Снимки

Инженерите от Audi вкараха компактния кросоувър Q3 във фитнес залата и го превърнаха в спортен автомобил. Новият модел Audi RS Q3 Performance крие под капака си двигател с мощност 367 к.с. С тази респектираща сила мускулестият кросоувър се катапултира от 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди. Максималната скорост достига до 270 км/ч. Зад допълнителното наименование Performance стои не само значително увеличение на мощността, но и специално оборудване, което ясно откроява спортните модели в гамата на марката. Новото Audi RS Q3 Performance се задвижва от успешния 5-цилиндров бензинов турбомотор с директно впръскване на компанията. От 2010 година насам международното жури от специализирани журналисти отличава вече пет пъти двигателя 2.5 TFSI като победител в своята категория в рамките на конкурса „Международен двигател на годината”. С брутална тяга, изявена лекота при набиране на обороти и неподражаем звук, този турбомотор кара сърцето на всеки почитател с бензин в кръвта да забие по-бързо. Инженерите от Audi са се погрижили мощността на двигателя 2.5 TFSI при модела Performance да бъде допълнително увеличена в сравнение с RS Q3.

В титаниев цвят са релсите за багаж на покрива, горният кант на дифузьора отзад и надлъжните елементи на задния спойлера.

С помощта на новия още по-ефективен междинен охладител на сгъстения от турбокомпресора въздух, както и на оптимизираните характеристики на горивната помпа, инженерите са дарили RS Q3 Performance с 27 к.с. повече мощност. Максималният въртящ момент от 465 Нм остава константен в широкия диапазон от 1625 до 5550 об/мин. Комбинираният разход на гориво на компактния кросоувър според нормите възлиза на 8,6 л/100 км, а емисиите на СО2 са 203 г/км. Двигателят серийно е комбиниран със 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя S tronic, която е настроена за максимално спортно поведение на пътя. Предавателната кутия се отличава с кратки времена за превключване и предлага избор между автоматичен и ръчен режим на управление. Функционалният спортен RS-волан серийно е снабден с планки за ръчна смяна на предавките. Наред с това в режим Dynamic на системата Audi Drive Select всяка смяна на предавка се придружава от автоматично подаване на междинна газ.

Огромните 20-цолови колела се отличават със специален V-образен дизайн с пет двойни лъча и червени спирачни апарати.

Чрез системата за постоянно задвижване на четирите колела Quattro с електронно управляван ламелен съединител, тягата на двигателя се предава ефективно към четирите колела. Разпределянето на теглителната сила между предния и задния мост става напълно автоматично по електронен път, като може да бъде разпределена селективно и към всяко от четирите колела. Системата за стабилност може да се деактивира и е получила нов спортен режим на работа. Стегнатото спортно окачване на Audi RS Q3 Performance е перфектно напаснато към динамичния характер на задвижването. В сравнение с Audi Q3 клиренсът е намален с 20 мм. Като опция Audi предлага и спортно окачване Plus с адаптивни амортисьори и характеристики, които могат да бъдат променяни в три различни режима – Comfort, Auto и Dynamic, през системата Audi Drive Select.

При емблемата Quattro отпред и в областта на предните отвори за въздух са използвани детайли в матов титаниев гланц.

Външният дизайн е получил типични за RS-гамата детайли, които подчертават индивидуалния характер на спортните модели на Audi. Сред тях са спортната предна броня с големи въздухозаборници, ярко изразеният дифузьор отзад и черната мрежеста структура с гланцов блясък, с която са покрити вентилационните отвори. Екстериорът на RS Q3 Performance се отличава с детайли в матов титаниев гланц, които се предлагат единствено за топмодела. Такива елементи са използвани в областта на предните отвори за въздух, както и при емблемата Quattro отпред. Освен тях детайлите с титаниев дизайн са предната решетка, декоративните елементи в страничните въздуховоди, лайсните на страничните прозорци, корпусите на страничните огледала, релсите за багаж на покрива, горният кант на дифузьора и надлъжните елементи на спойлера на задния капак.

За лаковото покритие на каросерията на RS Q3 Performance Audi предлага нов цвят - син металик „Аскари”.

За лаковото покритие на каросерията на RS Q3 Performance Audi предлага нов цвят - син металик „Аскари”. Огромните 20-цолови колела се отличават със специален V-образен дизайн с пет двойни лъча. Ексклузивно за модела RS Performance те могат да бъдат поръчани и с дизайн матов титан, в хармония с останалите елементи от външното оформление. Спирачните апарати с емблеми RS при RS Q3 Performance серийно са боядисани в червено. По желание на клиента Audi ги предлага без доплащане и във вариант в черно.

Кръглите контролни прибори са със сиви циферблати, бели скали и червени стрелки.

Интериорът съответства на динамичното оформление на външността на автомобила. Кръглите контролни прибори са със сиви циферблати, бели скали и червени стрелки. По желание на клиентите Audi предлага без доплащане за спортните седалки дизайнерски пакет в черно и синьо. Спортният волан, топката на скоростния лост, централният подлакътник, както и стелките на пода са украсени с декоративен син кант. Комбинацията се допълва от елементи в син карбон, при който към естествената му структура е добавена допълнителна синя нишка. Новото Audi RS Q3 Performance ще дебютира пред широка публика на автомобилния салон в Женева в началото на март тази година и вече може да се поръчва в Германия при начална цена от 61 000 евро. Първите доставки ще започнат през второто тримесечие на настоящата година.

Спортните седалки с изразени странични опори са украсени с декоративен син кант.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новата KIA Niro EV зарежда 80% от капацитета на батерията си за 54 минути

Електрически кросоувър изминава 450 км на ток

Новата KIA Niro EV зарежда 80% от капацитета на батерията си за 54 минути

KIA представи новия изцяло електрически автомобил Niro EV. Новият модел съчетава атрактивен дизайн, удобства на кросоувър и задвижване, което не генерира вредни емисии. Продажбите на KIA Niro EV ще стартират в Корея през втората половина 2018 г., а по-късно и в Европа. Niro EV ще бъде оборудван с голяма батерия с капацитет 64 кВтч, която гарантира автономен пробег от 450 км. Свързан към бързо зарядно на 100 кВт, Niro EV зарежда 80% от капацитета на батерията си за 54 минути.

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic Type R бие свръхдоза адреналин

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic се произвежда от 1972 г., а спортната версия на модела с означение Type R се появи през 1997 г. Петата генерация на Civic Type R се доказа като най-бързият сериен модел с предно предаване на планетата, след като постигна най-доброто време от 7 минути и 43,8 секунди на „Северната дъга” на пистата „Нюрбургринг”. Сега горещият японски хечбек вече се предлага и у нас, а цената му започва от 70 990 лева.

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Peugeot 508 SW се вдъхнови от Shooting Break

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Само няколко месеца след лансирането на изцяло новото Peugeot 508, французите представиха и версията комби. Новото Peugeot 508 SW черпи вдъхновение от света на моделите с каросерия Shooting Break – комби с три врати. Дизайнът впечатлява със снижения спортен силует и съчетава елегантна външност и функционален интериор с щедро пространство за пътниците и голям леснодостъпен багажник. Новото Peugeot 508 SW ще бъде представено на автомобилния салон в Париж през тази есен и ще бъде пуснато в продажба в Европа през януари 2019 година.