Снимки

От 2006 до 2015 година в моделната гама на Opel присъстваше високопроходимият модел Antara. След като моделът беше спрян от производство, той дълго време нямаше наследник. Сега на негово място идва новият Opel Grandland X. При дължина от 4477 мм и междуосие от 2675 мм, новият Grandland X е малко по-компактен от предшественика си, но въпреки това е най-големият SUV в гамата на марката. Моделът е създаден съвместно с новите собственици от концерна PSA Group, а платформата за Grandland X е заимствана от новото Peugeot 3008.

Капакът на багажника е релефен и покрит със спойлер, а продълговатите фарове са като разперени крила.

Външният вид на Grandland X е проектиран в новия корпоративен стил на Opel. Дизайнът е много изразителен, с релефни стени, къси надвеси на каросерията и хромирана облицовка на покрива. Радиаторната решетка наподобява на усмивка, а издължените фарове се допълват от L-образни светлини. Като опция светлините могат да бъдат изцяло LED. В предната броня има доста широк въздухозаборник. Долната част на каросерията е покрита със защитни пластмасови панели. Стандартни са 16-инчовите лети джанти, а 17-инчовите джанти се предлагат като опция. Задните колони на покрива приличат на перки на акула. Багажната врата е релефна и покрита отгоре със спойлер, а продълговатите фарове са като разперени крила.

8-инчовият екран на мултимедийната система IntelliLink заема по-голямата част от широкия централен панел.

В салона на Opel Grandland X се усеща влиянието на новата Astra, от която са заимствани воланът с три триъгълни спици. Той е облечен в кожа, а пластмасата е разредена с многобройни сребристи алуминиеви детайли. От бутоните на волана се управляват аудиосистемата, круйз-контрола и телефона. Екранът на мултимедийната система IntelliLink заема по-голямата част от широкия централен панел. Неговият диагонал е 7 или 8 инча, в зависимост от нивото на оборудването. Превключвателите на аудиосистемата и климатичните устройства са сравнително малко, така че всичко изглежда прегледно и сдържано. Кормилната колона се регулира по височина и в дълбочина, седалката на водача също има доста широк диапазон от настройки.

Голямо удобство през зимата е отоплението на предните и задните седалки, които създават уют за пътниците.

Предните седалки са меки и удобни, с изразителни странични опори. Високата позиция на седалките и тънките стойки на покрива осигуряват добра видимост във всички посоки. В централния подлакътник се крие малка кутия за багаж. На втория ред седалки има достатъчно място за краката и над главите на пътниците, според стандартите на автомобилите от този клас. Салонът е относително широк в областта на раменете, така че на задните седалки ще могат да пътуват удобно трима пътници. Обемът на багажното отделение е 514 литра, а при сгъване на задните седалки се увеличава до 1652 литра и се образува равен товарен под. Багажната врата може да бъде оборудвана с електрическо задвижване със сензорно отваряне.

Багажникът може да се изолира със специална скара, така че там безопасно да се возят домашни любимци.

Първоначално за Opel Grandland X се предлагат един бензинов и един дизелов двигател. Бензиновият турбомотор е 1,2-литров 3-цилиндров и развива 130 к.с. Турбодизеловият мотор е 1,6-литров с мощност 120 к.с. И за двата агрегата се предлагат 6-степенна механична или 6-степенна автоматична скоростни кутии. Благодарение на тягата от 300 Нм и в съчетание с 6-степенния автоматик, турбодизеловият мотор е много енергичен и ускорява от 0 до 100 км/ч за 12,2 секунди. В града Grandland X харчи 5,9 л/100 км, а на извънградско – 4,5 л/100 км.

Автомобилът е оборудван със системата IntelliGrip с пет режима, включително за сняг, кал и пясък.

