Снимки

Новият Opel Astra Sports Tourer е готов за сибирски студ и никакви жълти кодове не могат да му попречат да се движи, стига пътищата да са почистени. Това доказаха германците от Opel, които подложиха новото комби на екстремни климатични тестове с амплитуда от 100 градуса по Целзий. Специалистите в Международния център за технологично развитие ITDC на Opel са в състояние да симулират условия, сравними с тези в Сибир и пустинята Сахара. Живачният стълб на термометъра в Рюселсхайм в разгара на зимата варира от минус 40 до плюс 60 градуса по Целзий. В центъра на всичко това е новият Opel Astra Sports Tourer, който се справя без проблеми с тези неблагоприятни условия. Меко и плавно моделът се носи на стенда за климатични изпитания, докато оглушителният шум от вентилационната система изпълва помещението на термичната камера.

При минус 40°C новият Opel Astra Sports Tourer е обвит изцяло с бяла премяна, покрита с тънък слой от лед. Просторното вътрешно пространство на компактния комби модел не се вижда отвън, тъй като прозорците са изцяло покрити със скреж и лед. Температурата в помещението е -40 градуса по Целзий и никой не би могъл да издържи тук и минута без дебело зимно облекло. „Целта ни е да видим как материалите, използвани в Sports Tourer реагират при излагане на екстремни условия. Проверяваме също и промените във външния вид както и влиянието на екстремно високите и екстремно ниски температури върху размера на фугите между отделните елементи например”, обяснява целта на изпитанията водещият тестови инженер Ото Хемелман. С помощта на своя съставен от специалисти в различни области екип, той отговаря за процесите на пълно потапяне на новите модели в условия на изгаряща жега и смразяващ студ.

Стендът за изпитания при ниски и високи температури – наричани също циклични термични тестове, е част от задължителната програма в процеса на разработка на моделите на Opel също както и тестовете в акустична и електронна лаборатория. „В крайна сметка нашите клиенти по целия свят ще управляват Astra в най-различни климатични условия и зони”, споделя Ото Хемелман. На тест е подложена новата Astra Sports Tourer със серийни спецификации и изпълнение, като така се гарантира, че ще бъдат изпитани точно материалите, които клиентите по-късно ще получат в своите автомобили. В продължение на фаза от 2 седмици температурите се сменят всекидневно. „Уплътненията, точките на слепване, полимерните детайли и материи, гумените части – всичко това следва да работи както трябва, което означава непрекъснато еластично свиване и разтягане като ластик без видими трайни последствия и следи”, обяснява процеса главният инженер. 

В климатичната камера може да бъде възпроизведена дори пряка слънчева светлина. В случай, че Opel Astra Sports Tourer бъде паркиран някъде навън през лятото, температурите вътре в купето могат да достигнат 90 градуса по Целзий. С помощта на симулацията на слънчева светлина екипът от Opel може да подложи на стресово изпитание толерансите на използваните в интериора материали. Тества се също и колко дълго се налага да работи климатичната инсталация преди температурата във вътрешното пространство отново да стане поносима. Изпитателният стенд повдига и спуска четирите колела на Astra Sports Tourer. Това дава възможност на инженерите да се уверят, че комфортът в купето не страда и при неблагоприятните условия и че материалите в интериора не издават досадни звуци при шофиране независимо от стреса и високото натоварване върху тях.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Mercedes-Benz SLC се преобразява за 20 секунди

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Купе-кабриолетите датират още от средата на 30-те години на миналия век, като първоначално те били по-скоро ексклузивни автомобили, отколкото масов продукт. Положението се промени в края на 90-те години, а Mercedes-Benz SLK стана един от първите представители на новата вълна купе-кабриолети. От 1996 г. досега са произведени над 700 000 автомобила от модела в три поколения. Неотдавна най-малкият роудстър в гамата на Mercedes-Benz не само беше обновен, но и промени името си на SLC, като по този начин подчертава общата платформа с C-Class.

Електрическият Niro EV минава 450 км на ток

По време на изложението за електромобили в Джеджу, Южна Корея, домакините от KIA показаха нова изцяло електрическа версия на модела Niro. Електрическият кросоувър Niro EV се зарежда в контакта и се очаква да изминава до 450 км само на ток. Европейската премиера на модела ще се състои през октомври на автосалона в Париж, а до края на 2018 година електромобилът ще дебютира и у нас.

Volvo свърза колите и камионите на пътя с облаци

Производителят на премиум автомобили Volvo Cars и водещият производител на камиони Volvo Trucks ще споделят данни в реално време чрез облачна система, която дава възможност на превозните средства да обменят информация помежду си и да предупреждават водачите за рискови участъци на пътя. За първи път Volvo Cars споделя данни, свързани с безопасността с друга компания. Сътрудничеството с Volvo Trucks е първата крачка към свързаните превозни средства, които могат да имат сериозен принос към безопасността по пътищата като цяло.