Снимки

Французите от Peugeot имат традиции в производството на компактни комбита от В-сегмента. Такива модели бяха 206 SW и 207 SW, но наследникът им е малко по-различен. Вместо да пуснат комби версия на модела 208, през 2013 г. французите представиха отделен модел, наречен 2008, който има отличителни белези на всъдеход. През тази година дойде време за модернизация. На външен вид обновеното Peugeot 2008 изглежда много динамично. То разполага с голям ъгъл на наклон на предното стъкло, мускулести странични повърхности и изпъкнали арки на калниците. Линията на покрива се отличава с оригинална извивка. Моделът се различава по новата вертикална предна решетка с увеличен размер и фаровете.

В задната част са разположени C-образните триизмерни LED светлини, наподобяващи на хриле.

Леко е променена и формата на предния капак на обновеното Peugeot 2008. Елементите, характерни за високопроходимите автомобили също са подчертани, като отпред и отзад дъното е покрито с предпазни метални пластини, а по броните, праговете и арките на колелата са поставени защитни панели от черна пластмаса. Стандартни са и релсите за багажник на покрива. Петата врата е релефна, а панорамното задно стъкло е покрито със спойлер отгоре. В краищата на каросерията са разположени C-образните триизмерни LED светлини с нов дизайн, наподобяващи на хриле.

Таблото се намира високо, на нивото на очите, а воланът в най-високата си позиция го припокрива.

В салона на обновеното Peugeot 2008 правят впечатление сребристите детайли и черните лакирани повърхности. Воланът с три лъча е с много малък диаметър, облечен е с кожа и е много удобен за шофиране в града. Арматурното табло, наречено от французите i-Cockpit е доста необичайно. Таблото се намира много високо и е на нивото на очите, а воланът в най-високата си позиция го припокрива. В средата на екрана е бордовият компютър, а от двете му страни са скоростомерът и оборотомерът. Релефната централна конзола е леко наклонена, а най-отгоре е поставен 7-инчовият сензорен екран на мултимедийната система. Благодарение на него бутоните са малко, а клавишите за управление на автоматичния климатик са ясно подредени и лесни за използване. Вътре има много отделения за дребни предмети, като общият им обем е 24 литра. Освен жабката и джобовете на вратите има и ниши в централната конзола и между седалките.

Предните седалки са комфортни и придържат тялото и гръбнака със странични опори.

Позицията на седене в Peugeot 2008 е по-висока, отколкото в 208 и е по-удобна, тъй като седалката на водача се регулира в широки интервали, а воланът се настройва по височина и в дълбочина. Предните седалки са комфортни и придържат тялото и гръбнака. Тънките облегалки на предните седалки помагат за увеличаване на пространството за краката на пътниците на втория ред, като има достатъчно място за главите дори на хора с ръст 1,90 метра. Задните седалки са поставени малко по-високо, така че пътниците да могат да гледат през предното стъкло. Капацитетът на багажника е 350 литра, а със сгънати задни седалки обемът нараства до 1194 литра. Отворът на багажната врата е широк, а височината на товарене не е голяма. Във високото ниво на оборудване Allure са добавени сензори за светлина и дъжд, двузонов климатроник, връзка с Bluetooth, сензори за паркиране и други.

На втория ред седалки има достатъчно място за главите на пътниците дори с ръст 1,90 метра.

За задвижването на обновеното Peugeot 2008 се предлага богата гама от динамични и икономични бензинови и дизелови двигатели, като четири от тях са обявени за най-добри в класа в своя сегмент. Мощността на агрегатите варира от 82 до 130 к.с. Най-нов е 1,2-литровият 3-цилиндров бензинов турбомотор 1.2 PureTech с мощност 110 к.с. Той има приличен въртящ момент от 205 Нм, който е на разположение още от 1750 об/мин. Двигателят е много еластичен и работи тихо, но не трябва да се напряга прекалено. След потегляне не се усещат вибрации.

Обемът на багажника е 350 литра, а със сгънати задни седалки нараства до 1194 литра.

