Френската компания PSA Group, която притежава автомобилните марки Peugeot, Citroen, DS и отскоро Opel, публикува подробен доклад с резултатите от изследвания за разхода на гориво в реални условия. Данните са следствие от 18-месечни изпитания, включващи над 430 пътни тестове на 60 автомобила, покриващи над 40 000 км. Протоколът на изследването е с висока степен на възпроизвеждане с допустима грешка от само 3%. Приблизително хилядата резултата съответстват не само на вътрешните данни на PSA Group, събрани от техните клиенти, но и на информацията, качена от самите водачи в публични регистри. Разработването на протокола за изследване на разхода на гориво в реални условия започва в края на 2015 година и отнема значителни усилия в процеса на тестване с цел да се покрият 80% от обемите, продавани от марките Peugeot, Citroen и DS, както за пътнически, така и за лекотоварни автомобили.

Тестовете разкриват среден разход на гориво от 5,8 л/100 км и потвърждават средна разлика от 1,74 л/100 км.

Тестовете, извършени с пътнически автомобили, разкриват среден разход на гориво от 5,8 л/100 км и потвърждават средна разлика от 1,74 л/100 км спрямо официално одобрените данни. Резултатите, които показват тестовете, предоставят стабилна и представителна основа за измерване на разхода на гориво и емисиите на CO2 в реални условия и са с точност в рамките на 0,3 л/100 км. Измерванията и тестовете, осъществени според протокола показват, че бордовият компютър дава надеждна информация на водача. Дизеловият автомобил консумира 1,5 л/100 км по-малко от бензиновия. В градски условия разликата между сертифицираните и реалните данни е еднаква за дизел (2,4 л/100 км) и бензин (2,5 л/100 км), когато се изразява в литри на 100 км, но е по-голяма за дизел (53%) в сравнение с бензин (42%), когато се изразява в проценти. Икономичността на колите с дизелов двигател се влияе в по-малка степен от стила на шофиране в сравнение с тези с бензинов. Разходът на гориво е с 0,4 л/100 км по-нисък при моделите с механична скоростна кутия отколкото с автоматична.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Mitsubishi L200 е пикап с комфортен интериор, практични функции и ефективен двигател

Най-доброто средство за работа и свободното време

Mitsubishi L200 е пикап с комфортен интериор, практични функции и ефективен двигател

Пикапите са предпочитани не само от феновете на всъдеходите, но и от водачите, на които рядко им се налага да покоряват офроуда. От голямо значение за покупката е и относително изгодната за SUV цена. Тези машини са универсално средство не само за работа, но и за свободното време с приятели и със семейството, като в товарния си отсек побират всякакви принадлежности и могат да ви отведат високо в планината.

Кросоувърът паркира и завива сам с новата технология за автономно управление

Nissan Qashqai тръгна с невидим пилот

Кросоувърът паркира и завива сам с новата технология за автономно управление

Често ли ви се случва да се затруднявате да паркирате на свободното място? Или пък сте от хората, които лесно се разсейват и неволно напускат платното на движение. Може би пътувате много и понякога умората ви застига на пътя, като имате усещане, че всеки момент ще ви се затворят очите. В общи линии, все опасни ситуации, които застрашават вашия живот и този на останалите участници в движението. С новия Nissan Qashqai повече няма да изпадате в тези рисковани ситуации, благодарение на новата технология за автономно управление, наречена ProPilot.

Хибридният SUV се зарежда в контакта и се движи още по-екологично според новите стандарти

Mitsubishi Outlander PHEV изминава 45 км само на ток

Хибридният SUV се зарежда в контакта и се движи още по-екологично според новите стандарти

Новото Mitsubishi Outlander PHEV е един от първите plug-in хибриди, които са официално тествани по новите стандарти за разход на гориво и вредни емисии в реални условия WLTP. Иновативният SUV е значително усъвършенстван за моделната 2019 година и достигна резултат от едва 46 г/км СО2 и максимален пробег от 45 км в режим EV на ток. Това го превръща в един от най-подходящите хибридни автомобили дори за централните части на градовете по света.