Почти 60% или шест от десет абонати на столичното парно са получили изравнителни сметки със суми за доплащане, сочат данните на най-големия топлинен счетоводител в страната. За разлика от сега, през миналия отоплителен сезон повечето домакинства в София (53%) с централно отопление са имали пари за получаване.

Според управителя на дружеството Милена Стоянова, причината за по-големият брой абонати, които ще внасят допълнително пари е

по-ниската средна температура,


през времето, когато е било пуснато парното в най-големия град в страната.Отоплителен сезон 2018/2019 е продължил 174 дни със средно дневни температури 4,4 градуса. Миналият е бил 168 дни със средно дневни температури 5,49 градуса.

Тя уточни, че 22 912 индивидуални клиенти или близо 13% от клиентите имат да доплащат или да им бъдат върнати суми до 10 лв. „Това означава, че през зимата фактурираната им енергия за отопление и топла вода е била много близко до реалното потребление. Близо половината - 49% дължат от 10 до 100 лв., а други 14% - над 250 лв.“, обясни Стоянова.

Данните на топлинния счетоводител сочат още, че средната цена на ползването на топлофикационната услуга за жилищен имот с площ до 50 квадрата е 467,60 лв., като 216,05 лв. са за подгряването на битовата гореща вода за 12 месеца. При апартаментите от 50 до 70 кв. м общата средна сума е 721,26 лв. Над половината от нея - 418,26 лв. е начислена за отопление. В по-големите жилища от 70 до 100 квадрата средната сума на начислените фактури е 977,60 лв., като почти две трети или 607,95 лв. са за отопление на имота през студените месеци.

Заради неотчетени 1588 абонати изравнителните

сметки в около 1000 сгради ще се променят,

предупредиха от топлинния счетоводител. Въпросните клиенти, чиито уреди не са били отчетени са получили изравнителни сметки на максимална мощност поради неосигурения достъп. От дружеството припомниха, че в Наредбата за топлоснабдяване са предвидени санкции при неотчетени, стари или липсващи индивидуални водомери, а именно служебен разход до 280 л./ден на човек (на месец това означава до 8 куб. м или годишно до 100 кубика на човек). Неосигурилите достъп за отчет могат в 90-дневен срок да заявят такъв. От „Техем“ отчитат, че броят клиенти, които не осигуряват достъп за засичане на уредите продължава да намалява, като причината е увеличаване на устройствата с дистанционен отчет.

Относно предстоящите промени във въпросната наредба Милена Стоянова поясни, че дружеството настояват


да се въведе лично връчване на изравнителните сметки


на всеки абонат. Според нея причината са влезлите в сила изисквания за защита на личните данни.

На въпрос на „Монитор“ дали не е удачно да няма ежегоден физически отчет на уредите, Стоянова отговори, че той трябва да остане или да се увеличи срокът до 2 години.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

2472 лева са необходими за нормален живот на четиричленно домакинство

За нормален живот на четиричленно домакинство - двама възрастни и две деца, са необходими 2472 лева месечно. Това сочат данните на Института за социални и синдикални изследвания на КНСБ за края на третото тримесечие на годината.

Мусаката най-скъпа в Германия, кебапчето на Острова над 3 евро

Над 100 родни кръчми хранят българите в чужбина (ТЕМАТА)

Мусаката най-скъпа в Германия, кебапчето на Острова над 3 евро

Над сто са най-известните родни кръчми в Европа и Новия свят, които гостят българи и чужденци. Най-много сънародници се радват на популярни ястия във Великобритания - близо 20 ресторанта се развиват от наши предприемачи. В Германия, където също има голяма българска диаспора, работят 14 кръчми. Бизнес в храненето развиваме още в Испания, Гърция и Белгия, показа справка на „Монитор“.

A1 е първият български телеком със сертификат Cisco Gold Partner за цялостни ICT бизнес решения в Югоизточна Европа

А1 става първият български телеком, който получава Gold Partner сертификат на Cisco за предоставяне на цялостни технологични решения за бизнеса в Югоизточна Европа. Придобиването на сертификата е поредна стъпка от стратегията на А1 да допринесе за дигитализацията на бизнеса у нас, като предложи цялостни технологични решения - от първоначален анализ, през внедряване и конфигуриране, до последващата поддръжка.