Снимки
Повечето потребители свързват марката Skoda най-вече с автомобилите от малкия и компактния клас, където най-популярни са Fabia и Octavia, но в миналото Skoda се е утвърдила и като производител на представителни модели. В периода от 1934 до 1949 година чехите са произвеждали разкошната Skoda Superb. През 2001 година знаменитият модел беше възроден в гамата на марката и оттогава в заводите на Skoda са произведени над 700 000 екземпляра. Огромната популярност се дължи на съчетанието между висок комфорт, голямо пространство в салона, технологии от Volkswagen и оборудване на ниво бизнес клас, като всичко това е на една разумна цена.
От съвсем скоро новата Skoda Superb се продава и у нас, а цените започват от 41 490 лева, като моделът ползва данъчен кредит за фирми, тъй като има сертификат за N1.
Skoda Superb е построена на новата модулна платформа MQB, която се използва също за Octavia, а още и за новия Volkswagen Passat. Флагманът  в гамата на Skoda е пораснал незначително, като в дължина е прибавил 28 мм до 4861 мм, на широчина достига 1864 мм, височината е пораснала до 1468 мм, а междуосието е увеличено с 80 мм до 2841 мм. Въпреки това теглото е намалено със 75 кг до 1375 кг.
Почеркът на главния дизайнер на марката Йозеф Кабан личи и по  каросерията на Superb с изразителни ръбове и комбинация от геометрични форми. Новият модел изглежда солидно като истински флагман на чешката марка. На външен вид Superb не се различава особено от концептуалния автомобил VisionC. Фир­­ме­ната радиаторна решетка с издадени напред „зъби” е съчетана с продълговати фарове. В бронята изпъква широк въздухозаборник, а на „носа” е разположено логото на Skoda. Капакът и страничните калници са релефни, а линията на прозорците прави извивка достигайки до задната стойка. Широчината на задната част е подчертана от стреловидни светлини. Инте­рес­ното е, че в капака на резервоара за гориво
е скрита зелена стъргалка за лед
В салона преобладават строгите хоризонталните линии. Обзавеждането е луксозно благодарение на черните лакирани вложки и сребристите лайсни. Во­­ланът е с три спици и във всички версии е обшит с кожа. Скалите на приборите са изпълнени в класически стил, а между тях е цветният дисплей на бордовия компютър. В горната част на широкия централен панел е поставен сензорен екран на мултимедийната система, който в зависимост от версията е с диагонал 5.0, 6.5 или 8.0 инча. Бутоните на блоковете на аудиосистемата и климатроника са подредени рационално и са практични за употреба. Кормилото се регулира по височина и в дълбочина. Предните седалки са стабилни и осигуряват много удобна позиция на водача. Под шофьорската седалка има ниша, където е поставена светлоотразителната жилетка. Тънките стойки на покрива осигуряват чудесен обзор напред, а електромеханичната ръчна спирачка с бутон е позволила да се увеличи предния подлакътник, в който има обемна кутия. В новия Superb има огромно вътрешно пространство както за краката, така и за главите и раменете на пътниците, характерно за моделите от по-висок клас. Отзад могат да седнат удобно дори трима възрастни. В задните врати има скрити по един фирмен чадър.
Обемът на багажника е нараснал до 625 л
а със сгънати задни седалки товарният отсек се увеличава до 1760 л. Инженерите са се отказали от сложната багажна врата с две секции, каквато имаше в предшественика. Затова в по-скъпите версии е предвидено електрозадвижване, при това със сензорно отваряне, като е достатъчно само да протегнете крака си под задната броня.
Новата Skoda Superb се предлага с модерни турбодвигатели TSI и TDI, като всеки от тях е с директно впръскване на горивото и система Start/stop за угасване на мотора при спиране. Всички агрегати отговарят на екологичната норма Евро 6. Най-малкият мотор е 1,4-литров 4-цилиндров бензинов, като се предлага с мощност 125 или 150 к.с. Следва го 1,8-литровият бензинов турбодвигател със 180 к.с., а най-голям е 2,0-литровият, развиващ цели 280 к.с. Най-ико­­номичният вариант е с 1,6-литров турбодизел със 120 к.с., който средно харчи 4,1 л/100 км. По-големият турбодизел 2.0 TDI се предлага в две версии на мощност със 150 и 190 к.с. Втората версия със 190 к.с. е тегли чудесно още от ниските обороти, а максималният въртящ момент от 400 Нм се достига при 1750 об./мин и се запазва постоянен до 3250 об./мин. С този Superb изпреварванията на път с ограничена видимост стават бързо и лесно, без да се налага понижаване на предавка. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 7,7 секунди. Средният разход на гориво според производителя е 4,5 л/100 км, като в града консумацията е 5,4 л/100 км, а извън него - 4 л. Лостът за превключване на предавките на 6-степенната механична скоростна кутия е с прецизен ход. Още по-добра е 6-степенната автоматична трансмисия DSG с два съединителя, която реагира много пъргаво и при нужда от бързо ускорение сваля до три предавки надолу. За двата най-големи двигателя се предлага система за задвижване
4х4 със съединител Haldex от 5-о поколение
На пътя новата Skoda Superb се контролира с лекота и показва стабилно поведение. Кормил­ното управление е точно и достатъчно информативно. Сцеплението с пътя е много добро и във версията с предно предаване, а за да се преодолее недозавиването помага технологията XDS+, имитираща диференциал с повишено триене. Окачването е еластично, което се усеща особено по родните пътища с неравна настилка. Като опция се предлагат адаптивни амортисьори. В комфортен режим колата вози значително по-меко, а в спортен става по-твърдо, но затова пък наклоняването на каросерията е минимално. В режим Sport кормилното управление става по-остро, педалът на газта е по-чувствителен, а автоматикът сменя скоростите на по-високи обороти. Подобрената шумоизолация изолира външната среда и дори при високи скорости в салона е тихо.
Skoda Superb 2.0 TDI 190 DSG
2,0-литров 4-цилиндров турбодизел
6-степенна автоматична трансмисия DSG
190 к.с. макс. мощност при 3500-4000 об/мин
400 Нм въртящ момент при 1750-3250 об/мин
7,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
235 км/ч максимална скорост
4,5 л/100 км комбиниран разход на дизел
118 г/км емисии на СО2
41 490 лева базова цена на модела
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Спортният хечбек доставя удоволствие с яростно ускорение и втрещяващ звук

