Снимки
Компактните кросоувъри стават все по-популярни, тъй като са удобни както в градски условия, така и извън града, не се страхуват да се разходят по черен път, а в същото време са по-икономични и по-достъпни от по-големите си братя. През последните години се образува нов сегмент на подобни автомобили, използващи платформи на модели от клас „В”. Сред тях са Nissan Juke, Opel Mokka и Fiat 500X. Сега към тях се присъединява новата Mazda CX-3. За първи път кросоувърът беше представен на автосалона в Лос Анджелис през есента на миналата година, а европейската премиера се състоя на изложението в Женева през март. CX-3 използва платформата на Mazda 2. Междуосието на двата модела е еднакво – 2,57 м, но кросоувърът е значително по-голям с дължина 4,28 м, широчина 1,77 м и височина – 1,54 м. Автомобилът е доста лек, като базовата версия с предно предаване тежи само 1155 кг.
Външният вид на новия компактен кросоувър е съобразен с последните тенденции на фирмения стил на Mazda, наречен Kodo, което в превод от японски означава „Духът на движението”. Дизайнът на Mazda CX-3 е много ярък и динамичен, и благодарение на него завладява потребителите от пръв поглед. Моделът е
с атлетичен профил с дълъг капак
висока извита линия на прозорците и къси надвеси на каросерията, а покривът е с формата на арка. Широката радиаторна решетка е заобиколена отдолу с масивна хромирана рамка, а от двете й страни започват острите и хищни фарове. Като опция светлините могат да бъдат изцяло светодиодни. В бронята е оформен голям отвор за въздух, предният капак е релефен, а в профил изпъкват изразителните предни калници. На праговете и на арките на колелата са поставени защитни черни елементи. Над задното стъкло има масивен спойлер, а под него се намират ромбоидните светлини.
В салона на Mazda CX-3 изпъкват черните лакирани вложки, както и елементи, покрити с карбон. Интериорът може да бъде украсен с кожа и велур. Формата на предния панел напомня на крило на самолет, а кръглите вентилационни отвори наподобяват на реактивни двигатели. Воланът с три спици не е голям и е много удобен за хващане. Централно място на таблото пред водача заема оборотомерът, а вътре в него се намира цифровият скоростомер. На двата екрана отстрани са изнесени останалите показания. Има опция най-важните данни да бъдат прожектирани на малък прозрачен екран, точно пред погледа на водача към пътя. Над централната конзола е поставен 7-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система MZD-Connect, наподобяващ таблет. Бутоните на аудиосистемата и климатика са големи и удобни за ползване. Тясното задно стъкло ограничава обзора при паркиране, но за това помага камерата за задно виждане. На високия централен тунел е поставен подлакътник, в който се крие кутия за малки предмети. На втория ред мястото за краката не е много, а високите пътници могат да почувстват недостиг на пространство над главите си. Отзад е комфортно за двама пътници, но ако се наложи могат да седнат и трима. Обемът на багажника е 350 л в стандартно състояние и 1260 л със сгънати задни облегалки.
Новата Mazda CX-3 е оборудвана богато, като в базовата версия има климатик, круйз-контрол, ESP, а най-високото ниво предлага система за безключов достъп, подгряване на предните седалки, сензори за светлина и дъжд, навигация, система за автоматично намаляване и спиране, технология за наблюдаване на пътното платното и др. Стандартните джанти са 16-цолови алуминиеви, а в по-скъпите версии са оборудвани с 18-цолови. Сред опциите са аудиосистема със 7 говорителя, система за автономно самопаркиране, следене на слепите зони и управление на късите и дълги светлини.
Първоначално за задвижването на новата Mazda CX-3 се предлагат два двигателя с директно впръскване на горивото. Бензиновият мотор е 2,0-литров с два варианта на мощност – 120 к.с. за версиите с предно предаване и 150 к.с. за моделите със задвижване 4х4. Турбодизеловият агрегат е с обем 1,5 литра и развива 105 к.с. По-мощният бензинов двигател със 150 к.с. е с
много висока степен на компресия 14:1
Моторът се проявява добре в средните режими на работа, защото максималният въртящ момент от 204 Нм се достига още при 2800 об/мин. Той се развърта много бързо, но след 4500 об/мин става доста шумен. Ако шофирате основно извън града, по-добре да заложите на 6-степенната механична скоростна кутия с много кратък ход на скоростния лост, което превръща превключването на скоростите в приятна игра. За градско каране по-подходяща е 6-степенната автоматична трансмисия, с която Mazda CX-3 стартира пъргаво, а разходът в градски цикъл е около 8 л/100 км. Двойното задвижване с активно управление на тягата чрез електромагнитен многодисков съединител демонстрира отлично сцепление с пътя. Възможностите на Mazda CX-3 извън пътя са ограничени от малкия просвет от 165 мм, който все пак позволява да карате по черен път. Ходовата част на автомобила е настроена за динамично шофиране. Кормилното управление с електрически усилвател е остро и точно, но малко повече обратна връзка не би била излишна. Окачването е доста твърдо и предава големите неравности на пътя, особено с 18-цоловите колела, но затова пък наклоняването на колата в завоите е минимално.
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новата KIA Niro EV зарежда 80% от капацитета на батерията си за 54 минути

Електрически кросоувър изминава 450 км на ток

Новата KIA Niro EV зарежда 80% от капацитета на батерията си за 54 минути

KIA представи новия изцяло електрически автомобил Niro EV. Новият модел съчетава атрактивен дизайн, удобства на кросоувър и задвижване, което не генерира вредни емисии. Продажбите на KIA Niro EV ще стартират в Корея през втората половина 2018 г., а по-късно и в Европа. Niro EV ще бъде оборудван с голяма батерия с капацитет 64 кВтч, която гарантира автономен пробег от 450 км. Свързан към бързо зарядно на 100 кВт, Niro EV зарежда 80% от капацитета на батерията си за 54 минути.

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic Type R бие свръхдоза адреналин

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic се произвежда от 1972 г., а спортната версия на модела с означение Type R се появи през 1997 г. Петата генерация на Civic Type R се доказа като най-бързият сериен модел с предно предаване на планетата, след като постигна най-доброто време от 7 минути и 43,8 секунди на „Северната дъга” на пистата „Нюрбургринг”. Сега горещият японски хечбек вече се предлага и у нас, а цената му започва от 70 990 лева.

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Peugeot 508 SW се вдъхнови от Shooting Break

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Само няколко месеца след лансирането на изцяло новото Peugeot 508, французите представиха и версията комби. Новото Peugeot 508 SW черпи вдъхновение от света на моделите с каросерия Shooting Break – комби с три врати. Дизайнът впечатлява със снижения спортен силует и съчетава елегантна външност и функционален интериор с щедро пространство за пътниците и голям леснодостъпен багажник. Новото Peugeot 508 SW ще бъде представено на автомобилния салон в Париж през тази есен и ще бъде пуснато в продажба в Европа през януари 2019 година.