Снимки
Европейската комисия ще предостави допълнително 169 млн. евро за популяризиране на селскостопанските изделия от ЕС по света - с 27 милиона евро повече, в сравнение с миналата година, съобщи пресслужбата на ЕК. Комисията обяви днес поканите за представяне на предложения за програми в тази насока. Програмите може да обхващат широк кръг въпроси.
Две трети от осигурените финансови средства са предвидени за популяризиране на хранителните стоки от ЕС в чужди държави, особено където износът на хранително-вкусовата промишленост от ЕС може да се увеличи, например Канада, Япония, Китай, Мексико и Колумбия. При програмите в рамките на ЕС вниманието следва да е насочено към информиране на потребителите за различните схеми и етикети на ЕС за качество, например за географските означения или за биологичните изделия. Отрасловото финансиране ще бъде за програми, с които се насърчава устойчивото животновъдство, включително на овце и кози. Заделени са средства за кампании за насърчаване на здравословното хранене и яденето на плодове и зеленчуци.
За субсидиите ще могат да кандидатстват например организации на търговци и производители. Така наречените "обикновени" програми може да бъдат представяни от една или повече организации от една и съща държава от ЕС; "многонационалните" програми може да се представят от поне две национални организации от най-малко две държави от ЕС или от една или повече европейски организации. Обикновено кампаниите се осъществяват в рамките на три години.
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

София с най-малко свободни индустриални площи в ЦИЕ

Свободните индустриални и логистичните площи в столицата ни са на последно място в целия регион на Централна и Източна Европа (ЦИЕ). Под 2% са незаетите складове на пазара в София при стойности от 8,5 на сто във полската столица Варшава и 4,2 на сто в Будапеща.

Жалим се от намусени келнери в ол инклузива

Българите най-често се оплакват от лошо отношение на персонала в ол инклузив хотелите. Това заяви пред „Монитор“ Богомил Николов, изпълнителен директор на Асоциация „Активни потребители“. По думите му туристите не се жалят толкова от храната, колкото от недружелюбни рецепционисти или келнери. Николов каза, че в повечето случаи хората имат много големи очаквания и не си дават сметка какво ги очаква.