Снимки

Етикетите на храните у нас не се различават от тези в ЕС. Това заяви в ефира на Нова телевизия д-р Камен Николов от Агенцията по храните. Засега не са открити съществени отклонения. Трябва обаче да се изчакат всички анализи, за да се обобщят резултатите, добави Николов.

Качеството на храната, която консумираме в България, не се различава съществено от тази в другите държави. Моментите резултати показват минимални разминавания в състава на безалкохолна напитка и на продукт от месо. На етикета на безалкохолното, което е купено в България, пише, че е подсладено с фруктозо-глюкозен сироп, а за напитката от чужбина е използвана захар.

При един от месните продукти пък е установено, че в изделието продавана у нас е използвана по-малко сол, но това се отчита като позитив. Крайният срок, в който ще стане ясно дали има разминаване в качеството на храните у нас и в чужбина, е 22 юни. Експертите по храните навлизат в последния, най-важен етап, който е най-сложен и отнема най-много време, а именно на лабораторните изследвания.

Те ще покажат има ли разминаване между качеството на хранителните продукти, които купуваме от магазините у нас, и същите на европейския пазар – в Германия или Австрия, например. Именно от тях бяха закупени проби от над 30 продукта, които ще бъдат подложени на всякакъв тип изследвания и в България. Експертите са закупили продукти от 5 групи – месни и млечни, безалкохолни напитки, сокове, детски храни и шоколадови изделия.

 

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Само 1 от 50 българи играят на борсата

Само 1 от 50 или под 2% от българските домакинства инвестират във фондове. За разлика от нас в Европа този показател е над 10%. На първо място пък се нарежда САЩ, където над 45% от домакинствата инвестират в подобен тип продукти. Това заяви Станислав Ангелов, мениджър „Инвестиционни продукти“ в една от родните банки, по време на форума „Шумът на парите“.