Снимки

Основателят на американската компания SpaceX Илон Мъск възнамерява първият полет на космическия кораб, предназначен за усвояване на Марс, да се състои през първата половина на 2019 г. Той заяви това на ежегодния фестивал на киното, музиката и технологиите "Саут бай Саутуест" в Остин, Тексас.

"Строим първия марсиански или междупланетен кораб, който ще е готов за кратки полети към края на първата половина на следващата година", каза Мъск пред телевизия Си Ен Би Си. При това той отбеляза, че невинаги успява да спази заявените предварително срокове за осъществяване на проектите си.

В случая той не скри, че разчита на общата подкрепа, вдъхновението и добрата воля на американските предприемачи и широката общественост. "Смятам, че когато построим кораба, ще получим нагледно потвърждение, че по този път могат да тръгнат други компании и държави - поясни Мъск. - Засега те не мислят, че това е възможно, но ако успеем, ще се включат в играта."

Хората трябва да приоритизират колонизацията на Марс, така че човешкият вид да може да бъде запазен в случай на Трета световна война, заяви Мъск.

"Важно е да имаме самозареждаща се база на Марс, защото е толкова достатъчно далече от Земята, че [в случай на война] е по-вероятно да оцелее, отколкото една лунна база", каза Мъск. „Ако има трета световна война, искаме да сме сигурни, че има достатъчно представители от човешката цивилизация някъде другаде, за да я върнем обратно и да съкратим продължителността на тъмните векове", каза Мъск.

SpaceX работи върху превозно средство, което ще отведе хората до Марс - 100-метров кораб с кодово име BFR (Big Fаlcon Rocket). Но изграждането на колония ще изисква „огромни предприемачески ресурси“, призна още Мъск.

Той също така се противопостави на предположението, че планетата може да бъде „някакъв спасителен изход за богати хора", като подчерта рисковете от мисията: „Трудно, опасно, и доста добър шанс да умрете, но и вълнение за тези, които оцелеят“. „Няма много хора, които да искат да отидат там в началото", каза той, добавяйки, че с течение на времето колонията „Червената планета" ще бъде гостоприемна и ще има „страхотни барове", правейки игра на думите с Mars bars.

Мъск, като призна, че неговите „срокове са принципно оптимистични", като също така сподели, че първоначално е давал на SpaceX и Tesla прогнозна вероятност за успех от само 10%.

Мъск признава, че не се буди от кошмари вечерно време заради заплахата от нерегулиран изкуствен интелект, за която преди това предупреди, че може да доведе човечеството до трета световна война и което би могло да бъде друга причина да отиде на Марс. „Запомнете думите ми. Изкуственият интелект е много по-опасен от ядрените оръжия. Защо нямаме регулаторен надзор", поясни той. По думите му публичен регулаторен орган може да се нуждае от "прозрение и надзор", за да потвърди, че всички развиват изкуствения интелект безопасно и по начин, който е „симбиозен за човечеството".

По-рано той оповести, че целта ще е програмата за колонизиране на Марс да започне през 2022 г. метра, в който са оборудвани 40 кабини за астронавти. Сред главните отличителни черти на "Биг Фалкон рокет" е, че ще е предназначена за многократна употреба.

 

Сменя се концепцията за подземни транспортни тунели

Илон Мъск променя концепцията за подземни транспортни тунели, на които е посветена една от неговите компании – The Boring Company.

Ултрабързата платформа ще служи за придвижване на автобуси с хора, вместо на автомобили.

Първоначално проектът предвиждаше прокарване на многобройни тунели под даден град, в които на специални високоскоростни платформи ще се придвижват автомобили. Мъск обаче показа концепция автобус, който ще превозва хора в тунелите, загърбяйки идеята за транспортиране на автомобили.

Всъщност, това означава, че тунелите ще се превърнат в аналог на метрото, но по-модерни и по-бързи. Не става въпрос за допълнение на първоначалния проект на The Boring Company, а за изместване на фокуса към обществения транспорт, за сметка на личния.

Промяната в концепцията не е свързана с допълнителни трудности за The Boring Company. Сериозен проблем остава, както и досега, скъпото прокарване на тунелите. Освен това процесът на копаене е доста бавен, а на някои места и невъзможен, поради особеностите на почвата.

По думите на Мъск в Twitter, пешеходците и велосипедистите ще имат приоритет спрямо автомобилите в развитието на The Boring Company и Hyperloop. Транспортната система ще има хиляди малки станции с площ колкото едно паркомясто, вместо малко на брой, но големи станции, както е при сегашното метро.

 

 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Холандия иска Македония в ЕС и не ще Албания

Холандският парламент даде зелена светлина на Македония да започне присъединителни преговори с ЕС. С решението на парламента се очаква Европейският съвет да гласува "за" започване на преговори за членство с Македония на срещата на 28 и 29 юни.