Снимки

Поради нарасналия интерес към моделите на Dacia с автоматична скоростна кутия компанията представи моделите Sandero и Sandero Stepway с нова автоматизирана механична трансмисия, наречена Easy-R, която съчетава практичността с комфорта зад волана. На българския пазар тя се предлага в комбинация с бензиновия турбодвигател TCe 90, където е с 5 степени, а при турбодизеловия мотор dCi 90 е 6-степенна. Бензиновият двигател TCe 90 с мощност от 90 к.с. и 140 Нм въртящ момент е много отзивчив и дори при ниски обороти тегли добре колата както в града, така и извън него. В комбинация със скоростната кутия Easy-R и система Stop&Start двигателят изразходва средно 5,0 литра на 100 километра, което е почти колкото с механичната скоростна кутия.

Ако е необходимо рязко ускорение, скоростната кутия автоматично превключва една или две степени надолу.

Дизеловият двигател dCi 90 с мощност от 90 к.с и 220 Нм и система Stop&Start е комбиниран със 6-степенна версия на автоматизираната скоростна кутия Easy-R. Средният разход на гориво е 3,8 литра на 100 километра, който също е идентичен с ръчната кутия. Новите автоматизирани трансмисии ще осигурят на клиентите по-лесно управление на автомобила и удобството на скоростна кутия без педал за съединителя и без ръчно превключване на скоростите. За двете версии на трансмисията Easy-R ще се доплаща само 1400 лева над модела с еквивалентна ръчна скоростна кутия. Тя е снабдена с компютърно контролирани електромеханични роботи, които натискат съединителя, сменят предавка и след това отпускат съединителя. Усещането за водача е сякаш невидим робот натиска съединителя, превключва на по-висока предавка и след това плавно го отпуска.

При Dacia Sandero за автоматизираната скоростна кутия Easy-R струва само 1400 лева над цената на модела.

Кутията има два работни режима на робата - Drive и Manual. В режим Drive смените се извършват съобразно оборотите на двигателя, скоростта на движение, стила на шофиране и т.н. Режимът Drive освобождава водача от определени действия като натискане на педала на съединителя и смяната на предавки. В режим Manual на ръчно превключване водачът поема пълния контрол за смяна на предавките. В сравнение с традиционната механична скоростна кутия, автоматизираната трансмисия Easy-R предлага лесна работа и по-голям комфорт. Тя избира най-добрия компромис между разход на гориво и ускорение, така че няма риск от спиране, а двигателят нито се затруднява на ниски обороти, нито ще се форсира на високи обороти.

В ръчен режим водачът трябва да премести лоста в позиция М и да превключи нагоре или надолу.

В режим Manual работата става още по-динамична и отзивчива, тъй като водачът сам решава кога да превключи предавките. Той може да избере по-ниска предавка в случай на бързо изпреварване или когато нивото на сцепление е ниско върху сняг например. В този случай водачът трябва да премести лоста към позиция М и да избере плюс или минус за да превключи предавката нагоре или надолу. В режим Drive, ако е необходимо рязко ускорение, скоростната кутия автоматично превключва на по-ниска предавка, за да осигури максимална динамика. Тя може да превключи една или две степени надолу за да използва пълната мощност на двигателя.

Новата автоматизирана трансмисия е без педал за съединителя, което облекчава шофирането в града.

В режим Drive има и функция „пълзене“. Веднага след като вдигнете крака си от педала на спирачката, автомобилът автоматично потегля бавно напред. Това улеснява маневрите с ниска скорост и помага да се поддържа стабилността на автомобила при плавни наклони. Функцията „пълзене” е много полезна когато се движите бавно в задръствания. Всяка отделна трансмисия преминава през тест за качество при слизане от поточната линия.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic Type R бие свръхдоза адреналин

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic се произвежда от 1972 г., а спортната версия на модела с означение Type R се появи през 1997 г. Петата генерация на Civic Type R се доказа като най-бързият сериен модел с предно предаване на планетата, след като постигна най-доброто време от 7 минути и 43,8 секунди на „Северната дъга” на пистата „Нюрбургринг”. Сега горещият японски хечбек вече се предлага и у нас, а цената му започва от 70 990 лева.

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Peugeot 508 SW се вдъхнови от Shooting Break

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Само няколко месеца след лансирането на изцяло новото Peugeot 508, французите представиха и версията комби. Новото Peugeot 508 SW черпи вдъхновение от света на моделите с каросерия Shooting Break – комби с три врати. Дизайнът впечатлява със снижения спортен силует и съчетава елегантна външност и функционален интериор с щедро пространство за пътниците и голям леснодостъпен багажник. Новото Peugeot 508 SW ще бъде представено на автомобилния салон в Париж през тази есен и ще бъде пуснато в продажба в Европа през януари 2019 година.

Новият спортен кросоувър обещава динамично поведение и отлично сцепление

Audi Q8 завладява с експресивен дизайн и елегантен интериор

Новият спортен кросоувър обещава динамично поведение и отлично сцепление

В технологичния център на Китай – град Шенжен, дебютира новият модел Audi Q8. Спортният кросоувър съчетава елегантността на луксозното купе с четири врати с практичната функционалност на голям SUV. Новото Audi Q8 е сигурен партньор за пътуване и удоволствие, благодарение на солидното си качество, богатото оборудване, свързаността с широк обхват и достатъчно голям пътен просвет и система за двойно задвижване, които да му предоставят отлично сцепление и възможност за движение извън пътя.