Снимки

През зимата често се случва снегът да се задържи понякога и със седмици. В борбата със снежните преспи винаги изпитваме нужда от автомобил с двойно задвижване 4х4. Когато погледнем обаче цените на големите кросоувъри желанието ни тутакси се изпарява. В стремежа си да предложи на потребителите оптимален вариант за семеен автомобил с повишен просвет и система 4х4 на приемлива цена, испанската марка Seat, част групата Volkswagen, предлага на пазара ново комби с двойно задвижване 4х4.

Новият Seat Leon X-Perience е построен на базата на комбито Leon ST, но има редица външни разлики. Моделът се различава от него по увеличения с 30 мм просвет до 172 мм, защитната пластмаса по периметъра на каросерията, който я предпазва от надраскване и системата 4х4, наречена 4Drive. Името на Seat Leon X-Perience идва от английската дума experience, означаваща „опит”. Безспорно във Volkswagen имат богат опит със създаването на комбита с повишена проходимост. Новият Seat Leon X-Perience е една много добра алтернатива на по-скъпите си родственици Volkswagen Golf Alltrack и Skoda Octavia Scout, като е с по-спортен дизайн.

X-Perience е с увеличен с 30 мм просвет до 172 мм и защитната пластмаса по цялата каросерия.

Страхотният външен вид е дело на дизайнера Алехандро Месонеро-Романос, който промени коренно визията на автомобилите Seat и сега те предизвикват възторг с острите си линии, релефните ръбове и хищните и агресивни фарове. Новият Leon X-Perience не прави изключение и изглежда динамично и ефектно. Дори в каросерията комби, Leon е един от най-хармоничните автомобили в своя клас. Това напълно важи и за X-Perience, който се различава от стандартното комби по черните брони с хромирани лайсни. Страничните огледала сякаш са взети от космически кораб. Светодиодните светлини дават началото на мускулестите калници и релефните форми на профила. В задната част комбито завършва със силно наклонени колони и двойни ауспухови тръби.

Централната конзола е леко обърната към водача, а на нея е 6,5-инчовият сензорен дисплей.

Интериорът на Seat Leon X-Perience е емоционален и предизвиква приятно усещане. Важна роля за положителното възприемане на вътрешното пространство играе компетентният избор на материалите - пластмасите са меки, където е необходимо и твърди, където това няма значение. Уредите са подредени много ергономично, така че всичко да е пред погледа на водача и на една ръка разстояние. Особено удобни са предните седалки, които имат изразени странични опори и фиксират тялото в завоите. Централната конзола е леко обърната към водача и създава чувството за пилотска кабина, като осигурява лесен достъп до всеки бутон или до сензорния екран. Не по-малко приятно е за пътниците на задните седалки, където има много удобен диван и достатъчно пространство за главите и краката им.

Обемът на багажника от 587 л е един от най-големите в сегмента и се увеличава до 1470 литра.

Новият Leon X-Perience има същия просторен и доста функционален багажник като този на комбито Leon ST. Обемът на отделението варира от 587 до 1470 литра, товарният ръб е нисък, има куки за закачане на торбички, контакт за 12V, подът е на две нива, както и възможност да се сгънат задните облегалки директно от багажника.

Системата 4х4 помага на Leon X-Perience да се движи без затруднения по заснежените пътища.

Новият Seat Leon X-Perience се предлага с един бензинов двигател 1.8 TSI със 180 к.с. и два дизелови 1.6 TDI и 2.0 TDI. Най-икономичен е 1,6-литровият турбодизелов мотор със 110 к.с., който харчи средно около 5 л/100 км. Двигателят 1.6 TDI е леко шумен на високи обороти, но е доста пъргав и тегли отлично комбито. Моторът е съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия, а превключването на предавките е точно и приятно. Ако търсите комфорта на автоматичната скоростна кутия, ще трябва да изберете по-мощния 2,0-литров турбодизелов агрегат с 6-степенната автоматична трансмисия с двоен съединител DSG с мощност 184 к.с. и внушителен въртящ момент от 380 Нм, наличен в широкия интервал от 1750 до 3000 об/мин. Огромната тяга и задвижването 4х4 позволяват на комбито да се ускори от 0 до 100 км/ч за 7,1 секунди и да завладее водача с отличната си динамика на шофиране. Турбодизеловият мотор работи отлично с автоматичната кутия DSG, която превключва плавно предавките и има ръчен режим за по-динамично шофиране. По-голямото тегло, мощният двигател и задвижването на четирите колела увеличават апетита на комбито. Така че в града потреблението на дизелово гориво в средно 8 л/100 км, а на пътя със спокойно каране е около 6 л/100 км.

