Снимки
Екологичните автомобили стават все по-популярни и отдавна не са просто мода. Най-успешни в момента са хибридите, задвижвани от двигател с вътрешно горене и електромотор. Тези возила са най-ефективни в града, където хибридното задвижване има дава голямо предимство. Но това не значи, че не трябва да се използва в спортните модели. Доказателството е новото купе BMW i8 – екологичен хибриден спортист, който е не само красив, но и много бърз. Виждайки новото баварско спортно купе ще е трудно да повярвате, че не е прототип. И докато скептиците гледат недоверчиво и се присмиват, BMW i8 привлича възхитителните погледи на всички участници в движението и сякаш им се усмихва с хитрите си лазерни фарове. За първи път прототипът BMW Vision EfficicentDynamics беше представен през септември 2009 г. Две години по-късно спортното купе BMW i8 Concept дебютира в киното, като колата на агент Итън Хънт (Том Круз) в шпионския екшън „Мисията невъзможна: Режим Фантом”. Ето че дойде момента серийните автомобили BMW i8 да се появят и по пътищата, а в това отношение България от години не изостава.
Колата изглежда много оригинално и почти не се различава от прототипа. Радиаторната решетка е характерна за BMW и състои от две симетрични части. Продълговатите фарове са изцяло светодиодни, а в бронята е изрязан широк въздухозаборник.
Вратите на i8 се вдигат нагоре.
Изразителният профил се подчертава огромните 20-цолови колела. В конструкцията на шасито са използвани алуминиеви и магнезиеви сплави, а носещата част и панелите на каросерията са карбонови. Благодарение на това теглото е под 1,5 тона, което е чудесно за хибриден автомобил с дължина 4,63 м, широчина 1,94 м и височина 1,30 м.
Позицията на сядане в купето е усложнена от широкия праг, особено за по-едрите хора. Слабите и гъвкави натури влизат като по учебник. В салона са съчетани кожа и полиран алуминий. Предният панел е оформен като самолетно крило. Воланът с три спици е малък и удобен за спортно шофиране. Близо до селектора на скоростната кутия е бутонът за стартиране на двигателя. Показанията на приборите са изведени на екран, покрит с оригинална извита козирка. Осветлението се променя в зависимост от режима на шофиране и може да бъде синьо или червено. Срещу доплащане на разположение е технологията за проектиране на данните върху предното стъкло. Централният панел е леко обърнат към водача. Върху него се простира 8,8-инчов екран на навигационната система. Менюто се управлява с помощта на кръгъл джойстик. Позицията на седене зад волана е много ниска. Седалките имат добра странична опора и са удобни. Ръчната спирачка е електромеханична и това е освободило място за подлакътника, в който има отделение за дребни предмети.
Позицията на разпределение е 2+2
но на задните седалки няма достатъчно място. Особено ограничено е пространството над главите, така че тук е удобно само за деца или за хора с нисък ръст. Обемът на багажника също е скромен – само 154 литра.
Безспорно най-интересно е задвижването. Пред задната ос е разположен 1,5-литровият 3-цилиндров турбодвигател с мощност 231 к.с., който задвижва задните колела. Тягата на предната ос се предава от електромотор с мощност 131 к.с. (97 квт). Трансмисиите също са две. Отзад е 6-степенната автоматична скоростна кутия на фирмата Aisin, а отпред е поставена 2-степенна автоматична скоростна кутия, като втора предавка се включва при скорост 120 км/ч. В режим Eco Pro работи електрическият мотор и BMW i8 става модел с предно задвижване, като не се чува никакъв шум. Електроенергията в акумулаторите е достатъчна за изминаването на 37 км със скорост до 120 км/ч, а след това се включва двигателят с вътрешно горене. Разходът на гориво в този случай е само 3,3 л/100 км, но отчитайки пробега на ток се получава средно 2,1 л/100 км. Пълното зареждане на батериите може да стане за 3 часа и половина от битовата мрежа. Със специален преходник това време се съкращава до час и половина. Съвсем друг характер има автомобилът в режим Sport. В този случай заедно работят двата мотора и общата мощност е 362 к.с. Бензиновият двигател е много отзивчив и бързо се развърта до 7000 об/мин, а специалният синтезатор прави
звукът му по-наситен, като редови „шестак”
Тягата е огромна, като максималният въртящ момент достига 570 Нм при 3700 об/мин. При стартиране с рязко натискане на газта се задейства технологията Launch control, използвана във Формула 1, което позволява ускорението от място до 100 км/ч да стане за 4,4 секунди. Максималната скорост е ограничена електронно на 250 км/ч. Автоматичната трансмисия превключва светкавично бързо.
Ниският център на тежестта и равномерното разпределение на теглото по осите (50:50) допринасят за еталонната управляемост на спортното купе.
Опционалните гуми с размер 215/45 R20 отпред и 245/40 R20 отзад осигуряват най-доброто сцепление с пътя. Кормилното управление на BMW i8 е точно и много остро, а обратната връзка с пътя е типична за спортна кола. Адаптивните амортисьори помагат за комфортната возия дори и по пътища с неравности и грапава настилка, като в режим Comfort окачването е еластично, а в Sport става по-твърдо. Затова пък автомобилът почти не се наклонява в завоите. Спирането започва с помощта на електромотора, а след това се задействат дисковете и накладките. Спирачният педал е много информативен. Шумоизолацията на салона е качествена, затова при високи скорости в салона остава тихо.
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic Type R бие свръхдоза адреналин

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic се произвежда от 1972 г., а спортната версия на модела с означение Type R се появи през 1997 г. Петата генерация на Civic Type R се доказа като най-бързият сериен модел с предно предаване на планетата, след като постигна най-доброто време от 7 минути и 43,8 секунди на „Северната дъга” на пистата „Нюрбургринг”. Сега горещият японски хечбек вече се предлага и у нас, а цената му започва от 70 990 лева.

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Peugeot 508 SW се вдъхнови от Shooting Break

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Само няколко месеца след лансирането на изцяло новото Peugeot 508, французите представиха и версията комби. Новото Peugeot 508 SW черпи вдъхновение от света на моделите с каросерия Shooting Break – комби с три врати. Дизайнът впечатлява със снижения спортен силует и съчетава елегантна външност и функционален интериор с щедро пространство за пътниците и голям леснодостъпен багажник. Новото Peugeot 508 SW ще бъде представено на автомобилния салон в Париж през тази есен и ще бъде пуснато в продажба в Европа през януари 2019 година.

Новият спортен кросоувър обещава динамично поведение и отлично сцепление

Audi Q8 завладява с експресивен дизайн и елегантен интериор

Новият спортен кросоувър обещава динамично поведение и отлично сцепление

В технологичния център на Китай – град Шенжен, дебютира новият модел Audi Q8. Спортният кросоувър съчетава елегантността на луксозното купе с четири врати с практичната функционалност на голям SUV. Новото Audi Q8 е сигурен партньор за пътуване и удоволствие, благодарение на солидното си качество, богатото оборудване, свързаността с широк обхват и достатъчно голям пътен просвет и система за двойно задвижване, които да му предоставят отлично сцепление и възможност за движение извън пътя.