На автосалона в Детройт корейците от Hyundai показаха второто поколение на спортния си модел Veloster с уникална асиметрична конфигурация на каросерията с две плюс една врати. Както и при първото поколение, от страната на водача вратата е само една, а от другата страна вратите са две. Така се предотвратява опасността от инцидент при слизане на пътник от задната част на колата към платното, а от своя страна шофьорът има голяма врата за по-удобен достъп до салона на автомобила. Изцяло новият Veloster е показан освен в стандартната модификация и в още

две мощни версии - Veloster Turbo и спортния Veloster N.

Свежият дизайн е резултат от съвместните усилия на дизайнери на Hyundai от Сеул, Южна Корея и американския дизайнерски център в Калифорния. Дължината на колата е увеличена до 4239 мм, широчината е 1778 мм, височината - 1397 мм, а междуосието е 2642 мм. Veloster е с изцяло обновен дизайн на екстериора и интериора, подобрения в задвижващите агрегати, както и редица нови функции за информиране, развлечение и свързаност. Производството на новия Veloster ще започне през март 2018 г. в Южна Корея.

Предните LED фарове и дневни светлини обграждат каскадната решетка със силен триизмерен дизайн.

Новият Hyundai Veloster се задвижва от 2,0-литров 4-цилиндров атмосферен двигател с мощност 147 к.с. при 6200 об/мин и максимален въртящ момент от 179 Нм при 4500 об/мин. Той е съчетан с 6-степенна механична или 6-степенна автоматична скоростна кутия. Според предпочитанията си, водачът може да измира между три режима - Normal, Sport и Smart. По-мощният Hyundai Veloster Turbo се задвижва от 1,6-литров 4-цилиндров двигател с турбокомпресор и директно впръскване, който произвежда 201 к.с. при 6000 об/мин максимален въртящ момент от 264 Нм в интервала от 1500-4500 об/мин.

Veloster съчетава привлекателния дизайн на спортно купе с функционалността на хечбек със задна врата.

Моделът с турбокомпресор генерира 201 к.с., което представлява най-добрата в класа специфична мощност от 125,6 к.с. на литър. Освен това има функция за усилване, която увеличава максималния въртящ момент на 274 Нм при максимално ускорение. Настройката на двигателя увеличава максимално въртящия момент при ниски и средни обороти за оптимално ускорение при ежедневни условия на шофиране. Новият Veloster Turbo е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия или със 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител DCT. Новата 7-степенна трансмисия с двоен съединител на Veloster Turbo включва монтирани на волана пера за смяна на предавките и система за управление на трансмисията Shiftronic.

Кокпитът е фокусиран върху водача, а във версията Turbo салонът тапицерията е с контрастиращи шевове.

Новият Hyundai Veloster Turbo е оборудван с предно окачване тип McPherson, спирални пружини, газови амортисьори и предна стабилизираща щанга с диаметър 24 мм. Задното окачване е олекотено, независимо и многораменно със стабилизираща щанга с диаметър 19 мм за по-голям контрол на накланянето на каросерията. Задното окачване използва газови амортисьори за комфортно возене с отличен контрол. Veloster е оборудван с електрическо сервоусилване на волана, което регулира намесата си спрямо променящите се условия на шофиране и намалява разхода на гориво в сравнение със стандартните кормилни системи.

Veloster N е със спойлери под радиаторната решетка и брони с червени вложки за по-добра аеродинамика.

Най-голямата изненада от Hyundai на изложението в Детройт е спортната версия на Veloster, носеща индекс N. Първият по рода си Veloster N е създаден в Южна Корея, но е старателно усъвършенстван при тестове на пистата „Нюрбургринг”, Германия. Производството на Veloster N ще започне през септември 2018 г. в южнокорейския град Улсан. Спортният модел Veloster N се отличава цялостно по отношение на екстериора, интериора и механиката, дори повече от модела Veloster Turbo. В профил новият Veloster N ясно се разграничава от останалите модели Veloster по страничните протектори с дизайн N и предлаганите олекотени 19-инчови алуминиеви джанти с машинно завършен звездовиден дизайн с двойни спици.

Veloster N изпъква с по-масивни прагове, задно крило, големи изпускателни тръби и колела с диаметър 19 инча.

За задвижването на Hyundai Veloster N е използван 2,0-литров бензинов двигател с турбокомпресор и директно впръскване в сравнение. Двигателят може да се похвали с максимална мощност от 275 к.с. при 6000 об/мин. За високата динамика при всякакви обороти, максималният въртящ момент от 353 Нм е наличен в широкия интервал от 1450 до 4700 об/мин. Динамичният двигател се допълва от 6-степенна механична трансмисия с близки предавателни числа, със скоростен лост със скъсен ход и система за поддържане оборотите на двигателя при понижаване на предавката.

