Снимки
Какъв красив автомобил! Безспорно това е първото нещо, което ще си помислите, когато видите новия Jaguar XE. Основната заслуга е на дизайнерите, които са запазили стила на аристократичната британска марка и в най-новия модел. Но вижте снимките и ще се убедите сами. Новият Jaguar наистина изглежда привлекателно благодарение на атлетичните си пропорции с дълъг и нисък преден капак и изтеглена назад кабина, агресивни фарове и масивна радиаторна решетка в стила на флагманския модел XJ, а формата на задните светлинни тела повтарят контурите на светлините на спортния Jaguar F-Type. Особено впечатляваща е спортната версия S на червения Jaguar XE, допълнена с аеродинамични елементи и големи колела, достигащи до 20 инча. Седанът е най-обтекаемият съвременен Jaguar с коефициент на челно съпротивление от 0.26.
Влизайки в новия Jaguar XE със задоволство виждам отличните материали, прецизната сглобка и кожата, зашита с равномерни шевове. Седалката на водача е удобна за хора с всякакво телосложение, а благодарение на големите интервали на регулиране зад волана могат да седнат удобно от миньончета до едри мъже. Мултимедийната система InControl е с 8-инчов сензорен екран с приятен интерфейс и симпатична графика. Можете да изберете един от 10-те цвята за фоново осветление на салона. Всеки Jaguar XE има функции InControl Remote, които дават възможност на собственика да свърже своя смартфон с операционна програма iOS или Android и чрез фирменото приложение да изведе на екрана регистър на последните пътувания с данни за пробег, разход на гориво. Освен това може дистанционно да отваря и затваря автомобила, а като опция се предлага дори дистанционно управление за автоматичния климатик. Като опция може да се осигури постоянен достъп на Wi-Fi. Обемът на багажника е цели 450 литра.
Най-напред се качвам зад волана на най-мощния Jaguar XE S, задвижван от 3,0-литров 6-цилиндров V-образен бензинов двигател с механичен компресор. Моторът под капака развива мощност 340 к.с. и максимален въртящ момент от 450 Нм, благодарение на които XE S
ускорява от място до 100 км/ч за едва 5,1 секунди.
Но цифрите не предоставят всички емоции зад волана. Двигателят ръмжи като разярен хищник, а когато се развихри компресорът, от двата ауспуха сякаш се изстрелват куршуми. Зад волана на седана сякаш сте в ракета, иска ви се да отворите прозореца в тунелите, да сменяте скоростите от планките зад волана и да атакувате завоите на серпентините. По-малките бензинови двигатели са 2,0-литрови с турбокомпресор и директно впръскване и развиват мощност от 200 к.с. и тяга 280 Нм, и 240 к.с. и 340 Нм. Всички бензинови двигатели се комбинират само с 8-степенната автоматична скоростна кутия на ZF. Ако обаче искате икономичен Jaguar XE, също има чудесен турбодизелов агрегат, който не е динамичен колкото бензиновия флагман, но също ще ви радва когато шофирате. Още с потеглянето натискам газта на Jaguar XE 2.0d и седанът дръпва бодро напред със своите 180 коня и 430 Нм въртящ момент, налични от 1750 до 2500 об/мин. Затова при активно шофиране стрелката на оборотомера не трябва да пада под 2000. Ускорението от 0 до 100 км/ч е отнема 7,8 секунди. Новият двигател от гамата Ingenium включва и версия на 2,0-литровия турбодизел със 163 к.с. и 380 Нм, която може да се съчетае и с 6-степенна механична скоростна кутия, като в този модел отделя само 99 г/км СО2, а
средният разход на дизел е едва 3,8 л/100 км.
Въпреки по-ниската си мощност, дизелите са еластични, ускоряват бързо, енергично и звучат добре при високи скорости.
На пътя новият Jaguar XE вози забележително комфортно, особено с активните амортисьори. Седанът не забелязва пукнатините и малките неравности по настилката и леко се носи по вълните на пътя. На каросерията се предават единствено големите неравности. Новият спортен седан уверено влиза в бързите завои, прецизно завива в редуващите се десни и леви завои и изглежда е в състояние да изпълни всяко желание на водача. Кормилното управление е настроено така, че да бъде прозрачно и информативно, като това е първият Jaguar с електрически сервоусилвател на волана.
Най-добре спортните възможности на новия Jaguar изпъкват на пистата, затова ако искате да разкриете целия потенциал на XE, дайте го в ръцете на един автомобилен състезател, в случая рали-легендата Владимир Илиев, и се пригответе за нечовешка доза адреналин. В ръцете на пилота дивата „котка” беше опитомена за секунди. Който знае как да управлява този расов хищник няма да свали усмивката от лицето си. Изключете системата за стабилизация и пуснете „котката” да потанцува. Но не оставяйте тя да ви води – контролирайте всяка нейна стъпка. Хубавите гуми, настройките на окачването и електронните системи, включващи управление на векторната тяга, дават възможност на всеки да се почувства като пилот зад волана на Jaguar XE, дори да няма много опит с коли със задно предаване. За тези, които искат повече сигурност през зимата, ще трябва да изчакат модела с двойно задвижване 4х4, който ще се появи до година.
Безспорно британците са направили най-добрия Jaguar, който съм управлявал и наистина трябва да бъдат горди със своя XE. Новият модел с 4 врати е един от най-пилотските седани в класа си. ХЕ ще се превърне в неустоимо изкушение за хората, които могат да си го позволят и ще надделее над разума, правейки ги собственици на Jaguar за първи път.
Jaguar XE S 3.0 V6
3,0-литров 6-цил. турбобензинов мотор
340 к.с. макс. мощност при 6500 об/мин
450 Нм въртящ момент при 4500 об/мин
5,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
250 км/ч максимална скорост
8,1 л/100 км среден разход на бензин
194 г/км емисии на СО2
65 280 лева базова цена на модела
98 920 лева цена на тествания модел
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Mercedes-Benz SLC се преобразява за 20 секунди

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Купе-кабриолетите датират още от средата на 30-те години на миналия век, като първоначално те били по-скоро ексклузивни автомобили, отколкото масов продукт. Положението се промени в края на 90-те години, а Mercedes-Benz SLK стана един от първите представители на новата вълна купе-кабриолети. От 1996 г. досега са произведени над 700 000 автомобила от модела в три поколения. Неотдавна най-малкият роудстър в гамата на Mercedes-Benz не само беше обновен, но и промени името си на SLC, като по този начин подчертава общата платформа с C-Class.

Електрическият Niro EV минава 450 км на ток

По време на изложението за електромобили в Джеджу, Южна Корея, домакините от KIA показаха нова изцяло електрическа версия на модела Niro. Електрическият кросоувър Niro EV се зарежда в контакта и се очаква да изминава до 450 км само на ток. Европейската премиера на модела ще се състои през октомври на автосалона в Париж, а до края на 2018 година електромобилът ще дебютира и у нас.

Volvo свърза колите и камионите на пътя с облаци

Производителят на премиум автомобили Volvo Cars и водещият производител на камиони Volvo Trucks ще споделят данни в реално време чрез облачна система, която дава възможност на превозните средства да обменят информация помежду си и да предупреждават водачите за рискови участъци на пътя. За първи път Volvo Cars споделя данни, свързани с безопасността с друга компания. Сътрудничеството с Volvo Trucks е първата крачка към свързаните превозни средства, които могат да имат сериозен принос към безопасността по пътищата като цяло.