В 60% от случаите потребителите са доволни от рекламациите на стоки. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов. По негови думи начинът, по който протича процесът, удовлетворява купувачите, но трябва да се помисли и за останалите 40% от хората, дори те да не са напълно прави във всички случаи. 

Маргаритов побърза да припомни, че при искане на рекламация потребителят в никакъв случай не трябва да се оставя да бъде насочен към сервиз или трети лица, които нямат отношение по казуса.

Изказването на шефа на КЗП дойде по време на интервю относно съвременни регулативни практики при решаването на потребителски казуси с дефектни стоки пред „Bulgaria On Air”. Според Маргаритов съществуващата нормативна уредба е архаична, макар и у нас тя да е доста конкретна. „Например при нас в срок от 30 дни търговецът трябва да вземе отношение, допускат се три ремонта и след това се разваля сделката и се връщат парите“, коментира той пред телевизията. Затова и опитът да се хармонизират законодателствата на страните-членки е важен.

Директивата за продажба на стоки въвежда минимални правила,

над които едни са надграждали, но други са възприели, каквито са. На това се дължат разминаванията в практиката. „Някъде режимът е повече в полза на потребителите, някъде центърът на тежестта е малко изместен към това търговците да имат решаващата дума при удовлетворяването на рекламациите. Всичко това налага да се направи преоценка, както се нарича течащият в момента процес, и в резултат на нея да се възприемат нови правила“, посочи Маргаритов. Проектните текстове тепърва предстои да бъдат гласувани в комисиите в Европейския парламент, в Пленарна зала и одобрени от Съвета на ЕС, след което има възможност за адаптиране и приемане в националните законодателства.

За наближаващия 14 февруари можем да се възползваме от оферти. Например

купените онлайн продукти могат да бъдат заменени в период от 2 седмици.

Когато става въпрос за индивидуални поръчки, т.е. по специална поръчка, обаче правилото не важи. При подаряването на ваучери пък потребителите трябва да са внимателни и да следят за срока, условията и ограниченията им. „Настоявайте да Ви бъдат предоставени поне някакви компенсации, като допълнителни услуги само и само търговецът да разбере, че когато е обещал нещо, той е длъжен максимално да се придържа към него, особено когато става дума за конкретни дати и празнични събития“, посъветва председателят на КЗП за случаите на резервации на специални туристически пакети.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

БДЖ продава лимузина на четвърт век за 60 бона

Ретро лимузина Mercedes Е500 на четвърт век продават железниците. Мощното возило ще смени собственика си срещу поне 63 197 лева, става ясно от обявление на „Холдинг БДЖ“ в печатно издание.

Храним прасето само в специални дрехи

Стопаните ще трябва да отиват да хранят прасетата си облечени в дрехи, които ще използват само за целта. Това е една от мерките за биосигурност в кочините тип „заден двор“, които обмисля земеделското министерство за намаляване на рисковете от епидемии, научи „Монитор“.

Innowave Summit 2019 събира във Варна светила от бизнеса

Мащабната конференция Innowave Summit 2019 ще се проведе за поредна година във Варна на 18 и 19 октомври в Двореца на културата и спорта. Форумът ще събере в морската ни столица световни брандове като Amazon, eBay, Trip Advisor, Booking, CNN, Alibaba.com, както и фондове за рисков капитал от три континента, с инвестиционно портфолио от над 100 млн. долара.