Снимки

Германската авиокомпания Луфтханза (Lufthansa) е фаворит за придобиването на изпадналия в затруднение италиански национален авиопревозвач Алиталия (Alitalia), съобщава в. "Кориере дела сера", цитиран от Франс прес.

Възможно е бъдещата дестинация за Алиталия да бъде Германия, въпреки че "цифрите още не са добри и офертата може да бъде подобрена", пише основният италиански всекидневник.

Според изданието, което не посочва източниците си, Луфтханза иска да придобие само част от полетите на Алиталия, без поддръжката, като задържи само 6000 от общо 8000 служители в бранша, към който проявява интерес.

Двамата италиански министри, които следят досието, както и тримата синдици, управляващи Алиталия след поставянето й под попечителство, настояват да се намали наполовина броят на предвидените за съкращаване 2000 души в полетната дейност.
Първата оферта на Луфтханза е била за 300 милиона евро, но синдиците и правителството искат да се увеличи на 500 милиона. Според "Кориере дела сера" и по двата въпроса позициите се сближават.

Алиталия, която има 11 500 служители, натрупа загуби през последните години на фона на конкуренцията на нискотарифните компании. На 2 май й беше определен надзорник, след като служителите отхвърлиха план за преструктуриране, предвиждащ съкращаването на 1700 позиции.

Крайният срок за продажбата е 30 април 2018 г. Алиталия разполагаше с 836 млн. към края на ноември, след като държавата й отпусна мостов кредит от 900 млн. евро. През последните месеци положението й се подобри, но остава нестабилно.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Европа бие САЩ по китайски инвестиции

От януари до юни 2018 г. китайски компании са направили рекордните 22 млрд. долара инвестиции в Европа, докато тези в САЩ са спаднали от 24 на 2,5 милиарда на годишна база.

От следващото лято всеки касов бон с QR код (ОБНОВЕНА)

От 30 юни догодина всички касови бележки, издавани от търговците ще трябва да имат уникален QR код, който съдържа цялата информация изписана върху тях и да се отчитат на една по една на всеки 5 минути през Интернет в Националната агенция по приходите (НАП), а не както е досега веднъж месечно за всеки ден общо.