Снимки

Правителството осигури допълнителни 1,68 млн. лв. по бюджета на Министерството на туризма за изпълнение на Годишната програма за национална туристическа реклама.

От министерството на туризма уточниха за "Монитор", че допълнителните средства ще бъдат насочени към международна телевизионна и онлайн реклама в Русия, Европа и страните от Близкия изток.

Допълнително, медиите ще разработят специални журналистически видео клипове за България, които ще се излъчват в рекламните блокове или в тематични предавания на телевизиите. Освен това CNN, BBC и Euronews ще осигурят близо 14 милиона гарантирани импресии чрез провеждане на дигитални кампании в онлайн каналите на телевизиите, включващи ПР статии, видео материали, банери, pre-roll видеа, инфографики, покритие във водещите социални мрежи, както и специални content hub-ове.

Програмата предвижда устойчиво развитие и промотиране на културно-историческия туризъм, съчетан със специфичните видове туризъм, с цел преодоляване на сезонността. Това налага използване на актуални маркетингови инструменти и сътрудничество с водещи световни медии за достигане до целевите аудитории.

Предприетите множество маркетингови кампании, реализирани в сътрудничество с международни медии и туроператори, както и представянето на България на международните пазари са сред причините за изключително добрите резултати през 2017 година. Официалната статистика показа, че за периода януари-декември 2017 г. България е посетена от близо 8,9 млн. чуждестранни туристи. Това е увеличение от 7,6% спрямо същия период на 2016 г., която досега бе рекордна за туризма. Първоначалните резултати за 2018 г. също са оптимистични - за първите два месеца на годината чуждестранните туристи са с 10,6% повече спрямо същия период на 2017 г.

Увеличеният брой туристи повишава значително и приходите от международен туризъм - по данни на БНБ за периода януари-декември 2017 г. те възлизат на близо 6,9 млрд. лв. Ръстът спрямо същия период на 2016 г. е 9,3 на сто. По-високият ръст на приходите в сравнение с ръста на броя чуждестранни туристи показва устойчива тенденция за нарастване на интереса към висококатегорийните хотели, което пък е свидетелство, че страната привлича по-висок клас туристи.

През последните години Министерството на туризма е реализирало изключително успешни кампании с политематичните канали Euronews и CNN, като са достигнати над 40 милиона зрители, основно в Европа. Чрез тези медийни конгломерати рекламата на България достига до аудитория с реален потенциал да позиционира страната ни в сегмента на водещите туристически дестинации, като увеличи средния разход за престой на турист.

Очаква се реализацията на тези и сходни кампании да доведе до положителни финансови резултати в национален мащаб и затвърждаване на положителния имидж на България като държава с разнообразни туристически продукти и сериозен потенциал за инвестиции.

 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

От следващото лято всеки касов бон с QR код (ОБНОВЕНА)

От 30 юни догодина всички касови бележки, издавани от търговците ще трябва да имат уникален QR код, който съдържа цялата информация изписана върху тях и да се отчитат на една по една на всеки 5 минути през Интернет в Националната агенция по приходите (НАП), а не както е досега веднъж месечно за всеки ден общо.

С А1 Europe&Balkan българите в Сърбия и Македония говорят с 60% повече

Клиентите на А1, които пътуват до Сърбия и Македония, провеждат с 60% повече разговори в роуминг на месечна база след въвеждането на тарифния план A1 Europe&Balkan. Средното месечно потреблението на мобилен трафик в двете ни съседни държави пък се е повишило над 7 пъти.

Евростат: Младите фермери у нас и в Европа са малцинство

Близо 36 процента или повече от една трета от българските фермери са на възраст 65 и повече години, показват данни от анализ на Евростат за земеделската професия "фермер" през 2016 г., в която младите хора в почти целия ЕС, са малцинство.