Снимки
Японската кампания Suzuki е пионер в създаването на компактни всъдеходи, като първият модел Jimny датира от 1970 година. От 1989 г. гамата на марката се обогати с изключително успешния модел Suzuki Vitara, а осем години по-късно се появи и Grand Vitara. До момента компанията е произвела общо около 3 милиона всъдехода. На автосалона в Париж през есента на миналата година Suzuki представи изцяло нов модел, с който името Vitara се завърна, а компактният всъдеход в гамата на японците се прероди за втори живот. Автомобилът не е позициониран като наследник на Grand Vitara, тъй като той е значително по-малък. Платформата за него е заимствана от Suzuki SX4 S-Cross, но е малко скъсена. Дължината на новата Vitara е 4,18 м, широчината е 1,78 м, височината е 1,61 м, а междуосието – 2,50 м. В конструкцията са използвани леки класове стомана и базовата версия с предно предаване тежи 1075 кг.
На външен вид Suzuki Vitara не се различава радикално от концептуалния модел iV-4, показан във Франкфурт през 2013-а и много напомня на оригиналния модел от 1988 г. Той има изразен двуобемен профил със силно наклонени предни и задни стойки на покрива, а в дизайна преобладават правите линии и ъгли. Хромираната радиаторна решетка е съчетана с продълговати фарове, а масивната предна броня е допълнена с широки въздухозаборници. В огледалата за обратно виждане са поставени мигачи, а в страничните стени има малки декоративни „хриле”. Линията на прозорците се издига нагоре, а задните калници са раздути, за да придадат по-солидна стойка на модела. Задният капак подчертава големите триъгълни светлини. Автомобилът може да се индивидуализира с избор на двуцветно купе, хромирани лайсни на праговете и спойлер на покрива. Също така се предлага
офроуд пакет, осигуряващ защита на шасито.
В салона на новото Suzuki Vitara са използвани по-добри материали от интериора на Grand Vitara, въпреки че новият модел е от по-нисък клас. По желание предния панел може да се допълни с широка лайсна в цвета на купето, а освен това добро впечатление правят и многото черни лакирани детайли. Воланът с три спици е познат от Suzuki SX4 S-Cross. Циферблатите и приборите са аранжирани с хромирани пръстени. В скалата на скоростомера се намира показателят за наличното гориво в резервоара, а в оборотомера е датчикът за температурата на двигателя. В центъра е поставен екранът на бордовия компютър. На върха на правоъгълната централна конзола е поставен голям аналогов часовник, а от двете му страни се намират двата вентилационни отвора. В по-високите версии на оборудване под тях е поставен 7-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система. Бутоните на аудиосистемата и климатичната система не са много и са големи, така че да са лесни за ползване и да не изискват много време за свикване. Жабката на Suzuki Vitara не е голяма, а също така и отделенията за малки предмети не са много. Кормилната колона се регулира по височина и в дълбочина. Седалките на първия ред са разположени достатъчно високо, така че заедно с тънките колони на покрива осигуряват добър обзор във всички посоки. Самите седалки са много стабилни и имат сравнително малки странични опори, така че да не пречат на хората с по-едро телосложение. Благодарение на това, че автомобилът е висок, над главите на пътниците има достатъчно място. Освен това салонът е широк и на втория ред седалки могат да седнат напълно удобно дори и трима възрастни пътници. Мястото за краката също е достатъчно. Стандартно обемът на багажника до прозорците е 375 л и достига 1120 л със сгънати задни облегалки. Отворът е широк, но не се образува абсолютно равен под. Новото Suzuki Vitara се предлага избор за задвижване от
два 1,6-литрови 4-цилиндрови двигателя
с еднаква мощност 120 к.с. Турбодизеловият се предлага само с 6-степенна механична скоростна кутия, а бензиновата версия може да се комбинира с 5-степенна механична предавателна кутия или с 6-степенна автоматична трансмисия. Познатият от SX4 S-Cross бензинов двигател е високооборотен, като максималният въртящ момент от 156 Нм е на разположение при 4400 об/мин и затова на ниските обороти понякога не достига тяга. Бензиновият мотор се развърта бързо, но заедно с увеличаването на оборотите става и по-шумен. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 12 секунди, а максималната скорост е 180 км/ч. Двигателят е много икономичен и според данните на производителя харчи 5,6 л /100 км в комбиниран цикъл. При шофиране по планински серпентини, смесени с градски улици, средният разход беше 6,5 л/100 км. Системата Start/stop гаси и стартира двигателя на светофарите и в задръстванията. Много полезни функции са серийният асистент при потегляне по наклон помощникът при спускане.
При движение по път с асфалт двойното задвижване 4х4 осигурява по-добро сцепление с пътя, а в спортен режим се бори с недозавиването чрез технологията за разпределение на векторната тяга, която имитира диференциал с ограничено приплъзване. Независимо от вида на задвижването да управляваш новата Vitara е приятно. Усилвателят на волана е настроен ясно и кормилото се върти с лекота, без да пречи на обратната връзка. Макар и доста високо, новото Suzuki Vitara сравнително малко се наклонява в острите завои, тъй като окачването е стегнато. Амортисьорите са настроени така, че колата да вози много прилично. Благодарение на ниското тегло и добрия баланс на шасито с предно окачване тип McPherson и полунезависимо задно окачване с торсионна греда, на моменти кросоувърът подтиква към спортен стил на шофиране по планински пътища.
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic Type R бие свръхдоза адреналин

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic се произвежда от 1972 г., а спортната версия на модела с означение Type R се появи през 1997 г. Петата генерация на Civic Type R се доказа като най-бързият сериен модел с предно предаване на планетата, след като постигна най-доброто време от 7 минути и 43,8 секунди на „Северната дъга” на пистата „Нюрбургринг”. Сега горещият японски хечбек вече се предлага и у нас, а цената му започва от 70 990 лева.

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Peugeot 508 SW се вдъхнови от Shooting Break

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Само няколко месеца след лансирането на изцяло новото Peugeot 508, французите представиха и версията комби. Новото Peugeot 508 SW черпи вдъхновение от света на моделите с каросерия Shooting Break – комби с три врати. Дизайнът впечатлява със снижения спортен силует и съчетава елегантна външност и функционален интериор с щедро пространство за пътниците и голям леснодостъпен багажник. Новото Peugeot 508 SW ще бъде представено на автомобилния салон в Париж през тази есен и ще бъде пуснато в продажба в Европа през януари 2019 година.

Новият спортен кросоувър обещава динамично поведение и отлично сцепление

Audi Q8 завладява с експресивен дизайн и елегантен интериор

Новият спортен кросоувър обещава динамично поведение и отлично сцепление

В технологичния център на Китай – град Шенжен, дебютира новият модел Audi Q8. Спортният кросоувър съчетава елегантността на луксозното купе с четири врати с практичната функционалност на голям SUV. Новото Audi Q8 е сигурен партньор за пътуване и удоволствие, благодарение на солидното си качество, богатото оборудване, свързаността с широк обхват и достатъчно голям пътен просвет и система за двойно задвижване, които да му предоставят отлично сцепление и възможност за движение извън пътя.