Засега Opel Grandland X се предлага само със задвижване на предните колела, като за по-голямо сцепление е оборудван със системата IntelliGrip с пет режима, включително за сняг, кал и пясък. Върху заснежена настилка системата регулира подаването на тягата и предотвратява буксуването и поднасянето. На пътя Grandland X вози почти толкова меко и комфортно, колкото Peugeot 3008. Окачването се справя без сътресения с пътните неравности, но автомобилът видимо се накланя в острите завои. Воланът се върти с няколко пръста, но обратната връзка не е особено директна. Шумоизолацията на салона е добра и при високи скорости вътре е тихо.

Режимите за пясък, кал, сняг и ESP OFF се избират от въртящия се контролер на системата IntelliGrip.

Новият Opel Grandland X вече се продава в Европа и в България. У нас базовият модел струва от 38 335 лева, а моделът в най-високото ниво на оборудване Innovation с турбодизелов двигател и автоматик струва от 51 045 лева. Базовото оборудване на Opel Grandland X включва електрически прозорци и огледала за обратно виждане, двузонов климатик, сензор за дъжд и светлина, Bluetooth комуникация, парктроник, адаптивен круйз-контрол и аудиосистема. Стандартни са 6 въздушни възглавници, стабилизираща система и технология за спазване на лентата. Най-високата версия Innovation добавя кожена тапицерия на седалките, безключов достъп, отопляеми предни седалки, електрическа седалка за водача, сателитна навигация, камери за кръгов обзор, технология за следене на умората на водача, камера за разпознаване на пътните знаци и автоматично намаляване на скоростта. Сред опциите са панорамен покрив, отопляем волан и предно стъкло, Wi-Fi, автопилот за паркиране.

1,6-литровият турбодизелов мотор развива мощност 120 к.с. и максимален въртящ момент от 300 Нм.

Opel Grandland X 1.6 CDTI Ecotec Start/Stop

1,6-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна автоматична скоростна кутия

120 к.с. максимална мощност при 3750 об/мин

300 Нм максимален въртящ момент при 1750 об/мин

12,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

185 км/ч максимална скорост

4,3 л/100 км среден разход на дизел

112 г/км емисии на СО2

51 045 лева цена на модела (Innovation)

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Практична алтернатива на кабриолета

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Един от най-успешните роудстъри в света безспорно е Mazda MX-5. От появата на модела през 1989 г. са продадени над 1 милион автомобила. Повечето от тях са класически кабриолети със задно предаване и мек сгъваем покрив. От 2006 г. насам в гамата на MX-5 има и купе-кабриолет. Той беше много успешен и затова развитието му продължи и след дебюта на четвъртото поколение на модела. Новата Mazda MX-5 с твърд покрив се казва RF (Retractable Fastback) и вече не е купе-кабриолет, а тарга.

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

Opel Corsa GSi спринтира с мощен турбомотор

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

В разгара на лятото Opel ще пусне на пазара новата спортна версия на малката Corsa, която ще носи легендарното за марката от Рюселсхайм обозначение GSi. Новият модел ще бъде задвижван от впечатляващия 1,4-литров бензинов турбодвигател на марката с максимална мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 220 Нм, наличен в интервала между 3000 и 4500 об/мин. Новият задвижващ агрегат осигурява литрова мощност от над 100 к.с. на литър работен обем.

Най-бързият сериен автомобил с предно предаване подобри постижението от 2016 година

Honda Civic Type R постави рекорд на пистата „Силвърстоун”

Най-бързият сериен автомобил с предно предаване подобри постижението от 2016 година

След като постави два рекорда - на френската писта „Маникур” и на белгийската „Спа-Франкоршамп”, най-бързият хечбек с предно предаване Honda Civic Type R Challenge 2018 записа още едно рекордно постижение, този път на британската писта „Силвърстоун”. С време 2 минути 31 секунди и 32 стотни, новият Civic Type R стана най-бързият сериен автомобил със задвижване на предните колела на пистата, като подобри постижението на предишното поколение на модела в същото изпитание през 2016 г.