Снимки

Училища в съседство могат да си разменят сградите, така че и в двете школа да се учи само в първа смяна. Това може да се случи, ако например две учебни заведения се намират на почти едно и също място. В едното се учи само в първа смяна и има празни етажи, а в другото редовни часове има и следобед, и няма свободен капацитет. В такъв случай е възможно сградите да бъдат разменени с цел зададеното от просветното ведомство изискване за 


преминаване само към първа смяна на обучение


Това обясни министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, който участва в заседание на ресорната парламентарна комисия. „В някои градове имаме свободен фонд на професионални гимназии, недостиг в неспециализирани училища“, коментира Вълчев. Удължава се и зададеният срок до учебната 2020-2021 година за преминаване към едносменен режим. Причината е, че той не е реалистичен, не всички училища ще могат да го спазят и затова ще бъде коригиран. Вълчев обясни, че ще бъде обсъдено с големите общини какъв да бъде точния срок. „Най-вероятно ще регламентираме механизъм за планиране на преминаване към едносменен режим. В някои училища то изисква две или три, в други – седем или осем“, коментира министърът. Той обясни, че се прилагат 


четири основни мерки за тази цел


Първите две са свързани със строеж на нови училища и престрояване. Третата пък е насочена към постепенно и разумно намаляване на приема, а четвъртата е преглед и преструктуриране на училищната мрежа. 
Най-голям недостиг на база за преминаване към едносменен режим има в София, Варна, Пловдив и др., каза  Вълчев и добави, че общо в 298 школа в страната се учи на две смени. Общият брой на училищата пък е 2380. По повод новата учебна програма по история за 10 клас, която обхваща периода от древността до наши дни, министърът заяви, че има разнопосочни мнения. От една страна, се твърди, че не всичко било включено, както и обратното – че има прекалено много факти и термини, които трябва да бъдат усвоени. „Ние сме намерили баланса в това отношение, проведохме консултации и 


обсъждания с академичната общност 


и се надявам, че при преподаването на този материал също ще бъде намерен балансът“, обясни още той. Относно появилите се коментари, че след като програмата предвижда изучаване комунизма, трябва да залегне и антифашизма, Вълчев заяви, че „не може всичко, което ние знаем и искаме да изучават децата, да го видим в учебните програми“. „Голяма част, обаче от нещата, които се чуват най-вероятно ще ги видим в учебниците, защото те се съдържат в отделни теми и могат да бъдат развити от авторските колективи“, добави още Вълчев.

 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

40 сигнала на ден за насилие над деца

Случаите на насилие или експлоатация над деца се увеличават. Дневно се подават между 20 и 40 сигнала, понякога дори достигат до 50, това заяви Елеонора Лилова, директор на Държавната агенция за закрила на детето. Само за първото тримесечие на 2018 г. агенцията е била сезирана 120 пъти за упражняване на тормоз над подрастващи. В някои от случаите се съобщава за повече от един вид насилие.