Снимки

Компанията Hyundai влезе в сегмента на компактните всъдеходи през 2004 г. с модела си Tucson (Тусон). Той се представи доста добре за времето си, а второто му поколение беше преименувано на ix35, в съответствие с новата фирмена номерация. На някои пазари, като в САЩ например, моделът запази предишното си име. И ето, че сега Hyundai се връща към първото име на модела, представяйки по целия свят третото поколение на изцяло новия всъдеход Hyundai Tucson. Моделът е изграден върху нова платформа и е станал по-голям от предшественика си. Той добавил на дължина 65 мм до 4475 мм, а междуосието е пораснало с 30 мм до 2670 мм. Широчината също се увеличава с 30 мм до 1850 мм, а височината е намалена до 1645 мм. Благодарение на добрата аеродинамика, коефициентът на въздушно съпротивление е намален до 0,33.

Дизайнът на новия Hyundai Tucson е толкова модерен и зашеметяващ, че автомобилът прави страхотно впечатление и предизвиква погледите на почти всички участници в движението. Третото поколение на всъдехода е станало по-мускулесто и сега Tucson напомня на по-големия си „брат” Hyundai Santa Fe.

Каросерията е защитена с пластмасови панели на броните, около арките на калниците и праговете.

 

Агресивният дизайн заимства доста от по-големия модел. Широката шестоъгълна радиаторна решетка е украсена с хром, а продълговатите фарове са допълнени с извити светлини. В най-високите версии фаровете могат да бъдат изцяло светодиодни. Капакът и стените са станали още по-профилирани, а арките на калниците са разширени. Колата е запазила високата линия на прозорците и разполага със защитни пластмасови панели на броните, калниците и праговете на каросерията. Най-високото ниво на оборудване Premier Plus GT се отличава с 19-инчови алуминиеви джанти, панорамен стъклен покрив с електрическо задвижване, изцяло LED фарове и хромирани дръжки на вратите.

В салона са използвани приятни на допир материали, таблото е изцяло ново с елегантен скоростен лост.

Интериорът на Hyundai Tucson също е впечатляващ и има с какво да зарадва шофьора и пътниците. Използвани са приятни на допир меки пластмаси, а скоростният лост е с елегантна форма. Диаметърът на волана е намален. Централният панел е леко насочен към водача, като най-отгоре е 8-инчовият сензорен дисплей на мултимедийната система. Бутоните за управление на електронния климатик и аудиосистемата са по-големи, така че да са по-лесни за ползване. Воланът се регулира по височината и в дълбочината в големи интервали. Предните седалки са меки и удобни, с изразени странични опори. В най-високата версия Premier Plus GT електрическите предни седалки са електрически и са оборудвани с подгряване и вентилация. Воланът също е с отопление. Високата позиция на сядане осигурява добра видимост напред и встрани, а назад е ограничена от масивните колони. Затова Tucson е оборудван с камера за заден ход.

Облегалките на задните седалки се делят в отношение 60:40 и се регулират по ъгъл на наклон.

 

Отзад пространство за краката е увеличено. Над главите има достатъчно пространство за пътниците с височина до 1,85 м. Облегалките на задните седалки са с регулиране на ъгъла на наклон. Салонът е достатъчно широк, но двама пътници на втория ред ще се чувстват по-удобно, отколкото трима. Сериозно е увеличен обемът на багажника и сега той е 513 литра в нормално състояние и 1503 л със сгънати задни седалки. Товарният отвор е станал още по-голям, а петата врата вече може да се отваря с електрическо задвижване и само докосване, ако ключът е в джоба. Най-високото ниво включва още двузонов климатроник, асистент за самостоятелно успоредно и перпендикулярно паркиране, навигационна система, отопление на задните седалки, адаптивен автопилот, системи за поддържане на лентата на движение и наблюдение на слепите зони. Сред опциите е и система за автономно аварийно спиране.

 

Обемът на багажника е 513 литра в нормално състояние и нараства до 1503 л със сгънати задни седалки.

