Пети ден продължава кризата на граничния пункт "Капитан Андреево", където колоната от тирове е 50 километра.

Струпването на тежкотоварните автомобили на българска територия е заради проверките от турска страна и здравните прегледи , които се извършват на шофьорите като мярка срещу Covid-19.

За денонощие на българо-турската граница се обработват около 1 500 тира. Блокираните хиляди шофьори са без течаща вода и санитарни помещения.

Хиляди шофьори остават блокирани на километричната опашка.

Освен изчакването за преминаване през граница, хората са притеснени от липсата на битови условия.

„Не мога да го обясня, не знам какво се случва, навсякъде е горе-долу еднакво. Преди три дни на Видин-Калафат същата работа -35-40 километра опашка, тук е 50 километра...Може би заради вируса. Не знам проверяват ли, преглеждат ли…“

„Не е лесно, но поне имаш работа“.

Какво може да имаш в една кола?! Сега казват: измийте си ръцете, но къде? Ям само детски закуски и нищо друго“.

„Опасно да се вземе сега от всякъде ядене и пиене“, споделиха шофьори пред БНР.

Бяха поставени десет химически тоалетни. Днес се очаква да бъдат позиционирани водоноски. Доброволци на БЧК ще предоставят вода и храна на бедстващите шофьори.

Проблемите в работата на международните шофьори, свързани с наложените ограничителни мерки заради пандемията от коронавирусната инфекция Covid-19, бяха коментирани на днешния брифинг на Националния оперативен щаб.

Как да действат шофьорите, които са под карантина и могат ли да продължат да изпълняват дейността си разясни ръководителят на Щаба проф. Венцислав Мутафчийски:

„Преди около десет дни възникна такъв казус и тогава нашата препоръка, като тя касае, между другото, и авиопревозвачите, беше следната:

Има три хипотези

Първата хипотеза е международен шофьор, който идва за кратко, разтоварва в България и след това поема нов курс.

Работодателят е длъжен по време на престоя в България да му осигури социална изолация докато тръгне. Те обикновено  тръгват в рамките на 24 часа, поне така ни увериха работодателите им.

Другата хипотеза - идва и не се предвижда скорошен курс - тогава той отива на задължителна 14-дневна карантина.

Третата хипотеза е за чуждестранни международни шофьори, които идват и в рамките на 12 до 24 часа трябва да напуснат страната с минимален престой в държавата. Знаете, че се събират ТИР-овете на колони, около 40 ТИР-а, които се конвоират от полицията. Така, че те не могат да спират, където си искат и както си искат.

Същото е и за авиопревозвачите, защото  те изпадат в същата хипотеза, за нашите авиопревозвачи става въпрос - екипажите би трябвало да останат под карантина, но ако са под общото условие.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Сдружение „Център за психологически изследвания“ става представителна организация

Правителството призна Сдружение „Център за психологически изследвания“ за национално представителна организация за срок от четири години. Това съобщиха от Министерски съвет.

МОН раздава 82 000 лв. за тазгодишните носители на награда „Питагор”

МОН раздава 82 000 лв. за тазгодишните носители на награда „Питагор”

МОН раздава 82 000 лв. за тазгодишните носители на награда „Питагор”

82 000 лв. ще бъдат раздадени от образователното министерство на тазгодишните носители на награди „Питагор“ за съществен принос на български учени и научни колективи за развитието на науката в периода 2017-2019 г. Българските учени ще се състезават в 8 категории, като всеки от победителите в тях ще получи грамота, холограма на статуетката „Питагор” и парична сума.