Снимки

3-4 пъти повече камиони минават през моста над Дунава при Русе, след влизането ни в ЕС, сочат данни на митницата в крайдунавския град, цитирани от БТА.

Преди присъединяването на страната ни към Общността през пункта средно на денонощие са преминавали 500 камиона, а сега обичайният трафик е 1500 - 1800 камиона в двете посоки, като нерядко цифрата достига до 2000 товарни превозни средства. Според анализ на Световната банка от 2000 г. нормалната пропускателна способност на съоръжениетое 50 камиона на час или 1200 на денонощие.

От митницата съобщават, че нараства и трафикът на леки автомобили. От преминалите през миналата година 943 506 в посока Румъния превозни средства, леките и лекотоварните автомобили са 646 572. През изтеклата година е отбелязан и рекорд в един от най-натоварените дни - само за денонощие са били обработени 4900 изходящи леки коли, което е

 

близо три пъти повече от обичайното.

 

Заради увеличения брой превозни средства, честите струпвания и образуване на дълги опашки, през миналата година започна на рехабилитацията на зона "Изток", с което да се облекчи трафикът от началото на февруари тя е в пробна експлоатация. Тя е изградена преди около 20 години и замислена като разширение на действащия граничен пункт, но до този момент не е била въведена в експлоатация. Изградени са общо четири трасета за товарни и още толкова за леки автомобили, които да могат да поемат напълно входящия от Румъния трафик и в най-натоварените дни. Инвестицията по възстановяване и адаптиране на инфраструктурата на пункта към новите функции е в размер на 1 625 276,66 лева с ДДС, информират от митницата.

От митницата заявяват, че очакваният ефект от пускане в експлоатация на зона "Изток" на ГКПП "Дунав мост" е

 

увеличаване пропускателната възможност на пункта,

 

създаване на условия, позволяващи качествено и експедитивно обслужване на преминаващите превозни средства, товари и граждани, създаване на съвременни условия за работа на митническата администрация, позволяващи повишаване ефективността на митническия и граничен контрол, увеличаване площта на буферната зона за входящия в страната трафик, необходима за облекчаване натовареността и опазване на мостовото съоръжение, построено през 1954 г.

 

Четирите отделни трасета само за леките автомобили

 

в зона "Изток" позволяват извършването на бърз и качествен винетен контрол върху превозните средства. Открити са нови работни места за служители от агенция "Митници", НАП и Гранична полиция. Те ще обезпечат контрола и обслужването на транспортния поток.

След като зона "Изток" вече работи, то зона "Запад", която досега обработваше входящи и изходящи превозни средства, ще поеме само изходящия лек и тежкотоварен трафик през "Дунав мост" в посока Румъния.

Шофьори заявиха, че проблемът за изходящия трафик в посока Румъния остава. Продължава да се образува опашка от изчакващи да излязат от България камиони по пътя Мартен-Русе.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Розарите на протест, докато депутатите изслушват Порожанов

След протеста на розопроизводители от Карловско на пътя излязоха и в Казанлъшко. Те разписваха цвят по пътя, докато по същото време депутатите изслушваха земеделския министър Румен Порожанов за проблема.

БФБ: Търговията с ДЦК върви с очаквани обеми

Търговията с държавни ценни книжа (ДЦК) върви с очаквани обеми. Това каза Иван Такев, изпълнителен директор на Българска фондова борса (БФБ) по време на форума „Шумът на парите“.

Škoda Transportation стана пълен собственик на завода за трамваи и вагони във Финландия

Чешката Škoda Transportation стана пълен собственик на единствения финландски производител на трамвай и жп вагони TransTech, след като купи последния дял от 25%, който не й принадлежеше, съобщава „Прайм”.