Снимки

Лидер в сегмента на луксозните купета с пет врати от няколко години е германският модел Audi A5 Sportback. Съвсем скоро обаче неговият трон ще бъде застрашен, защото на автомобилната сцена ще се появи новото Peugeot 508. С него французите са твърдо решени да разтърсят пазара и да го превърнат в най-успешния модел в този сегмент. Peugeot 508 ще дебютира след броени дни на автосалона в Женева и от септември ще бъде в продажба в целия свят.

Peugeot 508 ще премине от традиционния силует с четири врати към фастбек с пет врати. Още на пръв поглед се вижда, че второто поколение на Peugeot 508 е изцяло нов модел, който впечатлява с по-ниска и компактна архитектура, по-изразителен и солиден дизайн, и модерен интериор с обновена версия на емблематичния i-Cockpit. Новият модел обещава силни емоции, благодарение на образцовото си пътно поведение, новите двигатели, множеството технологични функции и огромен скок в качеството, които ще позиционират марката към луксозния клас.

Логото 508 стои гордо на предния капак, а задната част в стил купе умело скрива багажната врата.

С обща дължина от 4,75 метра, новото Peugeot 508 е един от най-компактните седани на пазара и стои по-близо до премиум моделите Audi A5 Sportback и Volkswagen Arteon. Въпреки че дължината на автомобила е намалена с 8 см в сравнение с предишното поколение, междуосието от 2,79 метра е скъсено само с 2,4 см за да поддържа високо ниво на комфорт, характерно за този сегмент. Предният и задният надвес са намалени за постигане на по-динамичен силует и по-добра пъргавина, както на пътя, така и при маневриране. Радиусът на завой е подобрен и намален с 1,5 м в сравнение с предишното поколение. С диаметър на завой между тротоарите 10,80 м, новото Peugeot 508 се класира сред най-добрите в сегмента си.

В профил покривът е нисък и обтекаем, а 19-инчовите колела са в идеална хармония с арките на калниците.

Моделът демонстрира солиден и футуристичен силует. Въпреки това неговата широчина от 1,84 м остава сред средните в сегмента. Автомобилът печели и от прибраната височина от 1,40 м, което го прави по-издължен и с балансирани пропорции. Тази ниска конструкция, възможна поради вратите без рамки, не жертва обаче пространството за главата и прави колата един от най-динамичните седани на пазара, с най-близък конкурент Audi A5 Sportback. Силуетът има забележителна аеродинамика с коефициент на въздушно съпротивление Cx от 0,26 и еквивалентна площ на съпротивлението SCx от 0,57 кв.м. С покачването на нивата на оборудване се предлагат осем варианта за алуминиеви джанти с размер от 16 до 19 инча.

Зад вратите са без рамки в новия i-Cockpit правят впечатление компактният волан, 12,3-инчовият цифров дисплей и 10-инчовият HD сензорен екран.

Интериорът на Peugeot 508 е също толкова зашеметяващ, колкото и външния му дизайн. Влизането в новия модел е като пристъпване в нов свят, отдаден на качество и оригиналност. Погледът веднага е привлечен от впечатляващия първокласен инструментален панел и най-новата версия на i-Cockpit на Peugeot. Откриваме съществените компоненти като компактен волан, голям 10-инчов HD капацитивен сензорен екран във формат 8:3, дисплей на нивото на очите с 12,3-инчов цифров екран с висока резолюция и дисплей, подлежащ на персонализация с шест различни режима на извеждане, разположен над волана и представящ цялата необходима информация за шофирането в полезрението на водача, без да е необходимо шофьорът да отклонява погледа си от пътя.

Предните седалки имат електрически настройки в 8 посоки с памет на две позиции и пет програми за масаж.

Централният сензорен екран е идеално вграден в инструменталния панел, на приблизително същата височина като дисплея на нивото на очите. Капацитивният сензорен екран е придружен от седем лостчета, наподобяващи клавиши на пиано, интегрирани в панела и осигуряващи директен, постоянен достъп до основните функции за комфорт - радио, климатик, навигация, настройки на автомобила, телефон, мобилни приложения и i-Cockpit Amplify. Селекторът на 8-степенната автоматична скоростна кутия е електрически и се управлява с едно натискане. Смяната на предавките може да се осъществява от водача и чрез лостчетата на волана, което засилва удоволствието от шофирането.

Селекторът на 8-степенната автоматична скоростна кутия е електрически и се управлява с едно натискане.

С оптимизираната си архитектура новото Peugeot 508 предлага компактни размери, но и просторен салон. Пространството за главите на пасажерите отпред и отзад е сравнимо с предлаганото от Audi A5 Sportback, а разстоянието отпред на нивото на лактите достига 1455 м, което е с 5 см повече в сравнение с Audi. Мястото за краката на пътниците на задните седалки е с 3 см по-щедро, като и двата модела са с еднаква дължина. Багажникът е с обем от 487 литра, а при сгъване на задната седалка и централния подлакътник с отвор за ски в съотношение 2/3 към 1/3, капацитетът на товарното пространство достига 1537 литра до покрива.

