Има само няколко устройства за виртуална реалност (VR), които може да се купят или поне само няколко, които си струват. След като, виртуалната реалност е вече официално тук е добре да се разгледат най-добрите възможности, които се предлагат или ще са достъпни в близко бъдеще.

 

Устройствата за VR са много и всички имат различни характеристики и спецификации, но само няколко предоставят впечатляващо изживяване. Устройствата, които заслужават внимание, като HTC Vive, Facebook Oculus Rift, Sony PlayStation VR, Samsung Gear VR, Google Cardboard са на цени започващи от 30 и стигащи до 1.600 лева.


Google Cardboard е повече комплект разработчици отколкото продукт за потребителите, но името Cardboard не означава едно определено устройство, а самата платформа. Това е както Android се използва от много различни телефони, а не само на най-новите Galaxy или Nexus.

Cardboard е развиващ се продукт и е още една платформа, която ще става все по-значима с течение на времето.

За разлика от другите четири устройства, PlayStation VR ще е в търговската мрежа от октомври тази година.

 

Никое от VR устройствата не е самостоятелен продукт. Това означава, че се нуждаят от мощен геймърски компютър, PlayStation 4 или смартфон осигуряващ мозъка им.

Захранващо устройство

HTC Vive и Oculus Rift изискват доста скъп, модерен компютър за игри, а смартфон базираните Google Cardboard и Gear VR, което се нуждае от специфичен модел Samsung Galaxy за да работи, може да бъдат изненадващо добри, но изостават значително от мощността и системите за проследяване на движенията в HTC Vive и Oculus Rift. Докато PlayStation VR се цели в златната среда между мощност и цена.

 

Софтуер

Компютъра за Vive или Rift трябва да работи с Windows 7 или по-нова версия.
Нито една от библиотеките за игри не предлагат изобилие от съдържание, все още, но има достатъчно забавления за Vive, Rift и Gear VR.

Gear VR работи с версията на Android на Samsung, съдържанието е само от приложението Oculus, което автоматично се инсталира първия път, когато се включи телефона в устройството. За сега предлага най-добрият избор от мобилно VR съдържание.
Cardboard комплектите могат да работят еднакво добре с Android и Ios телефони.

За сега, Vive, Rift и Cardboard са единствените от сравняваните устройства, които позволяват да се избере от къде да се взима съдържание.

При Rift трябва да се влезе в настройките и да се избере отметка за съдържание, което не идва от Oculus Store. Много от геймърите не одобряват подхода на Oculus, като се има предвид, че основата на VR устройствата е футуристичен монитор. Кой би си купил монитор за компютър, на който трябва да се включи опция за да показва съдържание от всяко място, а не само от едно?

Ако Rift е затворена, но отключена врата, то Gear VR няма врата, като няма друг избор, освен да се получи съдържание от Oculus Store. Има хак, който позволява да се играят игри за Cardboard на Gear VR, но тъй като това не е официално или поддържано от Samsung или Oculus, няма гаранция, че ще работи след бъдеща актуализация на софтуера.

 

Изработка

Що се отнася до самите устройства Rift има най-добра изработка с по-малкия си профил и покрита с плат предна част.

От друга страна, никое от другите устройства не изглежда отблъскващо. Освен това, виртуалната реалност е предназначена да бъде използвана лично, у дома.

Дизайна на Rift също има някои недостатъци, като например факта, че не е толкова добър, когато се носят очила отдолу и ако не се носи свободно лещите му се замъгляват, което не се случва с Vive или PSVR.

 

Вградени слушалки

Един от най-готините неща на Rift са неговите вградени слушалки, премахвайки нуждата от кабели.
Vive не разполага с вградени слушалки, но включва чифт тапи в кутията, като лесно може да се включат в някои стари слушалки. Същото важи и за другите устройства.

 

Резолюция на дисплея

Gear VR има най-висока резолюция на дисплея от 1.440 x 1.280 на всяко око, което не означава, че има най-добрите визуални ефекти. Rift и Vive с резолюция 1.200 x 1.080 предлагат много по-висок клас графика, която далеч надхвърля тази сравнително малка разлика в броя на пикселите. PSVR предлага 1.080 x 960 RGB резолюция на дисплея на всяко око, а при Cardboard това зависи от телефона.

