимната търговия от 2008 г. насам. Това стана ясно по време на среща между заместник-министъра на икономиката Александър Манолев и посланика на Япония у нас Н.Пр. Масато Ватанбе.

Има възможности за навлизане на редица български продукти на японския пазар като вина, млечни продукти, розово масло, рибни продукти и др., стана ясно по време на срещата. „Желанието ни е да поощрим българо-японския търговско-икономически обмен с повече срещи на правителствено ниво и контакти между бизнеса от двете страни“, каза зам.-министър Манолев.

През последните години има позитивен тренд на нарастване на японските инвестиции в България и трябва да използваме този факт, за да поканим и други японски компании да дойдат в България, посочи посланик Ватанбе. Двамата се договориха да се предприемат координирани действия за насърчаване на контактите между български и японски компании и малки и средни предприятия. 

Зам.-министър Манолев подчерта и важността на приключилите преговори за Споразумението за свободна търговия между Япония и ЕС, което се очаква да се отрази и на търговските отношения на страните-членски с азиатската държава. 

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

От следващото лято всеки касов бон с QR код (ОБНОВЕНА)

От 30 юни догодина всички касови бележки, издавани от търговците ще трябва да имат уникален QR код, който съдържа цялата информация изписана върху тях и да се отчитат на една по една на всеки 5 минути през Интернет в Националната агенция по приходите (НАП), а не както е досега веднъж месечно за всеки ден общо.

С А1 Europe&Balkan българите в Сърбия и Македония говорят с 60% повече

Клиентите на А1, които пътуват до Сърбия и Македония, провеждат с 60% повече разговори в роуминг на месечна база след въвеждането на тарифния план A1 Europe&Balkan. Средното месечно потреблението на мобилен трафик в двете ни съседни държави пък се е повишило над 7 пъти.

Евростат: Младите фермери у нас и в Европа са малцинство

Близо 36 процента или повече от една трета от българските фермери са на възраст 65 и повече години, показват данни от анализ на Евростат за земеделската професия "фермер" през 2016 г., в която младите хора в почти целия ЕС, са малцинство.