Снимки

Второто поколение на Peugeot 5008 последва всички съвременни тенденции и се преобрази от миниван в модерен и атрактивен SUV. Новото Peugeot 5008 запазва конфигурацията със 7 места, но сега те са много по-удобни и пълноценни. Моделът е построен върху модулната платформа EMP2, която се използва и от Peugeot 3008, който дебютира у нас през миналата година и стана „Кола на годината” в Европа за 2017 г. Новото Peugeot 5008 е дълго 4,64 метра, широко 1,91 метра и високо 1,65 м, а междуосието му е цели 2,84 метра. Въпреки големите си размери, новият кросоувър е доста лек с тегло от 1385 кг в базовата версия. Намаленото тегло се дължи на предните калници, изработени от алуминиеви сплави и пластмасовата пета врата.

Задните колони са черни, а триизмерните LED светлини наподобяват следи от ноктите на хищник.

Новото Peugeot 5008 привлича вниманието още с външния си вид и най-вече с предната си част, която наподобява на 3008. Хромираната радиаторна решетка е широка и почти изправена, а от горната й част тръгват скосените фарове с LED дневни светлини, които опционално могат да бъдат изцяло светодиодни. В предната броня изпъкват трите големи отвора за въздух. Предният капак е високо, надвесите са къси, а в странични стени се забелязват релефни щампи с извивки.

Прагове са с хромирани лайсни, а в долната част каросерията е покрита с предпазни пластмасови панели.

Прагове са украсени с хромирани лайсни, а в долната част каросерията е покрита с предпазни пластмасови панели. Новото Peugeot 5008 изглежда атлетично, като задните стойки на покрива са по-изправени от предните. Линията на покрива е подчертана с хромирана рамка, която тръгва от основата на предните колони и завършва в черните задни колони на колата. На покрива се е появил стилен спойлер. Триизмерните задни LED светлини наподобяват следи от ноктите на хищник. Стандартно летите джанти са 17-инчови, а във версията GT колелата са 19-инчови.

В новия ергономичен i-Cockpit воланът е скосен отгоре и отдолу, а пред водача има 12,3-инчов LCD дисплей.

Пътувайки няколко часа с новото Peugeot 5008 бях впечатлен от интериора му и седалките. За облицовката на салона са използвани висококачествени материали, а сглобката и шевовете във версията GT са характерни за премиум сегмента. Салонът е декориран с алкантара, а панелите са покрити с пиано лак, стилно съчетан с хром. Пред мен е така нареченият i-Cockpit, характерен за новите модели на Peugeot. Воланът с три лъча е малък, с овална форма и плосък в горната и долната част, наподобявайки кормило на състезателен болид. Таблото е разположено високо и е точно на нивото на очите. Измервателните уреди се показват на 12,3-инчов LCD дисплей.

Предните седалки са удобни, имат странични опори, а позицията на седене е висока и видимостта е отлична.

Водачът може да променя неговата конфигурация, като избере например картата на навигационната система. Най-важните данни за шофьора се проектират върху предното стъкло. Централният панел е обърнал към водача, а отгоре се издига 8,0-инчовият сензорен екран на мултимедийната система. Благодарение на него има значително по-малко бутони, оформени като клавиши на пиано. Кормилната колона се регулира във височина и дълбочина. Позицията на седене в Peugeot 5008 е висока и видимостта напред и настрани е отлична. Предните седалки са удобни, имат странични опори и държат тялото на водача изправено в завоите.

Трите отделни седалки на втория ред се местят напред-назад до 18 см, а облегалките променят наклона си.

На втория ред е много просторно, има обширно място за краката и главите дори и на високи пътници, като седалките могат да се местят напред-назад до 18 см, а облегалките променят ъгъла на наклон според предпочитанията на пътниците. Салонът е достатъчно широк, а трите отделни седалки подсказват, че тук могат удобно да седнат трима пътника.

На третия ред има две седалки, на които могат да седнат както две деца, така и двама възрастни човека, но тъй като пространството за краката е ограничено, могат да се ползват само за пътуване на кратки разстояния. Седалките на третия ред могат да се вадят напълно и обемът на багажника достига 780 литра. Ако сгънете и седалките на втория ред, обемът нараства до 1940 литра. Подът на багажното отделение е на няколко нива.

При използване на седалките от третия ред остава място за багаж като например за два куфара и един сак.

Под капака на тестваното Peugeot 5008 е 1,6-литровият турбодизелов двигател 1.6 BlueHDi с мощност 120 к.с., комбиниран с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Тя работи плавно, като превключва неусетно скоростите, а ако водачът желае, може сам да сменя предавките с перата зад волана. Водещо при този мотор е икономията на гориво, като в реални условия средният разход беше 5,1 л/100 км. С този двигател Peugeot 5008 не е спортист, но има достатъчно тяга от 300 Нм, за да стартира прилично, а за изпреварване трябва да предвидите повече разстояние. Ако обичате да шофирате по-динамично, трябва да изберете 2,0-литровият турбодизелов двигател BlueHDi, който се предлага в два варианта със 150 и 180 к.с. Особено впечатляващ е най-мощният агрегат, който тегли отлично още от ниските обороти.

