Снимки

Второто поколение на кросоувъра BMW X4 напълно очаквано се оказа близнак на дебютиралото през миналата година Х3, като единствената разлика е в задната част на каросерията с нови задни светлини, която с полегатия си покрив е характерна за купе. Новият модел ще бъде представен за първи път на автосалона в Женева и е очевидна крачка напред в сравнение с първото поколение на BMW X4, тъй като е получил няколко варианта на външния дизайн с линиите xLine, M Sport X и M Sport, подобрен интериор, модерни двигатели и дори е станал по-лек с 50 кг. Второто поколение на BMW X4 се отличава с още повече индивидуалност, динамика и иновации. То ще продължи историята на успеха на предшественика, от който са продадени над 200 000 екземпляра по целия свят от 2014 г. досега.

Типичната за купе линия на покрива прави елегантна извивка и се спуска назад към LED светлините.

Новото BMW X4 подчертава индивидуалния си характер със значително повишената динамика на управлението, индивидуалния, подчертаващ спортния характер външен дизайн, още по-фината премиум атмосфера в интериора, както и най-модерните асистиращи системи и технологии за свързаност. Освен това динамичното и екстравагантно излъчване на модела се допълва и от двата модела от серията BMW M Performance. Агресивните спортни модификации M40i и M40d (на снимките) са оборудвани серийно с 20-инчови алуминиеви джанти, спортна спирачна система и спортен диференциал, който с целенасочения си блокаж на задната ос подпомага особено динамичното ускорение на излизане от завои.

Кокпитът е ориентиран към водача, арматурното табло е ниско, а позицията на седене е леко повдигнатата.

Външният дизайн на новото BMW X4 символизира мощ, пъргавина и самоуверено присъствие. Редуцираното оформление на повърхностите и модерните и ярки акценти определят зрялата интерпретация на неговото неподражаемо излъчване. Индивидуалните дизайнерски елементи и специфичните 19-инчови алуминиеви джанти са част от оборудването на вариантите на модела xLine, M Sport X и M Sport. Освен това за новия кросоувър за пръв път се предлагат и опции на BMW Individual. В интериора на новото BMW X4 виждаме модерната и спортна премиум атмосфера. Зрелият премиум характер на новият модел се определя от висококачествените материали, прецизната изработка и старателно оформените детайли и щампи.

Спортните предни седалки са с подчертани странични бордове, а на средната конзола има опори за коленете.

За новото BMW X4 ще се предлага избор между три бензинови и четири дизелови двигателя. На върха в гамата са два модела от серията BMW M Performance. Най-мощен е моделът BMW X40i, задвижван от редови 3,0-литров 6-цилиндров бензинов турбодвигател, който развива максимална мощност от 360 к.с. и 500 Нм въртящ момент. С този турбомотор BMW M40i xDrive ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,8 секунди. Още по-ефективен е новият модел BMW X4 M40d xDrive, който се задвижва от редови 3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов двигател с мощност 326 к.с. и максимален въртящ момент от 620 Нм. Огромната тяга

ускорява дизеловия баварец от място до 100 км/ч за 5,8 секунди.

Средният разход на гориво е в рамките на 6,6 л/100 км. Другите модификации са BMW X4 xDrive30d, задвижвано от редови 3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов двигател с мощност 265 к.с. Освен това гамата от задвижвания включва и два 4-цилиндрови дизелови двигателя с мощност 231 к.с. при X4 xDrive25d и 190 к.с. при X4 xDrive20d, както и два 4-цилиндрови бензинови двигателя с мощност 252 к.с. при X4 xDrive30i и 184 к.с. при X4 xDrive20i. Всички варианти на новото BMW X4 серийно пренасят мощността до пътната настилка чрез 8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic с лостчета за превключване на волана, както и интелигентно задвижване на четирите колела от системата xDrive.

Отзад на разположение на пътниците са три пълноценни места с увеличено пространство за краката.

Благодарение на модернизираното и настроено специфично за BMW X4 окачване и по-ниският в сравнение с BMW X3 център на тежестта, новият модел предлага значително по-висока пъргавина и в същото време много комфортно возене. Серийното оборудване включва спортно окачване и променливо спортно кормилно управление. Като опция се предлагат спортна спирачна система и адаптивно окачване с електронно регулируеми амортисьори. Системата за индикации и управление iDrive на новото BMW X4 включва свободно стоящ контролен дисплей, който опционално е 10,25-инчов със сензорно управление.

Обемът на багажника може да бъде увеличен от 525 до 1430 литра чрез сгъване на задната облегалка.

Модернизираното гласово управление вече реагира и на свободно формулирани указания. Освен това като опция се предлага управление с жестове, най-новото поколение на Head-Up дисплей и мултифункционално арматурно табло. Разширена е и гамата от асистиращи системи, сред които вече има и асистент за поддържане на лентата с активна защита срещу страничен удар, както и предупреждение за напречен трафик и за кръстовища.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Suzuki Jimny е като малко братче на G-класата

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Японската марка Suzuki представи изцяло новото четвърто поколение на своя компактен всъдеход Jimny. Култовият японски SUV остава верен на философията си да бъде интелигентен и маневрен в града, и ненадминат извън пътя. Дизайнерите на новото Suzuki Jimny не само запазват, но дори подчертават ръбестите му форми, като по този начин японският всъдеход прилича на малко братче на легендарната G-класа на Mercedes-Benz.

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Практична алтернатива на кабриолета

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Един от най-успешните роудстъри в света безспорно е Mazda MX-5. От появата на модела през 1989 г. са продадени над 1 милион автомобила. Повечето от тях са класически кабриолети със задно предаване и мек сгъваем покрив. От 2006 г. насам в гамата на MX-5 има и купе-кабриолет. Той беше много успешен и затова развитието му продължи и след дебюта на четвъртото поколение на модела. Новата Mazda MX-5 с твърд покрив се казва RF (Retractable Fastback) и вече не е купе-кабриолет, а тарга.

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

Opel Corsa GSi спринтира с мощен турбомотор

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

В разгара на лятото Opel ще пусне на пазара новата спортна версия на малката Corsa, която ще носи легендарното за марката от Рюселсхайм обозначение GSi. Новият модел ще бъде задвижван от впечатляващия 1,4-литров бензинов турбодвигател на марката с максимална мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 220 Нм, наличен в интервала между 3000 и 4500 об/мин. Новият задвижващ агрегат осигурява литрова мощност от над 100 к.с. на литър работен обем.