Снимки

Аеродинамиката стана изключително важен фактор в моторните спортове. В миналото проблемите с въздушното съпротивление често се компенсираха просто с увеличаване на мощността на двигателя. В момента ефективността на каросерията е ключов показател за успеха в моторните спортове, подобно на автомобилите в серийното производство. Отличната аеродинамика е била една от най-важните цели при разработването на състезателния Opel Astra TCR, създаден да се надпреварва в Сериите за туристически автомобили Touring Car Racer (TCR). Аеродинамичната ефективност е резултат от добре балансирано съотношение от сила на притискане и аеродинамично съпротивление. За да се постигне перфектната комбинация от висока скорост в завоите и на правите, инженерите се стремят да създадат колкото може повече сила на притискане, като едновременно намаляват аеродинамичното съпротивление. Новият туристически състезателен автомобил Opel Astra TCR е направен на базата на серийната Astra, която беше избрана за „Автомобил на годината 2016” на Европа. Моделът има изключително нисък за хечбек коефициент на обтекаемост от 0,272.

Предният сплитер и задното крило са основните елементи създаващи значителна сила на притискане.

За да се достигне максимално близо до висока аеродинамична ефективност, от самото начало развойният екип на Opel Motorsport с ръководител Дитмар Метрих направи множество тестове на Astra TCR. Екипът реши да използва въздушния тунел на Университета в Щутгарт за тестове. Подът му е ролков стенд и може да симулира скорости до 250 км/ч. Широчината на Opel Astra TCR е била увеличена до 1950 мм или максимално разрешената от правилата. Броните, калниците и страничните панели са модифицирани. Предният сплитер и задното крило са основните елементи създаващи значителна сила на притискане. И двата са дефинирани като стандартни компоненти според регламентите, за да се запазят ниски цените. По този начин производителите не трябва да променят формата и структурата на елементите, а да направят прецизна настройка на монтажната позиция.

Развойният екип на Opel Motorsport с ръководител Дитмар Метрих направи множество тестове на Astra TCR във въздушен тунел.

Съгласно регламента не е позволено задното крило да се извисява над линията на покрива. Освен това то не трябва да излиза извън рамките на автомобила с над 1050 мм, измерено спрямо центъра на  главините на задните колела. Силата на притискане генерирана от задното крило се увеличава с въздушния натиск. Това обаче води до незабавно увеличаване на въздушното съпротивление, което е определящо за максималната скорост. Следователно трябва да бъде намерен компромис между съпротивление и сила на притискане. Установеният ъгъл на предния сплитер трябва да бъде поставен колкото може по-хоризонтално и едновременно да е достатъчно наклонен, за да поддържа предният мост стабилен при спиране, което спомага за предотвратяване на недозавиването в завоите.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic Type R бие свръхдоза адреналин

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic се произвежда от 1972 г., а спортната версия на модела с означение Type R се появи през 1997 г. Петата генерация на Civic Type R се доказа като най-бързият сериен модел с предно предаване на планетата, след като постигна най-доброто време от 7 минути и 43,8 секунди на „Северната дъга” на пистата „Нюрбургринг”. Сега горещият японски хечбек вече се предлага и у нас, а цената му започва от 70 990 лева.

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Peugeot 508 SW се вдъхнови от Shooting Break

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Само няколко месеца след лансирането на изцяло новото Peugeot 508, французите представиха и версията комби. Новото Peugeot 508 SW черпи вдъхновение от света на моделите с каросерия Shooting Break – комби с три врати. Дизайнът впечатлява със снижения спортен силует и съчетава елегантна външност и функционален интериор с щедро пространство за пътниците и голям леснодостъпен багажник. Новото Peugeot 508 SW ще бъде представено на автомобилния салон в Париж през тази есен и ще бъде пуснато в продажба в Европа през януари 2019 година.

Новият спортен кросоувър обещава динамично поведение и отлично сцепление

Audi Q8 завладява с експресивен дизайн и елегантен интериор

Новият спортен кросоувър обещава динамично поведение и отлично сцепление

В технологичния център на Китай – град Шенжен, дебютира новият модел Audi Q8. Спортният кросоувър съчетава елегантността на луксозното купе с четири врати с практичната функционалност на голям SUV. Новото Audi Q8 е сигурен партньор за пътуване и удоволствие, благодарение на солидното си качество, богатото оборудване, свързаността с широк обхват и достатъчно голям пътен просвет и система за двойно задвижване, които да му предоставят отлично сцепление и възможност за движение извън пътя.