Снимки

На автосалона в Париж германците от Audi представят второто поколение на кросоувъра Q5. Първото издание на Q5 стана истински пазарен хит и беше най-добре продаваният кросоувър в своя клас в продължение на няколко години. На инженерите от Audi не е било никак лесно да създадат негов достоен наследник, но точно в това е било голямото предизвикателство. Новото поколение на Audi Q5 е поредният модел, с който германците демонстрират своя напредък чрез техниката. Кросоувърът с четири кръга на емблемата съчетава спортния дух на марката с функционален интериор и всестранен характер на пътя и извън него. Новото Audi Q5 е първият автомобил в своя сегмент, който разполага с най-новите възможности за свързаност и навигация, наред с по-ефективи и технологични системи за подпомагане на водача.

Спортният дифузьор приютява накрайниците на изпускателната система, свързани с хромирани лайсни.

Кросоувърът е оборудван с ефективни двигатели, пневматичното окачване с регулиране на настройките на амортисьорите, задвижване на четирите колела от системата Quattro с технология Ultra, както и много възможности в областта на системите за подпомагане на водача и мултимедийните технологии. Продажбите на второто издание на Audi Q5 в Европа ще започнат в началото на 2017 година. Новото Audi Q5 е пораснало в сравнение с предшественика си в почти всички направления. Дължината е 4,66 м, широчината е 1,89 м, височината е 1,66 м, а междуосието е 2,82 м. Въпреки нарасналите размери, теглото на Q5 е редуцирано с 90 кг. Чрез подобрената аеродинамика, коефициентът на челно съпротивление е намален до 0,30.

В по-спортните нива джантите са 18-цолови алуминиеви, а при спортния пакет S line са 19-цолови.

Новото Q5 следва дизайнерската линия на по-големия брат Q7 със спортно-атлетична стойка на пътя и предна решетка с масивна хромирана рамка. Предните фарове се предлагат със светодиодни (LED) или матрични (Matrix LED) светлини с динамични мигачи. Масивните арки на колелата подсказват за скритата система за задвижване на четирите колела Quattro, а линията на покрива допълва спортния силует. В задната част доминират правите линии, които я правят по-широка. Задните светлини също се предлагат с динамични мигачи. Типично за Q-моделите на Audi задният капак обгръща колонките на покрива. Спортният дифузьор приютява накрайниците на изпускателната система. Новото поколение на Q5 се предлага с избор между 14 цвята на лаковото покритие. Серийно моделът е със 17-цолови алуминиеви джанти, в по-спортните нива са 18-цолови, а при спортния пакет S line са 19-цолови. Като опция се предлагат и до 21-цолови.

На централната конзола изпъква новият 8,3-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система.

Интериорът на новото Audi Q5 предлага изобилие от място за петима пътници, като по много показатели изпреварва както своя предшественик, така и своите конкуренти. Хоризонталните линии на вътрешния дизайн създават усещане за простор и комфорт, а триизмерната декоративна лайсна по цялата широчина на арматурното табло прави салона елегантен и стилен. Новата концепция на линиите на обзавеждане дава на клиентите още по-богат избор от цветове и материали. Качеството на изработка на салона на Q5 е на характерното високо за марката равнище. Задната седалка в Audi Q5 има разделена на три сегмента облегалка и по желание може да се регулира по наклон или по дължина. Обемът на багажника варира между 550 и 610 литра, а при сгъване на задната облегалка вместимостта достига до 1550 литра.

Задната седалка с разделена на три сегмента облегалка може да се регулира по наклон или по дължина.

Виртуалният кокпит представя своите брилянтно изпълнени графики на 12,3-инчов цветен екран. Водачът може да избира между два основни изгледа – класически вариант с два големи контролни прибора или картина на навигационната система в центъра на екрана. Предлаганият като опция Head-up дисплей прожектира важни за шофирането данни директно на челното стъкло. Чрез въртящия и натискащ се регулатор на централния тунел се управлява терминала на системата MMI Navigation plus с 8,3-инчов сензорен дисплей. Върху горната повърхност на регулатора има интегриран сензорен панел, който разпознава изписването на символи с пръст, както и добре познати движения за команди като например увеличаване. Новото Audi Q5 радва водача и неговите спътници с най-добрия акустичен комфорт в класа.

Пътниците от втория ред разполагат с нов таблет, който служи за забавление по време на пътуването.

