Снимки

Третото поколение на Mazda 6 дебютира през есента на 2012 г. и бързо се превърна в бестселър на японската марка. Още с появата си най-големият модел в гамата на Mazda категорично демонстрира, че прави огромна крачка към премиум сегмента със стилен дизайн, луксозен интериор, динамични и икономични двигатели, и комфортно пътно поведение. При модернизацията на Mazda 6 японците са продължили уверено в тази посока, като обновената „шестица” се доближава още повече до луксозните седани.

На пръв поглед усъвършенстваната Mazda 6 не изглежда революционно различна, но при по-детайлно наблюдение става ясно, че японците много старателно са обновили външния вид и интериора, като са поставили ново оборудване и са направили важни технически промени. Сега автомобилът има по-спортно и агресивно излъчване, а също е получил множество полезни опции и цял куп технически модернизации.

Отзад във фаровете са добавени светодиоди, а 19-цоловите джанти са от тъмна стомана.

Основната разлика в Mazda 6 е новата хромирана радиаторна решетка, която придава агресивен и стремителен външен вид. Тя е с по-голямо лого, както и по-дълга рамка от хром с формата на птица. Основните фарове са адаптивни с LED светлини, а тези за мъгла също са светодиодни. Отзад промените са по-дискретни, като във фаровете са добавени светодиоди. В пропил изпъкват 19-цоловите джанти от тъмна стомана. За обновената Mazda 6 се предлагат девет екстериорни цвята за каросерията.

Предният панел е напълно преобразен, предлага се контрастираща тапицерия от бяла кожа.

Докато външният вид е внимателно шлифован, интериорът е променен сериозно и това се вижда още от пръв поглед. Арматурното табло е обшито с висококачествена кожа, която намеква за приближаването на Mazda 6 до премиум сегмента. Променена е и климатичната система, появила се е нова мултимедийна система със 7-инчов сензорен дисплей. Таблото и централната конзола визуално изглеждат по-широки, като са разделени от хромирана лайсна. Предният панел е напълно преобразен, предлагат се контрастиращи тапицерии от черна и бяла кожа или черна и бежова тъкан. Нова форма има и селекторът на автоматичната скоростна кутия. В салона няма да намерите лоста на ръчната спирачка, тъй като тя вече се управлява с бутон. Багажното пространство не е променено и е доста голямо - 500 литра.

На втория ред седалки има много място за пътниците, а при необходимост могат да седнат и трима.

Двигателите и скоростните кутии за Mazda 6 не са се променили, но комбито вече се предлага със система за двойно задвижване 4х4 в комбинация с 2,2-литровия дизелов мотор SkyActiv-D във варианти със 150 и 175 к.с. Стандартна за модела е 6-степенната механична скоростна кутия, а като опция се предлага 6-степенна автоматична. По-мощната версия има запас от 175 к.с. Благодарение на големия максимален въртящ момент от 420 Нм при 2000 об/мин ускорението е динамично, а изпреварванията стават бързо и лесно. Водачът ще остане приятно изненадан от отзивчивостта на педала на газта и на спирачката. Шумоизолацията също е много подобрена и външните шумове остават изолирани от салона. Комбинацията с 6-степенната автоматична скоростна кутия прави шофирането на Mazda 6 още по-приятно в града, където не се налага постоянното превключване на предавки. Трансмисията е адаптивна и се настройва към стила на шофиране на водача и отзивчиво изпълнява желанията му, като може много бързо да сваля предавките или да ускорява равномерно. За още по-добра динамика има ръчен режим на скоростната кутия, при който предавките се сменят от водача от планки зад волана.

Благодарение на новото окачване Mazda 6 се движи плавно и грациозно дори по лошите пътища.

Платформата на обновената Mazda 6 е заимствана от предишния модел, но има някои особености. Била е модифицирана конструкцията на окачването, а освен това са използвани нов тип амортисьори, което значително е увеличило комфорта и надеждността. Благодарение на новото окачване Mazda 6 се движи плавно и грациозно дори по лошите пътища, осеяни с дупки и неравности. Ходовата част отработва дефектите на пътя меко и тихо. Колелата преминават през легналите полицаи безшумно. Усещането е, че се возите в автомобил от много по-висок клас, който изглажда пътната настилка. В завоите предните колела следват волана стриктно и точно, запазвайки комфорта и стабилността.

На пътя Mazda 6 демонстрира баланс между стабилно поведение, прецизно управление и комфортно возене.

На пътя Mazda 6 демонстрира отличен баланс между стабилно поведение, прецизно кормилно управление и комфортно возене. При шофиране на тъмно водачът е облекчен от автоматичното превключване на светлините от дълги на къси и обратно. Назад обзорът е чудесен, за което заслуга имат огромните странични огледала и опционалната камера за шофиране на заден ход. За безопасността са добавени функции като проследяване на маркировката с автоматично управление и предупреждение, следене за умората на водача, контрол на мъртвите зони от двете страни на колата и сигнализация при появата на превозни средства. При опасност от сблъсък системата за аварийно спиране открива сама опасността и отпред, и отзад.

Mazda 6 2.2 CD 175 Auto

2,2-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна автоматична скоростна кутия

175 к.с. максимална мощност при 4500 об/мин

420 Нм въртящ момент при 2000 об/мин

8,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

216 км/ч максимална скорост

4,8 л/100 км среден разход на дизел

127 г/км емисии на СО2

64 980 лева цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Третото поколение на модела радва със спортна динамика и феноменално пътно поведение

Renault Megane R.S. завива с четири колела

Третото поколение на модела радва със спортна динамика и феноменално пътно поведение

Конструкторите от Renault отдавна са се доказали в създаването на спортни версии на популярните си модели. Още през 60-те години на миналия век французите пускат спортното Renault 8 Gordini, а през 1980 г. пред света е представено знаменитото Renault 5 Turbo. От 1994 г. насам с подготовката на спортните модификации се занимава специалното подразделение Renault Sport. Едно от най-известните му творения е Megane R.S.

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Suzuki Jimny е като малко братче на G-класата

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Японската марка Suzuki представи изцяло новото четвърто поколение на своя компактен всъдеход Jimny. Култовият японски SUV остава верен на философията си да бъде интелигентен и маневрен в града, и ненадминат извън пътя. Дизайнерите на новото Suzuki Jimny не само запазват, но дори подчертават ръбестите му форми, като по този начин японският всъдеход прилича на малко братче на легендарната G-класа на Mercedes-Benz.

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Практична алтернатива на кабриолета

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Един от най-успешните роудстъри в света безспорно е Mazda MX-5. От появата на модела през 1989 г. са продадени над 1 милион автомобила. Повечето от тях са класически кабриолети със задно предаване и мек сгъваем покрив. От 2006 г. насам в гамата на MX-5 има и купе-кабриолет. Той беше много успешен и затова развитието му продължи и след дебюта на четвъртото поколение на модела. Новата Mazda MX-5 с твърд покрив се казва RF (Retractable Fastback) и вече не е купе-кабриолет, а тарга.