Снимки

ВАСИЛ НАНЧЕВ

Водят се преговори с Румъния за изграждане на още един мост при Русе, научи „Монитор”. Обсъжданият вариант новото съоръжение

 

да бъде малко по-нагоре по реката

 

от стария. Със сигурност ще бъде с магистрален габарит на шосето минаващо по него и най-вероятно ще е само за автомобили. „Дунав мост-1”, строен през петдесетте година на миналия век, със своето само едно двупосочно платно отдавна не може да осигури нормално преминаване на трафика в тази част на реката.

В интерес на истината румънците винаги са настоявали да се изгради нов мост до Русе или между някои от портовете на изток от него. Голяма част от трафика на автомобили от Близкия и Средния Изток през Анадола за Финландия, Полша, Беларус, Русия, Украйна, Молдова и Румъния минава основно по пътя Свиленград-Русе и по стария мост или по фериботите, които нямат нужния капацитет. Не бива да се забравя и фактът, че цената за преминаване на тир с ферибота Силистра-Калъраш например е 60-70 евро, срещу 37 евро за стария мост при Русе.

За изграждане на бъдещия втори мост нашата страна и Румъния

 

ще се опитат да уредят финансиране от еврофондовете.

 

От бъдещият новото съоръжение край най-големия ни дунавски град ще тръгва нова автомагистрала за Велико Търново. Според източници в пътната агенция вече върви проектирането й. Основно аутобанът ще се изгражда първо в участъците, които създават най-проблеми за трафика, за да може той да бъде облекчен. Такава е отсечката от пътя Русе-Свиленград при моста до гр. Бяла.

Почти по същия начин стоят нещата и със спрягания от години скоростен четирилентов път от „Дунав мост-2” при Видин до автомагистрала „Хемус” в района на Ботевград. От Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) информираха, че проектът за изграждане на отсечката между Мездра и Ботевград вече е готов. Същото важи и за участъка от Видин до 4-лентовия обход на Монтана, който беше пуснат наскоро.

 

Заради екологични оценки има забавяне

 

на проектирането на отсечката от Монтана до Враца,. И по четирилентовия път ще се започне с най-трудните участъци, затрудняващи движението в района, като например Димово-Бела-Ружинци. Първо ще тръгне строителството на обхода на Димово. Целта е основният трафик да влезе по Е-79, а не да върви по третокласните пътища. До края на януари се очаква да бъде завършен техническият проект и да започнат оценките на имотите по трасето.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

ОПЕК реши: Увеличава световното производство на петрол

Световното производство на петрол ще бъде увеличено с един милион барела на ден до края на годината, съобщиха ДПА и АФП. Това решиха днес на среща във Виена 14-те членки на Организацията на страните износителки на петрол (ОПЕК) и още 10 държави производителки на черно злато, сред които Русия.

Ангелкова за плаж Перла: Спазено е изискването за 50 на 50 % свободна и платена зона

Изискванията за 50% свободна и 50% платена зона на морски плаж Перла са спазени. Платените плажни принадлежности на ивицата са според одобрената схема от Министерството на туризма. Това каза министър Николина Ангелкова при проверка на място на плажа, в която участва и кметът на Приморско Димитър Германов.

Девет от десет бутилки ще се рециклират до 2025 г.

След 7 години събираемостта на пластмасовите PET бутилки в Европа ще достигне 90 на сто. Една четвърт от тях отново ще се използват в производството на шишета за безалкохолни напитки. Това обещание пред Европейската комисия (ЕК) дадоха от София представители на Европейската федерация на бутилираните води (EFBW).