Гамата от двигатели за новия Hyundai Tucson е претърпяла големи промени. Напълно нов е 1,6-литровият 4-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 177 к.с. Той е с бодър маниер при тръгване и демонстрира отлични способности в средния работен режим. Максималният въртящ момент от 265 Нм е на разположение още от 1500 об/мин. Единствено след 2500 об/мин двигателят става по-шумен. Новата 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител бързо сменя предавките и допринася за отлична динамика. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,1 секунди, а максималната скорост е 201 км/ч. Консумацията на бензин в града е 9,2 л/100 км, а на междуградски път – 6,5 л/100 км. Новият Hyundai Tucson е оборудван със задвижване на четирите колела. През повечето време тягата се предава към предните колела, но когато е необходимо, се свързва и задната ос. В режим на Lock можете принудително да задействате задвижването на всички колела при скорост до 40 км/ч. Системата за векторно разпределение на тягата помага да се преодолее недозавиването. За движение извън пътя много полезен е асистентът за спускане по стръмен наклон.

 

Новият Hyundai Tucson се чувства по-уверен на асфалт и се държи стабилно като лека кола.

Новият Hyundai Tucson се чувства по-уверен на асфалт и се държи стабилно като лека кола. Неговото окачване е станало по-меко, което му помага лесно да се справи с по-голямата част от неравностите по пътя, дори и с 19-инчови джанти. Благодарение на това страничните наклонявания в завоите са напълно умерени. Кормилното управление с електрически сервоусилвател на волана е леко с ниски скорости в града, но се стяга пропорционално с увеличаване на скоростта. Системата за поддържане на лентата на движение се стреми постоянно да коригира траекторията на Tucson. Подобрена е и изолацията на салона и затова при високи скорости вътре е забележимо по-тихо, отколкото в ix35. В спортен режим трансмисията превключва по-късно предавките нагоре, а воланът става по-директен и осигурява по-спортно кормилно управление.

Технически характеристики

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI

1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор

7-степенна автоматична скоростна кутия DCT

177 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

265 Нм въртящ момент при 1500-4250 об/мин

9,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

201 км/ч максимална скорост

7,5 л/100 км среден разход на бензин

175 г/км емисии на СО2

46 990 лева базова цена на модела

77 990 лева цена на тествания модел

 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Пълна електрификация готвят шведите през следващото десетилетие

Новото Volvo S60 идва без дизелов двигател

Пълна електрификация готвят шведите през следващото десетилетие

Новото Volvo S60, чиято световна премиера предстои тази година, ще бъде първият модел на шведската компания, който ще се произвежда без дизелов двигател, като част от дългосрочната стратегия за бъдеще без традиционните двигатели с вътрешно горене. Това е следващата стъпка от глобалната стратегия за електрификация на шведския автомобилен производител. Всички нови модели на Volvo от 2019 г. ще бъдат оборудвани само с хибридна технология или с изцяло електрическо задвижване.

Британците натъпкаха луксозния SUV с нови технологии, асистенти и системи за сигурност

Jaguar F-PACE SVR е всъдеход и спортист в едно

Британците натъпкаха луксозния SUV с нови технологии, асистенти и системи за сигурност

За тези, които искат да притежават едновременно всъдеход и спортен автомобил, британците от Jaguar предлагат своя бестселър F-PACE SVR, задвижван с 5,0-литров бензинов двигател V8 с механичен компресор и чудовищна мощност от 550 к.с. Благодарение на огромния въртящ момент от 680 Нм, спортният SUV ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди, а максималната му скорост е 283 км/ч.

Пилоти от Формула 1 избраха Honda Civic Type R

Пилотите от Формула 1 - Пиер Гасли и Брендън Хартли от отбора Red Bull Toro Rosso Honda избраха за свои лични автомобил Honda Civic Type R. Спортният модел е произведен в британския завод на Honda и идеално подхожда на пилоти от Формула 1, независимо дали става въпрос за улиците и магистралите или пистите. Това е първият пълен сезон във Формула 1 както за Гасли, така и за Хартли, след като през 2017 г. пилотите участваха съответно в пет и в четири кръга.