Снимки

Испанската марка SEAT, част от гиганта Volkswagen Group, представи изцяло новия компактен хечбек Ibiza. Петото поколение на модела се отличава с изцяло нов дизайн, който отразява спортния характер на SEAT. Моделът продължава да носи гените на марката, но с по-изразителен външен вид, с повече акценти и вълнуващи аеродинамични повърхности. Водещият модел на испанската марка запазва своя младежки, функционален, спортен и комфортен дух и го съчетава със свеж дизайн, повлияни от големите братя Leon и Ateca. Компактният модел е оборудван с най-новите технологични функции, зареден е със забележителна динамика и впечатляващо подобрение в интериора за по-комфортно пътуване. Петото поколение на SEAT Ibiza ще направи своята световна премиера на автомобилното изложение в Женева и ще влезе в продажба през юни тази година.

Каросерията е красиво изваяна, като в дизайна на модела са съчетани остри линии и гладки повърхности.

Новият SEAT Ibiza е напълно нов модел, създаден с амбициозната цел да направи важна стъпка напред по отношение на безопасността, дизайна, представянето и комфорта. Този огромен напредък в качеството се постига благодарение на новата модулна платформа MQB A0. Новият SEAT Ibiza е първият модел на Volkswagen Group, който използва тази платформа, което подчертава важността на SEAT за групата и предлага множество предимства. От старта си през 1984 година, Ibiza се превърна в иконата на SEAT. Този автомобил е на пазара най-дълго в историята на марката и е най-продаваният модел с над 5,4 милиона екземпляра. Ibiza е един от трите най-важни модела на компанията, заедно с Leon и Ateca, на които SEAT разчита, за да продължи успешното си бъдеще през следващото десетилетие.

Задната част изглежда по-широка, а двете ауспухови тръби във версията FR загатват голяма мощност.

Новият SEAT Ibiza е увеличил впечатляващо вътрешното си пространство. На широчина е пораснал с цели 87 мм, а дължината е скъсена с 2 мм, като в същото време е с 1 мм по-нисък от предходния модел. Благодарение на новата платформа MQB A0, междуосието е нараснало с цели 95 мм до 2564 мм, като разстоянието между колелата в предната ос е по-широко с 60 мм, а в задната ос е увеличено с 48 мм. Резултатът е един много по-просторен отвътре и по-голям от отвън автомобил.. Пространството за краката при задните седалки се е увеличило с 35 мм, а мястото за главата е нараснало с 24 мм в областта на предните седалки и със 17 мм отзад. Седалките са по-широки с изумителните 42 мм, което прави новия Seat Ibiza един от най-добрите автомобили в своя клас. Багажникът също е увеличен със 63 литра и достига общ капацитет от 355 литра, което го прави най-добрия в своя клас.

Предните и задни надвеси са много къси и четирите колела са разположени в четирите ъгъла на колата.

Петото поколение на Ibiza е огромно предизвикателство по отношение на дизайна за марката SEAT. Той следва да е свеж и млад и в същото време зрял и балансиран. Новият SEAT Ibiza се откроява веднага с перфектни пропорции, силен характер и пъргав вид. Характерните за Leon линии не само са запазени, но са развити до по-високо ниво, тласкайки напред еволюцията на дизайна в гените на SEAT. В предницата на автомобила триъгълните изцяло LED светлини и емблематичните осветени детайли правят новия SEAT разпознаваем веднага. Емблемата не само се показва гордо на решетката, но също се подчертава от двете характерни линии на капака на двигателя, с малко пространство в хромираната рамка. Х-образният дизайн придава голяма динамика и невероятна визуална стабилност. Новите колела са с размери до 18 инча и са оцветени в два контрастни нюанса.

Спортният интериор в модела FR се отличава с плосък отдолу волан и червени шевове на тапицерията.

В интериора са следвани същите стъпки в дизайна, както в Leon и Ateca, но този път с нова визия. Добавена е повече емоция, още технически характеристики и прецизни линии, по-леки пропорции, за да се постигне по-елегантен външен вид и по-високо качество. Новите материали са успели да запазят младежкия и динамичен характер. От структурна гледна точка е поставен специален акцент върху хоризонталните пропорции при сглобяването на различните функционални области, включително повдигната конзола от вътрешната страна, за да се подобрят ергономичните характеристики и безопасността. Целта е да се постигнат перфектни пропорции и по-голямо чувство за пространство и комфорт.

Спортните седалки със странични опори обгръщат водача и пътника, създавайки чувство за динамика.

