Японците от Suzuki са известни с това, че когато направят добър автомобил, който се продава успешно и удовлетворява очакванията на компанията, не го променят дълго време. Така се случи и с модела Swift, който беше обновен едва забележимо на външен вид, но благодарение на всички подобрения е един от най-добрите градски автомобили.

Промените във външния вид са основно в новата предна броня, в която са интегрирани светодиодни дневни светлини и новата радиаторна решетка тип пчелна пита. Предлагат се нови алуминиеви джанти, а на страничните огледала във високите нива на оборудване са се появили мигачи. С обновяването е разширен списъкът с цветове за каросерията. Запазени характерните за Suzuki Swift елементи като равния покрив и черните предни и централни колони между прозорците.

Предлагат се нови алуминиеви джанти, а на страничните огледала добавени мигачи.

Обновеното Suzuki Swift е по-солиден и по-удобен градски автомобил. Салонът е по-съвременен и значително по-функционален с голям дисплей на аудиосистемата, ясен екран на климатичната инсталация, по-големи бутони и отчетливи прибори. Седалката на водача може да се регулира и по височина, а воланът се настройва по наклон и в дълбочина. В анатомичните седалки шофьорът се разполага удобно и се придържа в завоите от страничните опори. Дори и по-високи хора няма да опират главите си в тавана, тъй като в купето има достатъчно пространство. Задната седалка е удобна да седнат двама възрастни или три деца. Моделът се предлага с 5 врати, но ако рядко ползвате задните седалки можете да избере версията само с 3 врати.

Салонът е по-функционален с голям дисплей на аудиосистемата и по-отчетливи прибори.

 

Най-икономичният двигател за задвижването на Suzuki Swift е турбодизеловият мотор 1.3 DDiS, с който градският автомобил харчи в комбинира цикъл едва 3,9 л/100 км. Той се комбинира с 5-степенна механична скоростна кутия, а мощността му е 75 к.с. Най-подходящ за града обаче е моделът с 4-степенна автоматична скоростна кутия. Тя е съчетана с 1,2-литровия бензинов двигател с мощност 94 к.с. и въртящ момент 118 Нм. Ускорението до 100 км/ч отнема 13,5 секунди, но динамиката до 50 км/ч е напълно достатъчна за градски условия, където разходът на гориво е в рамките на 7 л/100 км. При спокойно каране скоростната кутия превключва плавно и е много удобна в задръстванията. Ако трябва да ускорите бързо, натиснете газта докрай и колата с минимално замисляне пъргаво се втурва напред. В нормален режим двигателят е много тих, а при високи скорости става шумен. Липсата на ръчен режим на автоматика се компенсира с възможност да се изключи най-високата степен с бутон на селектора за смяна на скоростите или да се ограничи броя на предавките до две, което позволява при спускане и при ниско сцепление двигателят да работи в зоната на високите обороти.

Кормилното управление е удобно за маневриране, а с увеличаване на скоростта се изостря.

 

На пътя обновеното Suzuki Swift вози по-комфортно от предишния модел и успява да прикрива неравностите по пътищата. Единствено дълбоките дупки с остри ръбове предизвикват по-сериозно сътресение на каросерията и неприятен шум в окачването. По гладка настилка Swift е стабилен в завоите, а страничните наклонявания са в рамките на допустимото. Кормилното управление е леко и удобно за маневриране в града, като с увеличаване на скоростта се изостря. Спирачната система работи добре и след краткия първоначален свободен ход на педала, дозирано намалява скоростта. Обновеното Suzuki Swift е оборудвано стандартно с ABS, стабилизираща система ESP и със 7 въздушни възглавници, като две от тях са за водача и пътника отпред, две са странични, две са завеси и една специална въздушна възглавница за коленете на водача.

 

 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новият френски модел изглежда зашеметяващо и се движи с динамиката на спортист

Peugeot 508 прави лъвски скок в премиум сегмента

Новият френски модел изглежда зашеметяващо и се движи с динамиката на спортист

През март тази година на автосалона в Женева Peugeot представи новия си флагман, който също носи индекса 508. Предишното поколение на Peugeot 508 беше много добър автомобил, но не успя да се доближи до лидера в сегмента Volkswagen Passat. Новото Peugeot 508 прави лъвски скок напред и нагоре към премиум сегмента. Амбициите на французите са доста смели, но на първия тест-драйв на 508 се убедих, че наистина са направили страхотен автомобил, който до голяма степен превъзхожда конкурентите.

Двукратният световен шампион от Формула 1 допринесе за създаването на Nokian Wetproof

Мика Хакинен тества гуми срещу аквапланинг

Двукратният световен шампион от Формула 1 допринесе за създаването на Nokian Wetproof

Двукратният световен шампион от Формула 1 Мика Хакинен има сериозен принос за разработването на новите летни гуми Nokian Wetproof. Пилотът, който през 1998 и 1999 г. спечели най-престижното отличие в света на моторните спортове, беше от голяма полза с консултациите си по време на тестовете на този първокласен продукт с отлични характеристики. Според Мика Хакинен, новият модел на Nokian, наречен Wetproof, са безопасни и надеждни летни гуми за леки автомобили.

Модификацията i3s спринтира от място до 60 км/ч само за 3,7 секунди

BMW пусна електрически спортист за града

Модификацията i3s спринтира от място до 60 км/ч само за 3,7 секунди

През миналата година BMW представи у нас уникалния си сериен електромобил i3. Този електрически модел постави началото на една нова ера на мобилност без емисии на въглеродни и азотни оксиди. Моделът е символ на радостта от шофирането, устойчивото развитие и интелигентната свързаност в градския трафик, поради което се превърна в най-продаваният електромобил в сегмента си. Новото BMW i3 намери почитатели и в България и вече все по-често се среща по родните улици.