Снимки

Концепцията Lexus UX, показана на автомобилното изложение в Париж през 2016 година, се превърна в най-малкия кросоувър на марката, чиято световна премиера се състоя на автосалона в Женева. На автомобилния форум в Швейцария бяха показани хибридната версия UX 250h, както и UX в спортната версия F Sport. Бензиновите версии се наричат UX 200 и UX 250. Очаква се Lexus UX да замени хечбека Lexus CT. Новият японски кросоувър Lexus UX ще се бори на пазара със съперници като германските модели Audi Q3, BMW X1 и Mercedes GLA.

Новият компактен кросоувър Lexus UX е свободен по дух и е разработен предимно за модерните градски изследователи, стремящи се към съвременен и динамичен подход към луксозния начин на живот. Дебютиралият наскоро Lexus UX е най-новият член в гамата на марката, създаден за креативни хора с различно отношение към луксозния живот. Това са мъже и жени, в средата на своите 30 години, родени след 80-те години на ХХ век, на които премиум компактният кросоувър да промени начина на живот и да им позволи да имат нови преживявания.

Новият Lexus UX е с дължина 4495 мм, височина 1520 мм, широчина 1840 мм и междуосие 2640 мм.

Новият UX е автомобил, който отваря нови хоризонти пред Lexus като притежава много качества, които дефинират марката – смел дизайн, превъзходна майсторска изработка, вълнуващо пътно поведение и креативна технология. Екипите от инженери са били ръководени от главен инженер Како и главен дизайнер Тетсуо Мики и са работили в тясно сътрудничество, за да произведат автомобил, при който интериорът и екстериорът са почти напълно свързани.

Резултатът е един емоционален автомобил със смел дизайн, отличаващ се с агресивни, издути арки, който обгръща луксозен интериор с кокпит, насочен към водача и просторно вътрешно пространство за пет пътника. Новият Lexus UX предлага едновременно отлична видимост и висока позиция на седене, но в същото време се усеща на пътя като динамичен хечбек, вместо като SUV. По отношение на размерите, новият UX е с дължина 4495 мм, височина 1520 мм, широчина 1840 мм и междуосие 2640 мм. Пропорциите на автомобила позволяват отлична маневреност с най-добрия радиус на завиване в сегмента от 5,2 метра. Ниската и хоризонтална позиция на седене дават на водача усещането за шофиране на хечбек, а не на SUV.

Водачът е обгърнат от луксозен интериор и кокпит, насочен към него, предлагащ висока позиция на седене.

UX също така бележи и серия от технологични иновации сред които употребата за първи път на новата глобална архитектурна платформа на Lexus GA-C, която предлага много голяма структурна здравина и най-ниския център на тежестта в своя клас и така осигурява отлично качество на управлението и стабилност. За пръв път се предлагат и два нови варианта за задвижване – изцяло нов 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател в модела UX 200, който е едновременно ефективен и ефикасен със забележителна икономичност, благодарение на високата топлинна ефективност. Втората модификация UX 250h се задвижва от 2,0-литровия бензинов двигател и нова самозарядна пълнохибридна технология от четвърто поколение.

В просторния салон има място за пет човека, като на задните седалки могат да седнат трима пътници.

Заедно с електрическия мотор, той развива мощност 178 к.с. и задвижва предната ос чрез безстепенна трансмисия. Като опция хибридът UX 250h може да се оборудва с електрическо задвижване на четирите колела E-Four с отделен електродвигател на задния мост.

Новият 2,0-литров атмосферен двигател, задвижващ UX 200, е съчетан с първата в света безстепенна автоматична трансмисия с директно превключване (Direct Shift-CVT) на Lexus. Новата трансмисия осигурява гладкото и безстепенно предаване на въртящия момент към колелата, характерни за трансмисиите CVT, но добавя усещането за директно предаване на задвижването. Новата трансмисия Direct Shift-CVT има допълнителна зъбна предавка, която предава движението при стартиране от място, подобно на ръчна трансмисия. Това осигурява бързо и директно ускорение от старт след което задвижването се поема от безстепенната автоматична трансмисия.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Suzuki Jimny е като малко братче на G-класата

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Японската марка Suzuki представи изцяло новото четвърто поколение на своя компактен всъдеход Jimny. Култовият японски SUV остава верен на философията си да бъде интелигентен и маневрен в града, и ненадминат извън пътя. Дизайнерите на новото Suzuki Jimny не само запазват, но дори подчертават ръбестите му форми, като по този начин японският всъдеход прилича на малко братче на легендарната G-класа на Mercedes-Benz.

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Практична алтернатива на кабриолета

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Един от най-успешните роудстъри в света безспорно е Mazda MX-5. От появата на модела през 1989 г. са продадени над 1 милион автомобила. Повечето от тях са класически кабриолети със задно предаване и мек сгъваем покрив. От 2006 г. насам в гамата на MX-5 има и купе-кабриолет. Той беше много успешен и затова развитието му продължи и след дебюта на четвъртото поколение на модела. Новата Mazda MX-5 с твърд покрив се казва RF (Retractable Fastback) и вече не е купе-кабриолет, а тарга.

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

Opel Corsa GSi спринтира с мощен турбомотор

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

В разгара на лятото Opel ще пусне на пазара новата спортна версия на малката Corsa, която ще носи легендарното за марката от Рюселсхайм обозначение GSi. Новият модел ще бъде задвижван от впечатляващия 1,4-литров бензинов турбодвигател на марката с максимална мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 220 Нм, наличен в интервала между 3000 и 4500 об/мин. Новият задвижващ агрегат осигурява литрова мощност от над 100 к.с. на литър работен обем.