В момента има над 60 проекта в процес на сертифициране в Българската агенция за инвестиции (БАИ), които могат да разкрият нови 7 000 работни места. Това каза министърът на икономиката Емил Караниколов по време на XIII Годишни награди „Инвеститор на годината”, организирани от БАИ. По негови думи проектите са на стойност 1.7 млрд. лв., а очакванията за тази година са инвестициите да продължат да се повишават.

За 2018 г. инвестициите по сертифицирани проекти възлизат на над 800 млн. лв. като превишават над два пъти тези от 2017 г.

 

„Този двоен ръст в сравнение с 2017 г. е изключително показателен, но още по-радващо е, че през 2018 г. отчетохме подобряване и на структурата на инвестициите“, коментира Караниколов. Според него високото ниво на инвестициите в производството и нарастването им е индикатор за успешната политика на Министерството на икономиката и БАИ в тази област.

„Инвеститор на годината” за 2018 г. стана „Юск Бул“ ЕООД като до момента тя е инвестирала 200 млн. лв. и е разкрила нови 300 работни места.

Проф. инж. Цоло Вутов взе специалната награда за „Изключителен принос за българската икономика, научноизследователската и развойна дейност”. Другите отличия бяха в категориите „Сливане/Придобиване” и „Успешен стартъп”, които получиха съответно „ВарокЛайтинг Системс“ и „МикарИновейшън”.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Стокообменът ни със Словакия възлиза на почти 611 млн. евро

Заинтересовани сме от активизиране на двустранната търговия и икономическо сътрудничество, както и от увеличаване присъствието на словашкия бизнес в България. Това заяви министърът на икономиката Емил Караниколов по време на срещна с делегацията включваща представители на фирми от област Търнава, Словакия.

А1 година по-късно: Пълна разпознаваемост на бранда, нови услуги и стабилни приходи

Точно една година след ребрандирането си А1 е разпознаваема за всички българи. Компанията осъществи една от най-динамичните трансформации на пазара у нас, като в момента 97% от хората разпознават марката А1.