Снимки

Британската марка Jaguar придобива световната си слава с бързите си спортни купета и луксозните и динамични седани. Само до преди 2 години в гамата на Jaguar имаше три луксозни седана – XE, XF и XJ, както и един спортен модел - F-TYPE във версии роудстър и купе. Поради все по-голямата популярност на автомобилите с повишена проходимост, ръководството на Jaguar беше принудено да промени стратегията си за развитие. Най-напред се появи по-големият SUV Jaguar F-PACE, който дойде у нас през 2016 г., а на автосалона в София през октомври беше представен и по-компактният високопроходим модел на Jaguar, наречен E-PACE.

Отличителните 20-инчови алуминиеви джанти с двойни спици и ефект „диамант” допълват външния вид.

Новият компактен SUV вече е в дилърската мрежа на официалния вносител „Мото-Пфое”. Цената на автомобила е изненадващо достъпна за модел на луксозната марка британски премиум автомобили. За модела Jaguar E-PACE D150 с предно предаване и 6-степенна механична скоростна кутия, цената започва от 63 660 лева, а за най-нетърпеливите е налична богато оборудваната версия First Edition. Версията Jaguar E-PACE First Edition е налична през цялата първа година на продажби със задвижване от дизеловия двигател със 180 к.с. или бензиновия с 249 к.с. на Jaguar и 9-степенната автоматична трансмисия ZF. Моделите First Edition са с внимателно подбрани спецификации на базата на пакета със спецификации R-Dynamic SE, за да покажат уникалния дизайн, динамика и практичност на E-PACE.

Дължината на E-PACE достига 4395 мм, междуосието е 2681 мм, височината е 1649 мм, а просветът – 204 мм.

Новият Jaguar E-PACE изглежда много по-оригинално от повечето компактни SUV. Той прилича повече на високопроходимо купе, което не е изненадващо, като се има предвид аркообразния покрив, клиновидната линия на прозорците и късите надвеси на каросерията. Предната част е в традиционния стил на съвременните модели на Jaguar с широк отвор на радиаторната решетка, съчетана със скосените фарове. В предната броня са интегрирани големи въздушни отвори, като подобни има и в страничните стени. Новият SUV е със сериозно разширени задните стойки, които се подчертават от тесните фарове.

Широката следа на компактния спортен SUV допринася за стабилното пътно поведение в завоите.

Силно наклоненото задно стъкло е покрито с голям спойлер. Опционалният пакет R-Dynamic включва аеродинамичен бодикит и 20-инчови алуминиеви джанти вместо стандартните 17-инчови. Гледайки този динамичен SUV е трудно да се допусне, че той е създаден на базата на популярния Range Rover Evoque. Размерите също са подобни на донора. Дължината достига 4395 мм, а междуосието - 2681 мм. Предният капак, предните калници, покривът и багажната врата са направени от алуминиеви сплави, но високопроходимият модел тежи минимум 1770 кг, което го прави по-тежък от F-PACE с подобни двигатели.

Спортният премиум интериор е облицован в специална черна мека зърнеста кожа с червен контрастен шев.

Интериорът е проектиран в традиционния стил на Jaguar. Воланът с три спици е обшит с кожа във всички версии, има и алуминиеви апликации. Осветяването се осъществява чрез светодиоди. Във версията First Edition инструментите се показват на 12,3-инчов дисплей с течни кристали, а селекторът за смяна на автоматичната трансмисия е традиционен лост. Централният панел на Jaguar E-PACE е наклонен както при спортно купе. Освен това е инсталиран 10-инчов сензорен екран на новата мултимедийна система. Бутоните са малко, а в големите кръгли превключватели на климатика има малки монитори, показващи избраната температура. Новият Jaguar E-PACE разполага с просторна жабка с обем 10 литра, четири 12-волтови контакта и пет USB-входа.

На втория ред има достатъчно пространство над главата и за краката за пътници с височина до 1,90 метра.

Позицията зад волана е доста ниска като за всъдеход. Воланът има широк диапазон от настройки. Предните седалки са удобни и задържат добре водача и пътника до него. Пакетът R-Dynamic предполага наличието на спортни седалки с най-добрата странична опора. Има и функция за отоплението им. Тесният заден прозорец сериозно ограничава видимостта. Независимо от падащата линия на покрива, на втория ред има достатъчно място над главата за пътници с височина до 1,90 метра. Пространството за краката също е доста прилично. Обемът на багажника е 577 литра в нормално състояние и 1234 л със сгънати задни седалки.

Обемът на багажника е 577 литра в нормално състояние и 1234 литра със сгънати задни седалки.

