Снимки

Новата Dacia Duster запазва офроуд качествата, които донесоха толкова голям успех на модела. Неговата завидна проходимост го нарежда сред най-добрите в класа и го превръща в непретенциозен SUV за ежедневна употреба. Duster със задвижване 4х4 е истински всъдеход върху пресечени терени и при щурмуване на кални коловози и водни препятствия, благодарение на пътния просвет от 210 мм, късите надвеси и ъглите на атака от 30° отпред и 33° отзад. Въртящият се контролер за управление на системата 4x4 с три режима на работа е разположен в долната част на централната конзола и позволява на водача на Duster лесно да промени задвижването според условията. В режим 2WD тягата от двигателя се предава само към предните колела. Това е най-икономичният режим, подходящ за шофиране върху сухи пътища.

Късите надвеси и ъглите на атака 30° отпред и 33° отзад помагат при щурмуване на водни препятствия.

В режим AUTO въртящият момент се разпределя автоматично между предната и задната ос, като при загуба на сцепление към задните колела се прехвърлят до 50% от въртящия момент. В режим LOCK по електронен път трансмисията разпределя тягата поравно между предната и задната ос. Този режим е подходящ при настилки с ниско сцепление, както и за екстремен офроуд, а също така помага автомобила да излезе от затъване, ако колелата му превъртат в кал или пясък. Възможностите на новия Duster са повишени от 6-степенната механична скоростна кутия, която е с къса първа предавка, позволяваща постепенна реакция при ниски скорости върху неравен терен, мощно потегляне при стръмни наклони и ефективно използване на моторната спирачка при спускане по наклон. Тестовете показаха, че новият Duster се справя успешно с изкачването на стръмни наклони и препятствия, като в същото време се движи идеално върху асфалт, което го превръща в един универсален автомобил.

От въртящия се контролер на системата 4x4 водачът лесно променя задвижването според условията.

Новата Dacia Duster се предлага с избор от два бензинови двигателя – атмосферен 1,6-литров с мощност 115 к.с. и 1,2-литров с турбокомпресор със 125 к.с., като и двата са свързани с ръчна скоростна кутия. Като опция за мотора 1.6 SCe се предлага и версията LPG на пропан-бутан. Впечатляващо пъргав е Duster с турбомотора TCe 125 в съчетание с 6-степенната механична скоростна кутия, с който всъдеходът е динамичен и ускорява бодро. Максималният въртящ момент от 205 Нм дава възможност на водача да извършва бързи изпреварвания при ограничена видимост, но след 2300 об/мин. Двигателят работи тихо и без вибрации. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 11 секунди. Благодарение на технологията за гасене на двигателя при спиране, всъдеходът харчи 6,4 л/100 км в смесен цикъл и 7,1 л/100 км на градско.

Комбинацията от турбодизеловия мотор и автоматичната кутия осигурява приятен комфорт на шофиране.

Налични са и два варианта на 1,5-литровия турбодизелов двигател - dCi 90 само за моделите с предно предаване и dCi 110 за тези с предно предаване и със задвижване на четирите колела, които също са свързани с 6-степенна механична скоростна кутия. Само за мотора dCi 110 с предно предаване се предлага и 6-степенна автоматична трансмисия EDC с двоен съединител. С нея шофирането на новата Dacia Duster в натоварения градски трафик става комфортно и без да се налага досадното пълзене на полусъединител в задръстването. Автоматичната кутия работи прецизно и меко, като предавките се сменят бързо, почти неусетно, без никаква загуба на въртящ момент по време на самото превключване.

На неравни пътища Dacia Duster впечатлява с особено комфортна возия, благодарение на окачването.

В комбинация с познатия 1,5-литров турбодизелов двигател с мощност 110 к.с. и въртящ момент от 260 Нм при 1750 об/мин, новата трансмисия EDC демонстрира завидно зряла синхронизация. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 11,9 секунди. Комбинацията осигурява приятен комфорт на шофиране. Предвиден е и ръчен режим на превключване на предавките. Трансмисията включва и асистент за потегляне по наклон, който задържа спирачките достатъчно дълго, за да позволи на водача да натисне педала на газта, преди колата да се върне назад. С автоматик Duster постига смесен разход на дизел от 4,4 л/100 км.

За шофиране върху сухи пътища е подходящ режимът 2WD, при който Duster е най-икономичен.

Новият Duster е по-безопасен автомобил, благодарение на подсилената си рама, новите рамки на седалките, въздушните завеси и автоматичното включване на фаровете. Електрическото сервоуправление на волана улеснява маневрирането в населените места или при офроуд шофиране. На неравни и черни пътища Duster впечатлява с особено комфортна возия, благодарение на дългия ход на окачването.

Новият Duster е оборудван с четири камери - една отпред, по една от всяка страна и една отзад, които позволяват на водача да следи зоната около автомобила и да маневрира спокойно. Тя е полезна и по време на паркиране и се активира автоматично, когато включите автомобила на заден ход. Шофирането по наклонен терен е улеснено от система за контрол на спускането, а асистентът за потегляне по наклон ще се хареса много на младите шофьори, тъй като при тръгване по стръмна улица например, задържа колата и не ѝ позволява да тръгне надолу.

Dacia Duster dCi 110 4x4 Comfort

1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

110 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

260 Нм максимален въртящ момент при 1750 об/мин

12,4 секунди ускорение от 0-100 км/ч

169 км/ч максимална скорост

4,7 л/100 км среден разход на дизел

123 г/км емисии на СО2

35 190 лева цена на тествания модел

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Практична алтернатива на кабриолета

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Един от най-успешните роудстъри в света безспорно е Mazda MX-5. От появата на модела през 1989 г. са продадени над 1 милион автомобила. Повечето от тях са класически кабриолети със задно предаване и мек сгъваем покрив. От 2006 г. насам в гамата на MX-5 има и купе-кабриолет. Той беше много успешен и затова развитието му продължи и след дебюта на четвъртото поколение на модела. Новата Mazda MX-5 с твърд покрив се казва RF (Retractable Fastback) и вече не е купе-кабриолет, а тарга.

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

Opel Corsa GSi спринтира с мощен турбомотор

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

В разгара на лятото Opel ще пусне на пазара новата спортна версия на малката Corsa, която ще носи легендарното за марката от Рюселсхайм обозначение GSi. Новият модел ще бъде задвижван от впечатляващия 1,4-литров бензинов турбодвигател на марката с максимална мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 220 Нм, наличен в интервала между 3000 и 4500 об/мин. Новият задвижващ агрегат осигурява литрова мощност от над 100 к.с. на литър работен обем.

Най-бързият сериен автомобил с предно предаване подобри постижението от 2016 година

Honda Civic Type R постави рекорд на пистата „Силвърстоун”

Най-бързият сериен автомобил с предно предаване подобри постижението от 2016 година

След като постави два рекорда - на френската писта „Маникур” и на белгийската „Спа-Франкоршамп”, най-бързият хечбек с предно предаване Honda Civic Type R Challenge 2018 записа още едно рекордно постижение, този път на британската писта „Силвърстоун”. С време 2 минути 31 секунди и 32 стотни, новият Civic Type R стана най-бързият сериен автомобил със задвижване на предните колела на пистата, като подобри постижението на предишното поколение на модела в същото изпитание през 2016 г.