Салонът се отличава със спортни седалки с масивни странични опори и множество хромирани детайли.

Новият Hyundai Veloster N е оборудван с гуми Michelin Pilot Super Sport с размери 225/40 R18, а като опция се предлагат специални за модела гуми Pirelli P Zero с размер 235/35 R19. Диаметърът на спирачните дискове е 330 мм отпред и 300 мм отзад. Електрическият усилвател е здраво закрепен директно към кормилната рейка в три точки, а предното окачване тип McPherson е с уникална геометрия за по-добро сцепление на колелата с пътя и по-малко недозавиване, тъй като все пак Veloster N е кола със задвижване само на предните колела. На Veloster N е поставена система N Grin Control с избор на режими на движение Normal, Sport, N, Eco и N Custom.

Всички версии на новия Veloster са оборудвани със система за векторно разпределение на тягата.

Всички версии на новия Hyundai Veloster са оборудвани със система за векторно разпределение на въртящия момент. Тази функция за активно завиване, използваща възможностите на системата електронен контрол на стабилността ESC и системите за управление на силовия агрегат, позволява на Veloster да подобри динамичното завиване при по-ентусиазирано шофиране. Освен това Veloster Turbo е оборудван с по-бързо реагираща кормилна рейка и обновено калибриране на кормилната колона, които осигуряват на водача

прецизно завиване, отлична обратна връзка и контрол.

Новият Hyundai Veloster се предлага с усъвършенствани системи за активна безопасност, които включват стандартния асистент за избягване на челен сблъсък, който използва предната камера на колата за да засича евентуални сблъсъци и да избягва удара или да свежда до минимум щетите чрез автономно спиране.

Задната врата от страната на пътника в конфигурацията 2+1 осигурява по-лесен достъп до задните седалки.

За по-безопасно пътуване и по-голямо удобство се грижат системата за придържане в лентата, асистентът за дълги светлини за предните LED фарове и предупреждение за вниманието на водача. Новият Veloster предлага пълна гама технологии, за да поддържа информираността и забавлението на пътниците. Системата на борда предлага различни модерни функции за свързаност, включително Android Auto и Apple CarPlay за интегриране на смартфон. Стандартният 7-инчов цветен LCD дисплей със сензорен екран включва радио с AM и FM, MP3-плейър и монитор за обратно виждане. Наличният 8-инчов навигационен дисплей със сензорен екран и „плаващ“ дизайн включва Blue Link от следващо поколение, данни за трафика и пътни инциденти през HD радио и премиум аудиосистема Infinity с 8 високоговорителя.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Mitsubishi L200 е пикап с комфортен интериор, практични функции и ефективен двигател

Най-доброто средство за работа и свободното време

Mitsubishi L200 е пикап с комфортен интериор, практични функции и ефективен двигател

Пикапите са предпочитани не само от феновете на всъдеходите, но и от водачите, на които рядко им се налага да покоряват офроуда. От голямо значение за покупката е и относително изгодната за SUV цена. Тези машини са универсално средство не само за работа, но и за свободното време с приятели и със семейството, като в товарния си отсек побират всякакви принадлежности и могат да ви отведат високо в планината.

Кросоувърът паркира и завива сам с новата технология за автономно управление

Nissan Qashqai тръгна с невидим пилот

Кросоувърът паркира и завива сам с новата технология за автономно управление

Често ли ви се случва да се затруднявате да паркирате на свободното място? Или пък сте от хората, които лесно се разсейват и неволно напускат платното на движение. Може би пътувате много и понякога умората ви застига на пътя, като имате усещане, че всеки момент ще ви се затворят очите. В общи линии, все опасни ситуации, които застрашават вашия живот и този на останалите участници в движението. С новия Nissan Qashqai повече няма да изпадате в тези рисковани ситуации, благодарение на новата технология за автономно управление, наречена ProPilot.

Хибридният SUV се зарежда в контакта и се движи още по-екологично според новите стандарти

Mitsubishi Outlander PHEV изминава 45 км само на ток

Хибридният SUV се зарежда в контакта и се движи още по-екологично според новите стандарти

Новото Mitsubishi Outlander PHEV е един от първите plug-in хибриди, които са официално тествани по новите стандарти за разход на гориво и вредни емисии в реални условия WLTP. Иновативният SUV е значително усъвършенстван за моделната 2019 година и достигна резултат от едва 46 г/км СО2 и максимален пробег от 45 км в режим EV на ток. Това го превръща в един от най-подходящите хибридни автомобили дори за централните части на градовете по света.