 

Полезрение

Полезрението не може да се обобщи с една цифра. При Rift, Vive и PSVR то е около 110 градуса. Зрителното поле на Gear VR е по-малко, ако се използва 5.1-инчови телефон Samsung, като Galaxy S7, S6 или S6 edge, за разлика от S7 edge, S6 edge+ или Note 5

Използването на Cardboard с iPhone 6s или по-малък 4.7 инчов телефон намалява полезрението се намалява от по-малкия дисплей. Трябва доста голям телефон за добро мобилно VR изживяване.

 

Дисплей

OLED или AMOLED дисплеите са стандарт за VR устройствата поради наситеното черно. Единственото устройство, което не е задължително да използва един от видовете дисплеи е Cardboard ако се използва с iPhone или Android телефон, който разполага с IPS/LCD дисплей.

 

Регулиране на разстоянието на лещите от очите

Само Vive и PlayStation VR позволяват да се регулира разстоянието между лещите и очите.

 

Очила

Всички устройства с изключение на някои версии на Cardboard, позволяват да се носят очила отдолу. Тези възможни корекции на лещите правят Vive и PSVR по-удобни с очила, отколкото Rift и Gear VR, въпреки че, така тези с четири очи, могат да намерят перфектния баланс между зрително поле и комфорт.

 

Регулиране на фокуса

До някъде, Gear VR е най-удобен за хората носещи очила, тъй като може просто да ги свалят и да използват вградената корекцията на фокус, за да получат ясна картина. Подобно на преглед при очен лекар. Другите устройства не предлагат тази опция.

 

IPD хоризонтална настройка

Три от устройствата Vive, Rift и PSVR позволяват да се настрои хоризонталното разстояние точно до линията на изображението.

Нещата са малко по-различни при PSVR. докато Vive и Rift имат два дисплея, тяхната IPD корекция е физическа. PSVR има само един дисплей, така че неговото IPD корекцията ще бъде софтуерна. Gear VR и Cardboard нямат тези възможности.

 

Скорост на опресняване

PSVR има най-високата поддържана скорост на опресняване от 120 HZ, но има и режим на 90 HZ да се запазят нещата гъвкав за разработчиците. Vive и Rift имат скорост на опресняване на картината 90 HZ, а при Gear VR и Cardboard е 60 HZ.

 

Безжична свързаност

Устройствата използващи телефон предлагат мобилност, а тези използващи компютър са свързани с кабел за него.

 

Следене на позицията

Това е един от най-големите недостатъци на мобилни VR устройства. Без външно проследяване на позицията на главата, когато човек се накланя или движи тялото си, като виртуалния свят се накланя или се движи с него. Това е бърз начин да се изгуби чувството за реалност. Другите три устройства Vive, Rift и PSVR имат такива сензори.

 

Външни сензори

Oculus Rift и PlayStation VR използват оптични сензори (камери), за да следят позицията на устройството в пространството. Vive работи точно обратното, използвайки базови станции, излъчващи лазери, които фотосензори на устройството и контролера използват, за да се определи тяхната точна позиция в пространството.

Резултатите са сходни, но подходът на Vive предлага няколко възможности, които са невъзможни при използването на оптични сензори.

 

Използване прав и седнал

Всички устройства позволяват използването им, когато човек е седнал. Съвсем различно е човек да може да се изправи на краката си, да се накланя и да може да направи стъпка или две във всяка посока.
Разбира се, мобилните VR устройства може да се ползват и прав, но без сензори за проследяване на позицията няма разлика дали човек е прав или седнал.

 

Виртуален мащаб на помещението

Това прави HTC Vive различен от Rift и всички други устройства. Vive е проектирана за 360-градусова проследяване на мащаба на помещението, което позволява на потребителя да се разхожда в голямо пространство, включвайки цялото тяло в изживяването. Това е вид VR от първо лице, за който всички мечтаят.

