Розите не са това, което бяха. Това е първата мисъл, която се стрелва през ума ни при вида на кутиите, които Виолета Генова и екипът й проектират с прецизността на хирург и със сантимента на художник към финалния щрих върху платното. Ако искате да избягате от клишето на букета и прозаичността на икебаната, но същевременно с това да направите флористичен подарък, който по финес и благоухание не отстъпва на скъп парфюм или бижу, то произведенията на Виолета са вашата бърза помощ за изненади при специални поводи. Аренжировките с рози, в които специализират, влизат в декорацията на всяка сватба, юбилей или романтична вечер като у дома си. Цветовете издържат цяла година, защото са обработени по специален метод, с който Виолета се сблъсква за пръв път в Лондон преди три години.

Обработката на цветовете продължава един месец, а сортът на използваните рози се отглежда във ферма в Еквадор.

Всеки стрък е балсамиран, а за да бъде ефектен крайният резултат, се ползва конкретен сорт рози, отглеждан във ферма в Еквадор. „Получих подобна кутия от приятеля ми и още си я пазя като скъп спомен. До тогава не бях виждала нищо подобно и бях много впечатлена от стила и перфекционизма в изработката. Тъй като по онова време още следвах ландшафтна архитектура, след прибирането ми веднага се посъветвах с мои преподаватели за тази технология на запазване на растенията. Тенденцията беше много нашумяла първо в Обединените арабски емирства, затова пътувах и до Дубай, където се срещнах с хора от бизнеса“, разказва Генова, която към днешна дата се е наместила повече от удобно в точната пазарна ниша. Твърди, че българинът има доста адекватна представа за това изкуство и няма проблем да брои 400 лв. за бутиковата опаковка от кадифе, сатен и комбинация от нестандартни цветове като синьо и черно, за да остави без дъх любимата си.

От скоро Виолета развива дизайна и на единични бройки „вечни“ рози, чиито черни кутии са толкова изящни, че при отварянето им очакваш да попаднеш на годежен пръстен с престъпно красив диамант. За да изненадате близък с подобно разлистено „бижу“ ще трябва да се разделите със стотачка.

На допир балсамираната роза е също толкова еластична, колкото и живата.

Предистория

Флористичното изкуство се заражда във Франция преди столетие, когато майсторите шапкари правили специални кутии за шапките на клиентките си. По-късно дамите използвали празните кутии, за да съхраняват, подреждат и аранжират цветя в тях. Така през годините се заражда изкуството на розите в кутии. Сега то е много разпространено и популярно не само в Европа, но и в Азия и САЩ. „Освен че използваме ноу-хау от емирствата, за да запазим максимално автентичния вид на продукта, ние го съобразихме и с нашия пазар, тъй като в ОАЕ можеш да видиш кутии с внушителни размери, струващи цяло състояние. Изработката наистина е бавна, около месец, тъй като кутиите са по наш проект специално за България и в лимитирани количества. Екипът ми е проектирал няколко различни вида кутии - кръгли и квадратни, изработени от скъпи материали, които при допир дават усещането за лукс и специално отношение. Всяка кутия има обем за точен брой рози, които се аранжират по определена схема, така че при отварянето на кутията изненадата наистина да бъде „уау“. Грешно е да се смята, че българите нямаме култура за изисканите неща, доказателство за това е и нашата работа, която почти година се развива повече от успешно на родния пазар“, разказва Виолета.

Розите в единични опаковки напомнят скъпо бижу.

Балсамирането е сложен технологичен процес. Първоначално всяка роза се дехидратира, като се извличат естествените й сокове, а след това се заменят с подобрена консистенция, която забавя увяхването и придава на розата свежия вид, който е имала преди да бъде откъсната. Интересното на този метод е че розата остава еластична, а на докосване е абсолютно както преди обработката й. „При балсамирането могат да се изберат различни цветове, почти всички в които може да бъдат “обагрени“ цветовете на розата. Затова и виждам как с интерес в България се приемат рози в син, черен или друг нетрадиционен цвят. Но също така българите залагат и на класиката - червено, бяло, розово и жълто“, обяснява дизайнерката.

Цената на флоралните бижута варира от 100 до 400 лв.

Искрено и лично

Коя е жената, която застла пътя си към сегмента на луксозните подаръци у нас с розови листенца? Като всяко дете от аналоговото поколение, Вилоета изкарва доста от летата си при баба на село, където се учи да разпознава подправките, хваща ритъма на поливане на зеленчуците и прави първи опит да посади в пръстта нещо различно от скъпоценните карти „Черен Петър“ на съседчето. Връзката си със земята и растенията тя развива и в избора си на образование. „Избрах да уча парково строителство в СГСАГ, след това всичко тръгна от само себе си. Харесва ми това, че ми позволява да развивам въображението си. А няма по-хубаво чувство от това да виждаш нещо в главата си, а след това да го видиш осъществено пред себе си. Природата е това, което остава след нас“, казва хубавицата с ценз по ландшафтна архитектура. Ако трябва да сравни характера й с някое цвете, то то би било Mirabilis Jalapa. „Цветовете му се отварят при мрачно време или по залез, и се затварят при изгрев. Точно обратно на всички останали. Също така от един корен могат да цъфнат различни цветове. Необичайно и различно от всички останали цвете“, обяснява Виолета. В свободното си време тя обича да чете, изучава езици, а от скоро се е запалила и по графичния дизайн.

Виолета изненада дизайнера Роберто Ботичели на откриването на бутика му  в София с една от своите луксозни кутии.

 

 

 
 
 
 
 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

За седмица шоуто със симфоничния оркестър на Сан Франциско заработи 5,5 милиона долара

Metallica с кино рекорд

За седмица шоуто със симфоничния оркестър на Сан Франциско заработи 5,5 милиона долара

Седмица след като излезе ексклузивно само за една или две вечели на голям екран, вторият концерт на Metallica и симфоничния оркестър на Сан Франциско – S&M 2 се бетонира като най-голямото в историята рок събитие, излизало по кината със спечелени 5,5 милиона долара.