Музикалната система Bang & Olufsen с пространствен звук създава уникално акустично изживяване в салона. Пътниците от втория ред разполагат с нов таблет, който служи за забавление. С помощта на интерфейса за смартфони, платформите Apple CarPlay и Android Auto се пренасят директно на борда на новото Q5. Разширеният асортимент от системи за подпомагане на водача включва адаптивен круйз-контрол с включен асистент за движение в задръстване при равномерен трафик, който е в състояние за кратко да поеме изцяло работата с волана. Кросоувърът може да намалява скоростта и да спира и автономно до пълен покой, и да паркира самостоятелно както успоредно, така и перпендикулярно.

Новата система Quattro изключва автоматично задвижването на задния мост, когато то не е необходимо.

Новото Audi Q5 е едновременно спортен и много комфортен модел, благодарение на серийната система Audi drive select и новото въздушно окачване с различни настройки на амортисьорите и с възможност за избор между пет варианта на клиренса. Новото Q5 ще започне продажбите си в Европа с пет мощни и ефективни двигателя, от които четири дизели мотора TDI и един бензинов TFSI. Дизеловите мотори 2.0 TDI в новото поколение на Q5 са със мощност 150, 163 и 190 к.с. Най-мощният турбодизел 3.0 TDI е основно преработен и вече разполага с 286 к.с. и 620 Нм максимален въртящ момент. Бензиновият турбомотор 2.0 TFSI генерира мощност 252 к.с., но изразходва едва 6,8 л/100 км. Стандартната скоростна кутия е 6-степенна механична, а като опция се предлага 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя S tronic.

Благодарение на двата напълно нови режима Lift/Offroad и Allroad, Q5 преодолява дълбоки водни препятствия.

Най-мощният турбодизел 3.0 TDI е съчетан с 8-степенен автоматик Tiptronic. За него се предлага и спортен диференциал на задния мост, който разпределя тягата между задните колела за постигане на още по-впечатляваща динамика на пътя. Автоматичната трансмисия е екипирана със спестяваща гориво функция за движение по инерция. Ръчната смята на предавките може да става от скоростния лост или с планки от волана. Новото задвижване на четирите колела Quattro с технология ultra е серийно за двигателите 2.0 TDI със 163 и 190 к.с., както и за 2.0 TFSI със 252 к.с., а за базовия дизелов модел със 150 к.с. Audi го предлага като опция. Новата система Quattro с технология Ultra изключва задвижването на задния мост автоматично във всички ситуации, когато то не е необходимо и го включва отново моментално, когато има нужда от това. Благодарение на двата напълно нови режима Lift/Offroad и Allroad, кросоувърът е още по-проходим извън пътя и преодолява по-дълбоки водни препятствия.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Mercedes-Benz SLC се преобразява за 20 секунди

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Купе-кабриолетите датират още от средата на 30-те години на миналия век, като първоначално те били по-скоро ексклузивни автомобили, отколкото масов продукт. Положението се промени в края на 90-те години, а Mercedes-Benz SLK стана един от първите представители на новата вълна купе-кабриолети. От 1996 г. досега са произведени над 700 000 автомобила от модела в три поколения. Неотдавна най-малкият роудстър в гамата на Mercedes-Benz не само беше обновен, но и промени името си на SLC, като по този начин подчертава общата платформа с C-Class.

Електрическият Niro EV минава 450 км на ток

По време на изложението за електромобили в Джеджу, Южна Корея, домакините от KIA показаха нова изцяло електрическа версия на модела Niro. Електрическият кросоувър Niro EV се зарежда в контакта и се очаква да изминава до 450 км само на ток. Европейската премиера на модела ще се състои през октомври на автосалона в Париж, а до края на 2018 година електромобилът ще дебютира и у нас.

Volvo свърза колите и камионите на пътя с облаци

Производителят на премиум автомобили Volvo Cars и водещият производител на камиони Volvo Trucks ще споделят данни в реално време чрез облачна система, която дава възможност на превозните средства да обменят информация помежду си и да предупреждават водачите за рискови участъци на пътя. За първи път Volvo Cars споделя данни, свързани с безопасността с друга компания. Сътрудничеството с Volvo Trucks е първата крачка към свързаните превозни средства, които могат да имат сериозен принос към безопасността по пътищата като цяло.