Шофирането на новото Peugeot 5008 е облекчено от куп приятни опции, като система за наблюдение на слепите зони, разпознаване на пътните знаци и следене за умората на водача, камери за 360-градусов обзор, безжично зарядно устройство за мобилни телефони, система за автономно паркиране, функция за масаж на предните седалки, пръскалка с парфюм и други. Новото Peugeot 5008 вече се продава у нас, като базовият модел струва 45 260 лева с ДДС и има възможност за ползване на данъчен кредит при покупка от фирми.

Peugeot 5008 1.6 BlueHDi GT Line

1,6-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна автоматична скоростна кутия

120 к.с. максимална мощност при 3500 об/мин

300 Нм максимален въртящ момент при 1750 об/мин

11,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

184 км/ч максимална скорост

4,3 л/100 км смесен разход на дизел

112 г/км емисии на СО2

45 260 лева базова цена на модела

61 481 лева цена на тествания модел

 

Трима братя в SUV-гамата на френския лъв

Това е цялата гама високопроходими модели на Peugeot – най-малкия 2008, средния 3008 и големия 5008.

Новото Peugeot 5008 е най-новият и най-голям модел в SUV-гамата на френската марка с логото с лъва. Ако обаче този автомобил ви се струва прекалено голям, от Peugeot вече са помислили за вас. В гамата на френския лъв има два по-малки модела, съответно 2008 и 3008, които за предназначени за по-малки семейства или за хората, които шофират предимно в града.

Peugeot 2008 се появи през 2013 г., но през миналата година претърпя сериозна модернизация, като вече носи гените на по-големите братя. Обновеното Peugeot 2008 се различава по новата вертикална предна решетка с увеличен размер и променените фарове. Най-малкото лъвче също се предлага с адаптирана система за контрол на сцеплението Grip Control, която контролира подаването на въртящия момент към задвижващите предни колела, като предотвратява буксуването и регулира скоростта на движение в зависимост от пътната настилка.

Три лъвски муцуни – най-отпред е най-малкото лъвче 2008, следват го средният 3008 и големият 5008.

Водачът може да избира между пет режима на управление – стандартен, сняг, кал, пясък и ESP OFF, т.е. изключване на електронната стабилизираща програма. Дори и без задвижване на четирите колела, Peugeot 2008 демонстрира отлично сцепление на хлъзгава настилка.

Гордостта на Peugeot при моделите с повишена проходимост е 3008, който не случайно беше избран за „Автомобил на 2017 година” в Европа от най-авторитетното жури на Стария континент. Peugeot 3008 е дълъг 4,45 м, което го прави по-подходящ за града. Освен това 3008 е и най-красивият модел от SUV-гамата на Peugeot, особено погледнат в три четвърти отзад. За да бъде проходим извън пътя и през зимата, 3008 е оборудван със системата Advanced Grip Control с режими за пясък, кал и сняг. По-късото междуосие от 2,68 метра му дава предимство на офроуд.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Mercedes-Benz SLC се преобразява за 20 секунди

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Купе-кабриолетите датират още от средата на 30-те години на миналия век, като първоначално те били по-скоро ексклузивни автомобили, отколкото масов продукт. Положението се промени в края на 90-те години, а Mercedes-Benz SLK стана един от първите представители на новата вълна купе-кабриолети. От 1996 г. досега са произведени над 700 000 автомобила от модела в три поколения. Неотдавна най-малкият роудстър в гамата на Mercedes-Benz не само беше обновен, но и промени името си на SLC, като по този начин подчертава общата платформа с C-Class.

Електрическият Niro EV минава 450 км на ток

По време на изложението за електромобили в Джеджу, Южна Корея, домакините от KIA показаха нова изцяло електрическа версия на модела Niro. Електрическият кросоувър Niro EV се зарежда в контакта и се очаква да изминава до 450 км само на ток. Европейската премиера на модела ще се състои през октомври на автосалона в Париж, а до края на 2018 година електромобилът ще дебютира и у нас.

Volvo свърза колите и камионите на пътя с облаци

Производителят на премиум автомобили Volvo Cars и водещият производител на камиони Volvo Trucks ще споделят данни в реално време чрез облачна система, която дава възможност на превозните средства да обменят информация помежду си и да предупреждават водачите за рискови участъци на пътя. За първи път Volvo Cars споделя данни, свързани с безопасността с друга компания. Сътрудничеството с Volvo Trucks е първата крачка към свързаните превозни средства, които могат да имат сериозен принос към безопасността по пътищата като цяло.