Всички инструменти за управление и контроли са разположени около водача във възможно най-висока позиция, за да не се налага той да отклонява очи от пътя. Старт-стоп бутонът е на същото място от лявата страна на скоростната кутия. Той е в най-високата възможна позиция за удобно ползване. Новият SEAT Ibiza разполага с безброй възможности за персонализация, характерни за автомобилите от по-висок клас. Има и опция за избор на цвета на LED осветлението в интериора, както и бордовите технологии, като 8-инчовия сензорен екран и комуникационната система Full Link. Купето е защитено с филтър Air Care, който изолира пътниците от всякакъв вид алергени, създавайки пространство без замърсители.

Двойните извивки по дължината на модела му придават триизмерен вид, а колелата са с размери до 18 инча.

Новият SEAT Ibiza се предлага с двигатели, които съответстват на регламента за вредни емисии Евро 6 и са водещи в представянето си с водещи характеристики, дълъг пробег и ниски емисии. Сред предлаганите за избор варианти са три бензинови двигателя с алуминиеви блокове и цилиндри. Първият е 1-литров 3-цилиндров 1.0 TSI с мощност 95 или 115 к.с., оборудван с турбокомпресор и директно впръскване. Новият 1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор 1.5 TSI ще бъде наличен в края на 2017 година и ще развива мощност150 к.с. Ефективните дизелови двигатели 1.6 TDI ще бъдат налични във варианти с 80, 95 и 115 к.с. Новият SEAT Ibiza се предлага и с бензинов турбодвигател 1.0 TSI с мощност 90 к.с., захранван със сгъстен природен газ (CNG), популярен у нас като метан. Скоростните кутии са 5-степенна механична за базовите двигатели и 6-степенна ръчна за по-мощните двигатели. Като опция се предлага и 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител DSG.

Вариантът Ibiza FR се отличава със заден дифузьор, спортно окачване и мускулест външен вид.

Новият SEAT Ibiza е достъпен само във вариант с 5 врати, който в момента е по-функционален, а новият дизайн създава по-спортен вид на модел с 3 врати. Новият модел се предлага с четири нива на оборудване, като започва с Reference, следван от Style, а високите нива са FR и XCellence. Системите в помощ на водача, вградени в новата Ibiza включват функциите преден асистент, система за следене на задръствания, адаптивен круйз-контрол, система за безключов достъп със стартов бутон, ново поколение предни и задни сензори за паркиране и камера за задно виждане с по-високо качество и прецизност. За първи път SEAT Ibiza има огромен и функционален вграден 8-инчов сензорен екран, който предлага най-добрата технология, без да се прави компромис с хармонията в интериора. Една от най-забележителните характеристики в интериора на новия модел е безжичното зарядно с GSM усилвател. Новият SEAT Ibiza е автомобил със 100% свързаност, благодарение на три възможности - Apple Car Play, Android Auto и Mirror Link. Новият SEAT Ibiza разполага с музикална система Beatsaudio, която внася енергия, емоция и вълнение в слушането на музика. Аудиосистемата ползва цифров сигнален процесор, 7 високоговорители и 8 канала с 300-ватов усилвател.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Третото поколение на модела радва със спортна динамика и феноменално пътно поведение

Renault Megane R.S. завива с четири колела

Третото поколение на модела радва със спортна динамика и феноменално пътно поведение

Конструкторите от Renault отдавна са се доказали в създаването на спортни версии на популярните си модели. Още през 60-те години на миналия век французите пускат спортното Renault 8 Gordini, а през 1980 г. пред света е представено знаменитото Renault 5 Turbo. От 1994 г. насам с подготовката на спортните модификации се занимава специалното подразделение Renault Sport. Едно от най-известните му творения е Megane R.S.

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Suzuki Jimny е като малко братче на G-класата

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Японската марка Suzuki представи изцяло новото четвърто поколение на своя компактен всъдеход Jimny. Култовият японски SUV остава верен на философията си да бъде интелигентен и маневрен в града, и ненадминат извън пътя. Дизайнерите на новото Suzuki Jimny не само запазват, но дори подчертават ръбестите му форми, като по този начин японският всъдеход прилича на малко братче на легендарната G-класа на Mercedes-Benz.

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Практична алтернатива на кабриолета

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Един от най-успешните роудстъри в света безспорно е Mazda MX-5. От появата на модела през 1989 г. са продадени над 1 милион автомобила. Повечето от тях са класически кабриолети със задно предаване и мек сгъваем покрив. От 2006 г. насам в гамата на MX-5 има и купе-кабриолет. Той беше много успешен и затова развитието му продължи и след дебюта на четвъртото поколение на модела. Новата Mazda MX-5 с твърд покрив се казва RF (Retractable Fastback) и вече не е купе-кабриолет, а тарга.