Базовата версия на Jaguar E-PACE е снабдена с електрически задвижвани прозорци и огледала, двузонов климатроник, парктроник, аудиосистема, камера за обратно виждане, Bluetooth връзка. На борда са инсталирани 7 въздушни възглавници, система за стабилизация и мониторинг на налягането в гумите. В най-скъпата версия HSE са добавени LED светлини, кожен салон, сензор за светлина и дъжд, електрически предни седалки и капак на багажника със сензорно отваряне, Wi-Fi, адаптивен круиз контрол с полуавтономен режим за задръствания, автоматичната спирачка и спазване на платното. Списъкът с опции включва панорамен покрив, аудиосистема с 15 високоговорителя, автопилот за паркиране, наблюдение на „слепи” зони, разпознаване на пътните знаци и умората на водача.

При динамично шофиране по завои, компактният SUV се държи повече като кола със задно предаване.

Новият Jaguar E-PACE е оборудван с 2,0-литрови 4-цилиндрови двигатели Ingenium с турбокомпресор. Бензиновите мотори са с мощност 249 и 300 к.с. Турбодизеловите агрегати развиват мощност 150, 180 или 240 к.с. Чудесен избор е двигателят D180, които комбинира добра динамика и нисък разход на гориво. Тягата от 430 Нм при 1750 об/мин му дава възможност да се ускори отлично, както при старт от място, така и при изпреварване, което е повече от достатъчно за динамиката на компактния SUV. Двигателят е отзивчив и еластичен, а понякога и доста силен. С него E-PACE ускорява от 0 до 100 км/ч за 9,3 секунди и развива максимална скорост от 205 км/ч. В града разходът на гориво е 6,5 л/100 км, а в извънградски цикъл – 5,1 л/100 км. При динамично шофиране при изкачване по планински път и при разрешената скорост на магистралата, разходът на малкия хищник достига до 10 л/100 км.

Кормилното управление е остро и прецизно, воланът натежава с увеличаването на скоростта.

Моторът е съчетан с 9-степенна автоматична скоростна кутия, която превключва плавно предавките нагоре при равномерно ускорение, а при необходимост от бързо засилване, трансмисията сваля до 4-5 предавки надолу. За още по-бързи реакции, водачът може и сам да сваля и качва предавките с пера от двете страни на волана. Тестваният Jaguar E-PACE е оборудван със система за задвижване на четирите колела AWD, която е допълнена със система за промяна в настройките за различните видове пътни повърхности. Също така има технология за подпомагане при стръмно спускане и специален круиз контрол ASPC, позволяващ да се преодолеят сложни участъци с постоянна ниска скорост.

Специалният круиз контрол позволява при стръмно спускане да се поддържа постоянна ниска скорост.

В най-мощните бензинови и дизелови версии, задвижването на четирите колела е допълнено със система за векторно управление на тягата, като при динамично шофиране по завои компактният SUV се държи повече като кола със задно предаване. Това прави възможно постигането на по-добър контрол и намаляване на недозавиването. Кормилното управление е доста остро и се втвърдява когато скоростта се увеличава. Широката следа на колата допринася за стабилното пътно поведение в завоите. Пътуването е доста комфортно, въпреки че във версията R-Dynamic окачването е по-стегнато. Адаптивните амортисьори се предлагат срещу допълнително заплащане, но подобряват значително комфорта на возене. Изолацията на шума е качествена и салона остава тихо при високи скорости.

 

Jaguar E-PACE 2.0D i4 180 AWD Auto

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

9-степенна автоматична скоростна кутия

180 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

430 Нм максимален въртящ момент при 1750 об/мин

9,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

205 км/ч максимална скорост

5,6 л/100 км среден разход на гориво

147 г/км емисии на СО2

120 220 лева цена на модела First Edition

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Suzuki Jimny е като малко братче на G-класата

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Японската марка Suzuki представи изцяло новото четвърто поколение на своя компактен всъдеход Jimny. Култовият японски SUV остава верен на философията си да бъде интелигентен и маневрен в града, и ненадминат извън пътя. Дизайнерите на новото Suzuki Jimny не само запазват, но дори подчертават ръбестите му форми, като по този начин японският всъдеход прилича на малко братче на легендарната G-класа на Mercedes-Benz.

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Практична алтернатива на кабриолета

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Един от най-успешните роудстъри в света безспорно е Mazda MX-5. От появата на модела през 1989 г. са продадени над 1 милион автомобила. Повечето от тях са класически кабриолети със задно предаване и мек сгъваем покрив. От 2006 г. насам в гамата на MX-5 има и купе-кабриолет. Той беше много успешен и затова развитието му продължи и след дебюта на четвъртото поколение на модела. Новата Mazda MX-5 с твърд покрив се казва RF (Retractable Fastback) и вече не е купе-кабриолет, а тарга.

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

Opel Corsa GSi спринтира с мощен турбомотор

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

В разгара на лятото Opel ще пусне на пазара новата спортна версия на малката Corsa, която ще носи легендарното за марката от Рюселсхайм обозначение GSi. Новият модел ще бъде задвижван от впечатляващия 1,4-литров бензинов турбодвигател на марката с максимална мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 220 Нм, наличен в интервала между 3000 и 4500 об/мин. Новият задвижващ агрегат осигурява литрова мощност от над 100 к.с. на литър работен обем.