След пускането на контролери за движението, по-късно тази година, Oculus ще може да се използва изправен и да се ходи с него. Sony също казва PSVR, че ще поддържа мащаб на помещението. Gear VR и Cardboard не поддържат тази опция.

 

Виртуални граници

Най-впечатляващата и иновативна функция на Vive е неговата Chaperone система, която поставя виртуални стени, когато се стигне до границата на пространството за игра. Това е VR предпазна мрежа, позволявайки движения без притеснения, че потребителя ще се удари в стена или мебел.

Chaperone е толкова много необходимо, че VR мащаба на помещението без тази система ще бъде опасен. Това е причина, Vive да се смята за най-доброто VR устройство от първо поколение. Другите устройства не разполагат с подобна система.

 

Контролери на движенията

VR няма много смисъл, без да проследяващи контролери, които да вкарат ръцете на потребителя във виртуалния свеят. За сега, само Vive предлага това.

Rift ще има отличен чифт контролери за движенията Oculus Touch, очаквани по-късно тази година. Но тъй като Oculus иска разработчиците да правят игри с 180-градусово проследяване, за разлика от 360 градуса на Vive, игри за Oculus ще насърчават потребителя да се движи най-вече в една посока.

PlayStation VR използва PS Move контролер, който не се доближава до тези на Vive и Rift, използвайки неточна технология за проследяване подобна на Wii. Gear VR и Cardboard, за сега, не се предлагат с контролери.

 

Поддържане на гейм пад

Можете да се използват гейм пад контролери с всички устройства, но Rift е единственото, което включва такъв в комплекта кутията, който е Xbox One контролер. PSVR не включва гейм пад в кутията си, а работи с PS4 DualShock 4 гейм пад.
 

Вградена камера

Vive има обърната напред камера, която можете да се превключва по всяко време с двойно натискане на бутон на контролера. Тя е свързана към Chaperone системата,  която предлага предпазна мрежа в реалния свят, когато нужно, както когато трябва бързо да превключи от VR към реалност, за да се разплете кабел или бърз разговор с някого.

Мобилните VR устройства имат също камери, защото всички нови смартфони имат камери. Gear VR използва сякаш по-бавно стартираща и софтуерно орязана версия на камерата на Vive, но тъй като птребителя не може да се разхожда в игрите за Gear VR, това не е от особено значение.

 

 

Ако цената на Vive отблъсква потребителите, не трябва да се забравя, че това е най-доброто VR устройство. Също така, контролерите за движения не само са налични, но също така са включени в комплекта.

Като се има предвид, че Oculus Rift предизвика вдъхновение през 2012 г., малко изненадващо е, че първата потребителска версия се губи в сянка на Vive. С мащаба на помещението и Chaperone системата, Vive просто го поставя на по-долно ниво.

По ниската цена за PlayStation VR и факта, че вече има милиони продадени PS4, PlayStation VR трябва да има огромно предимство с масовото приемане от потребителите, контролерите на движението не са това което всички очакват.

С цената си, Gear VR изглежда страхотна сделка, особено ако вече потребителя притежава един от телефоните на Samsung, необходими, за да се вдъхне живот. Но ако потребителя притежава друг смартфон, е по-добре или да се инвестира в по-добър вариант като Vive или просто да се избере по-добро мобилно VR устройство, което работи с наличния телефон. Gear VR е добро, но не чак толкова, че потребителите да си купят нов телефон, само за да го използват.

 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Пакетчета за чай като акули

Точно когато сте решили, че е безопасно да отидете в кухнята и да си направите чаша ободрителен чай, се сблъсквате...с акули.

Twitter неволно раздава лични данни

Twitter се извини за "неволно" използвани имейл адреси и телефонни номера, предоставени от потребителите за сигурност на акаунта си, които предоставят възможност за насочваща индивидуална реклама, съобщава Би Би Си.

Няма вода на Марс от 3,5 млрд. години

Преди около 3,5 милиарда години водата от езерата и реките на планетата Марс се е изпарила заради промени в климата, предаде АФП.