При ускорение или когато предните колела пробуксуват, на задната ос се предава до 90% от тягата.

Перманентното задвижване на четирите колела в Seat Leon X-Perience е осигурено от многодисков съединител Haldex от пето поколение. В движение на сух път малка част от въртящия момент винаги се предава на задната ос, а основната част от тягата е на предната ос. При интензивно ускорение или когато предните колела пробуксуват, на задната ос се предава до 90% от въртящия момент. Системата за двойно задвижване 4х4 работи напълно ефективно и помага на Leon X-Perience да се движи без затруднения по непочистените от снега пътища.

В задната част комбито завършва със силно наклонени колони и двойни ауспухови тръби.

Новият Seat Leon X-Perience е оборудван със системата Seat Drive Mode, с която можете да изберете различни режими на работа на двигателя - Normal, Sport, Eco и Individual. Те позволяват да се променя характера на автомобила, да се променя усилието на волана и реакцията при натискане на педала на газта, а също така предлага алгоритъм на работа на роботизираната автоматична кутия DSG. Например в режим Sport трансмисията превключва по-късно предавките и двигателят работи на по-високи обороти, което дава възможност той да се намира в оптималната работна зона за ускорение. В индивидуален режим всеки параметър може да се регулира поотделно. Окачването на Seat Leon X-Perience е McPherson отпред и многораменно отзад, което осигурява на колата стабилност в завоите и еластично преминаване през неравности.

У нас новият Seat Leon X-Perience е по-достъпен от конкурентите си Volkswagen Golf Alltrack и Skoda Octavia Scout.

Безспорно Seat Leon X-Perience е един много интересен автомобил. Въпреки системата 4х4 той не е предназначен за офроуд, защото има големи надвеси и не чак толкова сериозен просвет. Затова пък този автомобил е идеален за зимата, управлява се отлично, има гъвкав и удобен салон, и икономичен двигател с висок въртящ момент.

 

Seat Leon X-Perience 1.6 TDI 4Drive

1,6-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

110 к.с. максимална мощност при 3200-4000 об/мин

250 Нм въртящ момент при 1500-3000 об/мин

11,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

187 км/ч максимална скорост

4,6 л/100 км среден разход на дизел

120 г/км емисии на СО2

42 569 лева цена на модела

 
 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic Type R бие свръхдоза адреналин

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic се произвежда от 1972 г., а спортната версия на модела с означение Type R се появи през 1997 г. Петата генерация на Civic Type R се доказа като най-бързият сериен модел с предно предаване на планетата, след като постигна най-доброто време от 7 минути и 43,8 секунди на „Северната дъга” на пистата „Нюрбургринг”. Сега горещият японски хечбек вече се предлага и у нас, а цената му започва от 70 990 лева.

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Peugeot 508 SW се вдъхнови от Shooting Break

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Само няколко месеца след лансирането на изцяло новото Peugeot 508, французите представиха и версията комби. Новото Peugeot 508 SW черпи вдъхновение от света на моделите с каросерия Shooting Break – комби с три врати. Дизайнът впечатлява със снижения спортен силует и съчетава елегантна външност и функционален интериор с щедро пространство за пътниците и голям леснодостъпен багажник. Новото Peugeot 508 SW ще бъде представено на автомобилния салон в Париж през тази есен и ще бъде пуснато в продажба в Европа през януари 2019 година.

Новият спортен кросоувър обещава динамично поведение и отлично сцепление

Audi Q8 завладява с експресивен дизайн и елегантен интериор

Новият спортен кросоувър обещава динамично поведение и отлично сцепление

В технологичния център на Китай – град Шенжен, дебютира новият модел Audi Q8. Спортният кросоувър съчетава елегантността на луксозното купе с четири врати с практичната функционалност на голям SUV. Новото Audi Q8 е сигурен партньор за пътуване и удоволствие, благодарение на солидното си качество, богатото оборудване, свързаността с широк обхват и достатъчно голям пътен просвет и система за двойно задвижване, които да му предоставят отлично сцепление и възможност за движение извън пътя.