С оптимизираната си архитектура, новото Peugeot 508 предлага компактни размери, но и просторен салон.

Новото Peugeot 508 ще се предлага с новото поколение бензинови и дизелови турбодвигатели PureTech и BlueHDi, постигащи най-ниските нива на разход на гориво и на отделени емисии на CO2 в класа, постигнати в реални условия. При бензиновите двигатели има две нови предложения - 1,6-литров турбомотор PureTech със 180 к.с. и 8-степенна автоматична скоростна кутия и 1,6-литров турбоагрегат PureTech с 225 к.с. и 8-степенна автоматична трансмисия за версия GT. Заедно със спортния режим на електронното окачване това предложение предоставя мощност и бързи реакции, достойни за емблемата GT.

Багажникът е с обем от 487 литра, а при сгъване на задната седалка достига 1537 литра до покрива.

Възможностите за избор при дизеловите двигатели са четири. По-малките са разработени въз основа на 1,5-литровия турбодизелов мотор BlueHDi 130 S&S със 130 к.с., съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия или с 8-степенна автоматична трансмисия, който ще отделя едва 98 г/км емисии CO2. По-големият 2,0-литров турбодизелов двигател BlueHDi се предлага във варианти със 160 и 180 к.с., само в съчетание с 8-степенен автоматик, като последният отделя емисии на СО2 от едва 123 г/км. От есента на 2019 година 508 ще се предлага и с хибриден бензинов агрегат Hybride Plug-In, който ще се зарежда в контакта.

Новото Peugeot 508 е изградено на платформа EMP2, която осигурява чудесни динамични качества.

Новото Peugeot 508 е изградено на платформа EMP2, която осигурява чудесни динамични качества. Предлага се активно управление на окачването, управлявано от променливи амортисьори. Настройките са адаптирани за всеки двигател, за да гарантират най-комфортното возене и комфорт по неравни повърхности. Новото електрическо сервоусилване на волана е калибрирано за осигуряване на баланс между плавното и остро управление на пътя и за забележителна маневреност.

Новото Peugeot 508 е оборудвано с впечатляващ набор от системи в помощ на водача, сред които система за нощно виждане, адаптивен автопилот с функция Stop & Go, асистент за позициониране в лентата, активна спирачка за безопасност от най-ново поколение, която засича пешеходци и колоездачи през деня и през нощта при скорост до 140 км/ч и предупреждение за спазване на дистанция, асистент за придържане в лентата и предупреждение за бдителността на водача чрез камера.

Новата кормилна рейка осигурява баланс между директно управление на пътя и комфортна маневреност.

На борда има система за автоматично превключване на дълги и къси светлини, система за разпознаване на пътните знаци за ограниченията за скорост и препоръки, система за разширено разпознаване на пътните знаци, система за активно следене на мъртвата зона, системата с 360-градусов изглед и системата за паркиране от най-ново поколение с функция за защита на фланговете. Системата автоматично управлява посоката, ускорението и спирачната система при заемане и освобождаване на паркомястото. Оборудването за свързаност предлага функция Mirror Screen, съвместима с Android Auto, Apple Carplay и MirrorLink, с гласово разпознаване извън автомобила чрез смартфон. Пакетът Peugeot Connect включва триизмерна свързана навигация с TomTom Traffic и разширява възможностите, предлагани от новата технология, в три посоки - навигация, безопасност и поддръжка на всички услуги.

Новото Peugeot 508 ще се произвежда изцяло във Франция - в завода в Мюлуз, като френските заводи в Тремери и Дуврен ще предоставят силовия агрегат.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Suzuki Jimny е като малко братче на G-класата

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Японската марка Suzuki представи изцяло новото четвърто поколение на своя компактен всъдеход Jimny. Култовият японски SUV остава верен на философията си да бъде интелигентен и маневрен в града, и ненадминат извън пътя. Дизайнерите на новото Suzuki Jimny не само запазват, но дори подчертават ръбестите му форми, като по този начин японският всъдеход прилича на малко братче на легендарната G-класа на Mercedes-Benz.

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Практична алтернатива на кабриолета

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Един от най-успешните роудстъри в света безспорно е Mazda MX-5. От появата на модела през 1989 г. са продадени над 1 милион автомобила. Повечето от тях са класически кабриолети със задно предаване и мек сгъваем покрив. От 2006 г. насам в гамата на MX-5 има и купе-кабриолет. Той беше много успешен и затова развитието му продължи и след дебюта на четвъртото поколение на модела. Новата Mazda MX-5 с твърд покрив се казва RF (Retractable Fastback) и вече не е купе-кабриолет, а тарга.

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

Opel Corsa GSi спринтира с мощен турбомотор

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

В разгара на лятото Opel ще пусне на пазара новата спортна версия на малката Corsa, която ще носи легендарното за марката от Рюселсхайм обозначение GSi. Новият модел ще бъде задвижван от впечатляващия 1,4-литров бензинов турбодвигател на марката с максимална мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 220 Нм, наличен в интервала между 3000 и 4500 об/мин. Новият задвижващ агрегат осигурява литрова мощност от над 100 к.с. на литър работен обем.