Peugeot 308 GTi е най-бързият лъв на пътя

Спортният хечбек доставя удоволствие с яростно ускорение и втрещяващ звук

Обозначението GTi е от особено значение за Peugeot, тъй като именно него носят най-бързите модели на френската марка. Първият модел в спортното семейство е легендарното Peugeot 205 GTi от 1983 г., а за последвалите 35 години са произведени почти 1 милион спортни модели, носещи логото GTi. През 2015 г. беше представен най-новият спортист в гамата - Peugeot 308 GTi, а неотдавна моделът беше обновен.

Новият флагман беше представен зрелищно в София с театрални постановки

Volkswagen Тouareg дебютира у нас със стил на лидер

Новият флагман беше представен зрелищно в София с театрални постановки

Новият Volkswagen Тouareg дебютира зрелищно у нас с театрални постановки, които предефинираха от различни гледни точки какво означава да си лидер. Флагманът в моделната гама на германците беше представен със спектакъл в София с участието на известните актьори Ованес Торосян, Иван Бърнев, Деян Донков, танцьори, музиканти и визуални артисти. Те създадоха два паралелни свята в две отделни помещения, които в кулминацията на представлението се събраха заедно за разкриването на първите два автомобила.

Спортният хечбек беше представен у нас със светлинно шоу и интерактивен тест

Renault Megane R.S. тръгна по симулирана писта

Спортният хечбек беше представен у нас със светлинно шоу и интерактивен тест

Новото Renault Megane R.S. беше представено в София с интерактивен тест по симулирана писта. Зад волана на новия спортен модел беше осемкратният рали шампион у нас Димитър Илиев, а трасетата по които да премине колата по време на теста, бяха създадени от зрителите и гостите на мястото на събитието.