След трусовете, които понесе през последните две години, марката Volkswagen се изправя на крака и на автосалона във Франкфурт във фокуса на най-силните прожектори е новият електрически кросоувър от семейството I.D. - I.D. Crozz. Моделът на бъдещето беше представен от д-р Херберт Дийс, председател на управителния съвет на Volkswagen, който наблегна на амбицията за трансформация на марката и стратегията „2025”. Германският автомобилен гигант започва радикална електрификация и иновативна развойна дейност, която да позволи разпространение на интелигентните технологии сред масов, максимално широк кръг шофьори по света. Volkswagen ще инвестира 6 милиарда евро в електрическа мобилност през следващите 5 години и планира най-голямата пазарна атака, откакто съществува.

Кросоувърът I.D. Crozz впечатлява с мускулесто излъчване с широк преден капак и блестящ черен покрив.

Това включва трансформация на портфолиото, увеличаване на дела на SUV до 40% с пускане на 19 високопроходими модела на пътя до 2020 г. и развиване на новата изцяло електрическа платформа MEB, която да позволи продажби на над 1 милион изцяло електрически автомобили годишно от 2025 г. нататък. Заявката на Дийс е да повтори успеха на Beetle и Golf от миналото в развитието на мобилността и новият най-масов и обичан от хората модел на електрическата трансформация да бъде отново Volkswagen. Той заяви своята силна вяра в електрификацията и че най-хубавите дни на автомобилостроенето предстоят. Според него автомобилът на бъдещето ще бъде много по-сигурен, чист, комфортен и интелигентно свързан със собственика си.

Семейството I.D. се състои от изцяло електрическите Crozz, Buzz и интерпретацията на легендарния Bulli.

С лансирането на новата електрическа архитектура, в която батерията е плоска и с формата на блокче шоколад, моделите от семейството I.D. ще предлагат 600 км пробег с едно зареждане и достъпна цена, под ценовото ниво от 30 000 евро. Бензиновите и дизеловите и двигатели ще продължат да бъдат дълго време на пазара, особено при най-големите всъдеходи, но през следващите 5-10 години за Volkswagen е важно да установи електрическите модели като трети естествен избор.

Сред планираните конкретни мерки са развойна дейност за намаляване на цената на батериите с 50% до 2020 г. Обратното броене към пробива в електрическата мобилност вече започна, а 2020 г. би могла да представлява повратен момент, защото Volkswagen набира скорост при разработването на ново поколение електрически автомобили I.D.Buzz и I.D.Crozz.

Новият Т-Roc се отличава с експресивен дизайн, спортни пропорции и различни цветови комбинации.

Новият електрически концептуален кросоувър I.D. Crozz е компактен модел с четири врати. В интериора има огромно пространство и възможност за гъвкавост при седалките. Премахната е B-колоната и плъзгащите се врати се отворят толкова широко, че без проблем може да се превози велосипед. Задвижването на Volkswagen I.D. Crozz е на четирите колела 4Motion, като е еднакво впечатляваща както извън асфалта, така и в лоши метеорологични условия. Един електромотор задвижва предната ос и още един задната, а разпределението на мощността се контролира чрез електрически кардан. Сумарната мощност е 225 кВт, а максималната скорост е 180 км/ч. Пробегът на този SUV е до 500 километра с едно зареждане на батерията. Батерията може да се зареди до 80% за 30 минути на станция за бързо зареждане. Идеалното разпределение на теглото между двете оси е постигнато благодарение на централно интегрираната батерия и двете задвижващи системи отпред и отзад.

Германският канцлер Ангела Меркел гостува на Volkswagen и разгледа новите модели на марката.

Освен прототипа I.D. Crozz, на щанда на Volkswagen във Франкфурт за първи път беше показан и новият компактен кросоувър T-Roc. Той е първият SUV на марката в сегмента на автомобилите от 20 000 евро, но вече се превръща в образец за класа си. Новият T-Roc е функционален, динамичен, технологично иновативен и въплъщава всичко най-ценно от германската компетентност на Volkswagen. T-Roc e третата атака на офанзивата, започнала миналата година с новия Tiguan, продължила с Tiguan Allspace, който предлага всички удобства на бестселъра, плюс още две места за 7 души на борда. Следващият крайъгълен камък по темата е представянето на изцяло новия Touareg до няколко месеца.

Polo GTI е с радиаторна решетка със структура „пчелна пита” и характерната червена ивица между фаровете.

Най-новият член на спортния отбор на Volkswagen е новото Polo GTI. Спортният хечбек се задвижва от 2,0-литров бензинов турбодвигател 2.0 TSI с мощност 200 к.с. Двигателят на Volkswagen Polo GTI се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия или със 7-степенна автоматична трансмисия DSG с двоен съединител. С този мощен мотор новото Polo GTI спринтира от 0 до 100 км/ч за 6,9 секунди.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Кросоувърът паркира и завива сам с новата технология за автономно управление

Nissan Qashqai тръгна с невидим пилот

Кросоувърът паркира и завива сам с новата технология за автономно управление

Често ли ви се случва да се затруднявате да паркирате на свободното място? Или пък сте от хората, които лесно се разсейват и неволно напускат платното на движение. Може би пътувате много и понякога умората ви застига на пътя, като имате усещане, че всеки момент ще ви се затворят очите. В общи линии, все опасни ситуации, които застрашават вашия живот и този на останалите участници в движението. С новия Nissan Qashqai повече няма да изпадате в тези рисковани ситуации, благодарение на новата технология за автономно управление, наречена ProPilot.

Хибридният SUV се зарежда в контакта и се движи още по-екологично според новите стандарти

Mitsubishi Outlander PHEV изминава 45 км само на ток

Хибридният SUV се зарежда в контакта и се движи още по-екологично според новите стандарти

Новото Mitsubishi Outlander PHEV е един от първите plug-in хибриди, които са официално тествани по новите стандарти за разход на гориво и вредни емисии в реални условия WLTP. Иновативният SUV е значително усъвършенстван за моделната 2019 година и достигна резултат от едва 46 г/км СО2 и максимален пробег от 45 км в режим EV на ток. Това го превръща в един от най-подходящите хибридни автомобили дори за централните части на градовете по света.

BMW 125i пристрастява с комбинация от мощен двигател и задно предаване

Носталгия по един изчезващ вид

BMW 125i пристрастява с комбинация от мощен двигател и задно предаване

От появата си през 2011 г. досега BMW Серия 1 с индекс F20/F21 г. е продадено по целия свят в над един милион екземпляра. Автомобилът с каросерия хечбек с 3 или 5 врати е най-достъпният модел на марката със задно предаване. „Единичката” беше основно обновена през 2015 г., като фейслифтът значително промени визията на модела и го направи да изглежда много хармонично, за разлика от първообраза. През миналата година към палитрата бяха добавени два нови цвята – морско синьо и оранжево в нюанс на залез.