В комбинация с новата 6-степенна автоматична скоростна кутия с хидравличен преобразувател, ускорението от място до 100 км/ч отнема 10,3 секунди, а максималната скорост е 188 км/ч. Съчетанието между бензиновия турбомотор и 6-степенния автоматик осигурява комфортно и приятно шофиране в града, но в същото време дава и прилична динамика при изпреварване. Двигателят се предлага със система за регенериране на спирачната енергия и технология Stop & Start, която гаси двигателя при спиране. Това помага да се намали разхода на бензин до 5,9 л/100 км в градски цикъл и 4,1 л/100 км – в извънградски. Управлението на обновеното Peugeot 2008 е много леко и не изисква никакви усилия за въртенето на волана, което ще се хареса на нежния пол. Бензиновата версия се държи стабилно в завоите, тъй като предницата е по-лека и проявява по-малко недозавиване. Мекото окачване осигурява добър комфорт на возене, дори и със 17-инчови джанти. Въпреки че 2008 прилича на SUV, той е само с предно задвижване.

Водачът може да избира между 5 режима на управление на системата Grip Control чрез този селектор.

За да подобрят проходимостта му върху всякакъв вид терен, френските инженери са добавили адаптираната система за контрол на сцеплението Grip Control. Тази специална функция контролира подаването на въртящия момент към задвижващите колела, буксуването и скоростта на движение в зависимост от пътната настилка. Водачът може да избира между 5 режима на управление – стандартен, сняг, кал, пясък и ESP OFF, т.е. изключване на електронната стабилизираща програма. Дори и без задвижване на всички колела, Peugeot 2008 демонстрира добро сцепление извън пътя. Моделът вече се продава у нас, а цените започват от 26 577 лева. Версията 1.2 PureTech в най-високото ниво на оборудване Allure струва 38 028 лева.

Peugeot 2008 1.2 PureTech

1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател

110 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

205 Нм макс. въртящ момент при 1750 об/мин

10,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

188 км/ч максимална скорост

4,8 л/100 км среден разход на бензин

110 г/км емисии на СО2

26 577 лева базова цена на модела

38 028 лева цена на тествания модел

 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Пълна електрификация готвят шведите през следващото десетилетие

Новото Volvo S60 идва без дизелов двигател

Пълна електрификация готвят шведите през следващото десетилетие

Новото Volvo S60, чиято световна премиера предстои тази година, ще бъде първият модел на шведската компания, който ще се произвежда без дизелов двигател, като част от дългосрочната стратегия за бъдеще без традиционните двигатели с вътрешно горене. Това е следващата стъпка от глобалната стратегия за електрификация на шведския автомобилен производител. Всички нови модели на Volvo от 2019 г. ще бъдат оборудвани само с хибридна технология или с изцяло електрическо задвижване.

Британците натъпкаха луксозния SUV с нови технологии, асистенти и системи за сигурност

Jaguar F-PACE SVR е всъдеход и спортист в едно

Британците натъпкаха луксозния SUV с нови технологии, асистенти и системи за сигурност

За тези, които искат да притежават едновременно всъдеход и спортен автомобил, британците от Jaguar предлагат своя бестселър F-PACE SVR, задвижван с 5,0-литров бензинов двигател V8 с механичен компресор и чудовищна мощност от 550 к.с. Благодарение на огромния въртящ момент от 680 Нм, спортният SUV ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди, а максималната му скорост е 283 км/ч.

Пилоти от Формула 1 избраха Honda Civic Type R

Пилотите от Формула 1 - Пиер Гасли и Брендън Хартли от отбора Red Bull Toro Rosso Honda избраха за свои лични автомобил Honda Civic Type R. Спортният модел е произведен в британския завод на Honda и идеално подхожда на пилоти от Формула 1, независимо дали става въпрос за улиците и магистралите или пистите. Това е първият пълен сезон във Формула 1 както за Гасли, така и за Хартли, след като през 2017 г. пилотите участваха съответно в пет и в четири кръга.